Cytuj:
Mam kilka pytań odnośnie tacho,być może były już takie pytania ,ale w tym temacie są 34 strony więc chyba sami rozumiecie...
1. Jeżeli np.kończe tydzień pracy w sobote 24 styczeń i zakładam żółtą wykresówke (tzw weekendówke) na niedzielę to pisze na niej chory,dzień wolny od pracy.... OD:24 styczeń DO 25 styczeń czy może OD 25 styczeń DO 25 styczeń.Jak jest prawidłowo??
Urlopówki wypisuje się tylko na okres przerwy trwający powyżej 24h, tak więc piszesz od 24 do 25 stycznia, a powód zazwyczaj zgodny z prawdą, czyli najczęściej tak jak wspomniałeś "dzień wolny od pracy"
Cytuj:
2. Codziennie jestem autem na bazie i stoi ono w firmie.Jeżeli zaczynam prace (jazde)codziennie o 7 rano,ale w ciągu tygodnia trafia mi się dzień kiedy musze zacząć o np.5 rano.Co robię z wykresówką na koniec dnia??Czy na koniec mogę ją wyjąć??Następny dzień zaczynam o godzinie 7 rano ,a od 5 już zacznie mi sie nakładać na siebie bo tarczka jest 24-godzinna.Przecież nie przyjdę do pracy o 5 tylko po to aby zmienić wykresówke.Jak mam postąpić???
Ja bym zostawił. Pauza na jazdę jak najdzie, to tragedii nie ma. Oczywiście trzeba opisać, i nie robić tego notorycznie, po kilka razy w tygodniu. Choć pewnie zaraz sie znajdzie tylu zwolenników, co i przeciwników mojego zdania.
Cytuj:
3. Jak już wspomniałem auto codziennie stoi na bazie.Pracuje cały dzień,wracam na baze,ale szef mówi że trzeba zrobić jeszcze jeden kurs.Dla mnie już się skończył czas prowadzenia pojazdu więc pojedzie drugi kierowca.W takim przypadku wyjmuje wykresówke,spisuje stan licznika,podliczam kilometry.Drugi kierowca wraca za np. 4 godziny.Na drugi dzień wypełniam nową wykresówkę,ale stan licznika już mi się nie będzie zgadzał z moją ostatnią wykresówką.Tarczka jest przypisana do kierowcy a nie do auta więc nie mam tarczki drugiego kierowcy.I teraz moje pytanie :czy podczas kontroli ITD czy też policja wyciągnie jakieś konsekwencje???Chodzi mi konkretnie o stan liczników i o wyjęcie wykresówki(bo w takim przypadku chyba mogę to zrobić)???
Oczywiście że możesz. Tak jak napisałeś, tarczka jest przypisana dla kierowcy, a nie do samochodu. Wskazane było by, żeby ten drugi kierowca zostawił Ci ksero swojej tarczki, jak jeździł Twoim samochodem.
Cytuj:
4. I podobna sytuacja.Pracuje np.dwa dni(poniedziałek,wtorek), na trzeci biorę wolne(środa),w tym czasie autem jeżdzi drugi kierowca.Ja zamierzam wrócić do pracy w czwartek.Co powinienem zrobić??Żóła wykresówka nie wchodzi w gre bo auto będzie użytkowane w tym czasie.Czy wtedy musze mieć zaświadczenie od pracodawcy czy istnieje inna możliwość???
O odpowiedzi prosze TYLKO osoby,które mają pojęcie (i doświadczenie) w tym temacie.Zgóry dziękuję za odpowiedzi.
Patrz odp. na pyt. pierwsze
P.S. Czy w Polsce obowiązuja jeszcze "żółte tarczki" ? Wydaje mi się, że musisz mieć zaświadczenie od pracodawcy które obowiazuje w krajach UE od kwietnia 2007