Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 paź 2008, 11:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lut 2007, 17:14
Posty: 359

Mam pytanie, podobno od 1 października 2008 zaszła zmiana w przepisach i juz nie ma 42tonDMC tylko 40. Pytam bo jeżdżę wywrotką ciągnik Man `98rok i Naczepa 2004r. W dowodzie ciągnika mam wpisane że masa zestawu 42 tony. I ta ładowność była odnawiana w tym roku marcu. Wiadomo legalnie 2 tony więcej. Natomiast to taki paradoks że auto z przed marca 2003 mogło byc rej. na 42 tony a po marcu 2003 już tylko na 40. Czyli 15 letni zestaw brał więcej ton niż nowy. Natomiast na koplani nie wypuszczono ostatnio znajomego bo miał przekroczone 40 ton DMC mimo iż w dowodzie rej. widniało 42. Czy ktoś o tym słyszał, a może zna ten przepis?


Post Wysłano: 06 paź 2008, 12:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 paź 2008, 22:32
Posty: 6
GG: 0
Samochód: audi 80

Najlepiej jak zadzwonisz do ITD.pozdrawiam.


Post Wysłano: 06 paź 2008, 17:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Nie wiem skąd Ci się wzięło te 42 tony, ale ja mam zakodowane w głowie, że po Polsce jest max 40 ton + wyjątki (kontenery). I tak jest chyba już od dawien dawna. Jeżeli w dowodzie wychodzi Ci 42, to i tak na drogach publicznych możesz mieć max 40

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 06 paź 2008, 19:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1532
Samochód: fabia

Cytuj:
Nie wiem skąd Ci się wzięło te 42 tony, ale ja mam zakodowane w głowie, że po Polsce jest max 40 ton + wyjątki (kontenery). I tak jest chyba już od dawien dawna.
Po prostu twoje " od dawien dawna" nie jest wystarczająco dawno ;)

_________________
Czerwone i bure


Post Wysłano: 07 paź 2008, 21:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lut 2007, 17:14
Posty: 359

Cytuj:
Nie wiem skąd Ci się wzięło te 42 tony, ale ja mam zakodowane w głowie, że po Polsce jest max 40 ton + wyjątki (kontenery). I tak jest chyba już od dawien dawna. Jeżeli w dowodzie wychodzi Ci 42, to i tak na drogach publicznych możesz mieć max 40
Ja tego nie wymyślałem raczej. Ale ciągniki siodłowe przed marcem 2003 roku mogły mieć 42 DMC. Nie znam numeru tego rozporządzenia. Na stacji diagnostycznej można taki dokument dostać jeśli pokaże się dowód rej. i zrobi opłatę. Potem smigasz do urzędu komunikacji i wymieniają ci stary dowód rej. na nowy i masz wpisane"masa całkowita zestawu 42 tony". Nikt się o to nie czepia nawet inspekcja, jednak chciałbym numerek jakiegoś przepisu że od 1 października jest już tylko 40 ton.


Post Wysłano: 10 paź 2008, 9:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2007, 11:39
Posty: 89
GG: 0
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Osterode am Harz

co to za roznica czy wywrotka ma wpisane 40 czy 42 tony jak i tak zawsze maja okolo 50 :? ostatnio na stronie itd widzialem przypadek man F2000 z wywrotka nova trail wazyl okolo 56 ton...

_________________
Karta rybacka: jest
kurs obslugi wiertarki : jest
karta VISA: w trakcie
prawo jazdy na hulajnogi 1 kolowe: w planach :wink:


Post Wysłano: 10 paź 2008, 19:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lut 2007, 17:14
Posty: 359

Cytuj:
co to za roznica czy wywrotka ma wpisane 40 czy 42 tony jak i tak zawsze maja okolo 50 :? ostatnio na stronie itd widzialem przypadek man F2000 z wywrotka nova trail wazyl okolo 56 ton...
To jest różnica około 15 tyś zł. Zresztą powiem Ci że od pewnego czasu nie myśle tylko o kasie tylko o tym co by się ze mną stało w razie wypadku (odpukać). Także 50 ton mogło by jeszcze być ale przy przejeździe przez mało ruchliwą wdrogę bo jechać z tym w trasę to samobójstwo. Inną sprawą jest jak widzę jak kierowcy zawracają w miejscu z takim ładunkiem. Jeśli mogę to cofam nawet na trzy razy tak aby opony jeździły a nie obracały się w miejscu.

Ale wracając do tematu to się dowiedziałem, że oficjalna masa zestawu mimo dowodu rej. to 40ton bo takie obciążenie jest w ustawie dla dróg niektórych kategorii. Także kto siedzi w temacie wywrotek to teraz łzy się leją po klawiaturze Nie dość że można nałożyć max. 25-26 ton to jeszcze stawki utknęły w miejscu, o ile ktoś ma wogóle gdzie jeździć.


Ostatnio zmieniony 10 paź 2008, 19:11 przez volvo83, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 11 paź 2008, 4:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

zaczerpniete z forum etransport
text ustawy:
Dz. U 2004. 103. 1085

§ 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2-13, nie może przekraczać w przypadku:
1. pojazdu składowego zespołu pojazdów:
1. przyczepy dwuosiowe - 18 ton,
2. przyczepy trzyosiowe - 24 tony;
2. zespołu pojazdów mających 5 lub 6 osi:
1. dwuosiowy pojazd samochodowy i trzyosiowa przyczepa - 40 ton,
2. trzyosiowy pojazd samochodowy i dwuosiowa przyczepa - 40 ton;
3. pojazdów członowych mających 5 lub 6 osi:
1. dwuosiowy ciągnik siodłowy i trzyosiowa naczepa - 40 ton,
2. trzyosiowy ciągnik siodłowy i trzyosiowa naczepa - 40 ton,
3. trzyosiowy ciągnik siodłowy i trzyosiowa naczepa przewożąca 40-stopowy kontener ISO w transporcie kombinowanym - 44 tony;
4. zespołu pojazdów mających 4 osie, składających się z dwuosiowego pojazdu samochodowego i dwuosiowej przyczepy - 36 ton;
5. pojazdu członowego mającego 4 osie, składającego się z dwuosiowego ciągnika siodłowego i dwuosiowej naczepy, jeżeli odległość pomiędzy osiami naczepy:
1. wynosi co najmniej 1, 3 m, ale nie więcej niż 1, 8 m - 36 ton,
2. jest większa niż 1, 8 m - 36 ton + 2 tony tolerancji, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w § 5c;
6. dwuosiowego pojazdu samochodowego - 18 ton;
7. trzyosiowego pojazdu samochodowego - 25 ton albo 26 ton, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w §5c, albo jeżeli każda z osi napędowych jest wyposażona w opony bliźniacze, a maksymalny nacisk każdej z tych osi nie przekracza 9, 5 tony;
8. czteroosiowego pojazdu samochodowego z dwoma osiami kierowanymi - 32 tony, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w §5c, albo jeżeli każda z osi napędowych jest wyposażona w opony bliźniacze, a maksymalny nacisk każdej z tych osi nie przekracza 9, 5 tony;
9. trzyosiowego autobusu przegubowego - 28 ton.

Wiec w takim razie nawet jesli mam samochod zarejstrowany na 42 dmc i np. naczepe o ladownosci 28t. i laduje sie do dmc42 to jestem przeladowany o 2 tony ?! :x chore!

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Post Wysłano: 11 paź 2008, 8:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sie 2005, 9:17
Posty: 399
GG: 0

Z tego co wiem samochody poniżej 1998 mogą mieć 42tony a nowsze 40ton. :wink:


Post Wysłano: 11 paź 2008, 11:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 mar 2005, 20:40
Posty: 358
GG: 0
Lokalizacja: Gliwice

Cytuj:
Z tego co wiem samochody poniżej 1998 mogą mieć 42tony a nowsze 40ton. :wink:
Nie chcę mącić, ale DMC 42 tony zeszła w 2003/2004 roku :). Podaję przykład, szef znajomego kupił mu "nowe" auto, ale z 2003 roku, by w dowodzie było dmc 42t. I było.

Chyba masz rację :wink: / DENIS

_________________
Uważaj na zapałki, którymi w czasie jazdy podtrzymujesz oczy, gdyż mogą się zapalić lub wbić w gałki oczne.


Post Wysłano: 11 paź 2008, 22:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2007, 11:39
Posty: 89
GG: 0
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Osterode am Harz

sorry pomylka, 61.4 tony :mrgreen:

http://www.katowice.witd.gov.pl/inc/Wia ... ews079.php

_________________
Karta rybacka: jest
kurs obslugi wiertarki : jest
karta VISA: w trakcie
prawo jazdy na hulajnogi 1 kolowe: w planach :wink:


Post Wysłano: 29 gru 2008, 8:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 paź 2005, 13:42
Posty: 28
Lokalizacja: Leszno

Post Wysłano: 31 gru 2008, 0:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2006, 19:08
Posty: 100
GG: 0
Samochód: Scania 124L 420
Lokalizacja: Gniezno

Coś w tym jest, bo na Piascie laduja do 40.000kg a nie jak dawniej-hulaj duszo piekla niema:))


Post Wysłano: 31 gru 2008, 18:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2007, 23:08
Posty: 183
Lokalizacja: śląskie

Nie rozumie skąd wzięła się data 1 października 2008 roku. W przepisach przejściowych i końcowych działu VI rozporządzenia MI w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia z dnia 31 grudnia 2002 roku (Dz. U. 2003 r. Nr 32, poz 262)wyraźnie jest zaznaczone jakich pojazdów dotyczy DMC 42 tony. A mianowicie paragraf 57 ust. 3 brzmi: DMC pojazdu członowego lub zespołu złożonego z pojazdu silnikowego i przyczepy, zarejestrowanych po raz pierwszy przed dniem 13 marca 2003 roku może wynosić 42 tony. Ludziska !!!! Czytać przepisy!!!! Nie wymyślać !!!!


Post Wysłano: 31 gru 2008, 21:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 kwie 2006, 8:20
Posty: 46
Lokalizacja: Żagań

A czy jest jakaś tolerancja procentowa przekroczenia DMC np. 2%?

_________________
Scania 114L 380


Post Wysłano: 11 sty 2009, 21:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 19:26
Posty: 290
GG: 0

Po tych wszystkich paragrafach jest taka zmianka, że samochody zarejestrowane przed 2003r mogą mieć 42tony dmc. Ok ale teraz popatrz sobie na drogi (krajowa, gminna, międzynarodowa) jakie mają naciski na oś. Jeśli na danej drodze nacisk na oś będzie wynosił 8 ton to 8x5jest 40. Tylko nie wiem jak jest traktowany tylnia oś ciągnika, bo może ona mieć 11,5t ale w takim przypadku gdzie na drodze jest nacisk 8t to na bliźniak powinien być oczywiście inny.
Też mam z tym problem,


Post Wysłano: 17 lut 2009, 19:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 sie 2007, 21:47
Posty: 133
GG: 4492357
Samochód: MAN F 2000 19.414
Lokalizacja: Częstochowa

Odświeże temat :

Pewna firma uparła się ze kierowca moze miec maksymalnie DMC 40T czyli moze ładowac ok 25 Ton. W dowodzie MAN ma 42T kierowca jedzie po drogach bez ograniczeń ładunkowych, nacisku na os itp. Jak jest wkońcu ? Czy mogą ładowac 42 ale im sie nie chce narazac czy nie mogą juz 42 ? Słyszałem ze to zalezy od dróg jakimi jedzie np ograniczenia itp.

Proszę o konkretną odpowiedz bo to w końcu 2 tony na kursie i po roku robi sie spora sumka utracona.

_________________
Maschinenfabrik Augsburg Nürnberg AG w skrócie MAN 19.414 FE EVO :)


Post Wysłano: 17 lut 2009, 20:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Cytuj:
Po tych wszystkich paragrafach jest taka zmianka, że samochody zarejestrowane przed 2003r mogą mieć 42tony dmc. Ok ale teraz popatrz sobie na drogi (krajowa, gminna, międzynarodowa) jakie mają naciski na oś. Jeśli na danej drodze nacisk na oś będzie wynosił 8 ton to 8x5jest 40. Tylko nie wiem jak jest traktowany tylnia oś ciągnika, bo może ona mieć 11,5t ale w takim przypadku gdzie na drodze jest nacisk 8t to na bliźniak powinien być oczywiście inny.
Też mam z tym problem,
Dwa tyg temu rejestrowalem volvo 2004, w przegladzei diagnosta wpisal 42 tony DMC, w czasowym dowodzie 42, a w stalym juz zostalo wpisane 40 ton. Starsze samochody maja 42 tony DMC - nawet inspekcja to uznaje. A to dlatego ze kiedys na ciagnaca bylo 10 ton, a teraz jest 8. 11,5 tony na ciagnacą to nigdy przenigdy nie bylo.
Poza tym ten przepis 8 ton na ciagnaca jest chory. Na plandekach ciezko rozlozyc towar aby bylo po 8 ton, a na wywrotkach to juz calkiem. Na wywrotkach dochodzi temat trakcji kiedy zjedzie sie z asfaltu. Z 8 tonami na ciagnacej jak czlowiek stanie to juz nie ruszy.


Post Wysłano: 18 lut 2009, 16:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 19:26
Posty: 290
GG: 0

Witam ponownie.
W dowodach są wpisane różne dmc. Auta rejestrowane od 2003r(należy to spr w rozporządzeniu ) mają wbijane 40t dmc. Auta wcześniejsze mogą mieć 42t. I teraz tak, możesz mieć 42dmc takim autem sprzed 2003r ale tylko i wyłącznie na drogach które na to pozwalają, czyli mają odpowiednie naciski na oś. A ile takich jest? Tu już należy przytoczyć naciski na oś na poszczególnych drogach....


Post Wysłano: 18 lut 2009, 18:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 sie 2007, 21:47
Posty: 133
GG: 4492357
Samochód: MAN F 2000 19.414
Lokalizacja: Częstochowa

Mam standartowy zestaw 2 osie koń + naczepa 3 osie.

_________________
Maschinenfabrik Augsburg Nürnberg AG w skrócie MAN 19.414 FE EVO :)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: