Jesli chodzi o filtr powietrza to moze fakt byc przyczyna bo ja tez mam wrazenie ze silnik ten ma spore zapotrzebowanie na powietrze i ogolnie cos jakby byl zduszony na dolocie, szczegolnie czuc to w upalne dni kopcenie wtedy jest duzo wieksze. Nalezy tez zwrocic uwage czy ma wiekszy filtr bo w tym silniku ma byc wieksza pucha i filtr ma byc dluzszy i wiekszej srednicy niz np. w 440E42, byc moze ktos wczesniej cos kopal...
Jako ciekawostke podam ze np. MAN 502 o pojemnosci 18 litrow ma dwa rownolegle filtry powietrza...tu powietrza pewno nie zabraknie hehe.
Ja w swojej maszynie sprawdzalem kiedys cisnienie doladowania przez kilka tras i oscylowalo cos ponad jedna atmosfere w okolicy zielonego pola przy obciazeniu, a przy najwiekszych obciazeniach dochodzilo do 1,6...to tak gdyby to mialo pomoc pisze ile mam ja.
Dodam jeszcze moje spostrzezenie ze silnik ten niezbyt lubi wysokie obroty, mozna powiedziec ze lubi mulic :lol:jest to starego typu jednostka wolnoobrotowa. Ponizej tysiaca obrotow? prosze bardzo
pod gore obroty moga mu spasc do 800 i dalej ciagnie jak cholera
ja tam go tak nie katuje ale dla niego to zaden problem...