Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 12 gru 2008, 22:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 gru 2008, 20:45
Posty: 4
GG: 0
Samochód: Iveco

Witam. Jestem posiadaczem Iveca 440E52. Auto ma silnikV8 i powinno posiadać około 520KM a jeździ się nim jak 180KM samochodem. Brakuje mu mocy i przy obciążeniu strasznie kopci na czarno.Tzn. nie jak się trzyma gaz tylko jak się reguluje obroty między 1500 a 2000 obr/min. No i jeszcze to spalanie 45l na 100km. Turbiny są zrobione,nie jest to hamulec górski, wtryski i pompa podobno sprawdzona. Czego jeszcze szukać?


Post Wysłano: 13 gru 2008, 1:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 gru 2008, 15:25
Posty: 5
GG: 2550784
Samochód: BMW

Mi to by wyglądało na wtryski lub pompę. Na twoim miejscu sprawdził bym wtryski czy trzymają ciśnienie, czy na podkładkach nie puszcza i ogólnie w jakim stanie są końcówki, najlepiej gdy byś był przy sprawdzaniu (jeżeli ktoś obcy to robi)jeżeli wtryski są ok to pozostaje pompa w tym przypadku nie widzę innych usterek.


Post Wysłano: 14 gru 2008, 18:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Akurat ja tez posiadam takiego nietypowego Eurostarka i jezdze nim jakies 6 lat, faktycznie silnik ten ma tendencje do sadzenia na czarno nawet jak mu wymienilem wtryski ale co do spalania to nie narzekam na trasach PL-D-PL export do 10t. powrot 24t. spala 29 litrow, a co do mocy to jest porownywalna do Stralisa 500....


Post Wysłano: 16 gru 2008, 0:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 kwie 2007, 17:10
Posty: 199
GG: 1
Samochód: BMW E70 4.8i
Lokalizacja: Tu i tam

Nie bedzie moze mocna wskazowka ale jednak moze cos. Z autopsji w innym aucie szukali wszedzie przyczyn czyli turbo, pompa i wogole - a co sie u mnie okazalo - serwis druciarz (nie bede podawał nazwy) na przegladzie nie wymienil filtra powietrza a w ksiązce byl wbity. Po zmianie auto zaczelo chodzic jak powinno
:)


Post Wysłano: 16 gru 2008, 19:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Jesli chodzi o filtr powietrza to moze fakt byc przyczyna bo ja tez mam wrazenie ze silnik ten ma spore zapotrzebowanie na powietrze i ogolnie cos jakby byl zduszony na dolocie, szczegolnie czuc to w upalne dni kopcenie wtedy jest duzo wieksze. Nalezy tez zwrocic uwage czy ma wiekszy filtr bo w tym silniku ma byc wieksza pucha i filtr ma byc dluzszy i wiekszej srednicy niz np. w 440E42, byc moze ktos wczesniej cos kopal... :?
Jako ciekawostke podam ze np. MAN 502 o pojemnosci 18 litrow ma dwa rownolegle filtry powietrza...tu powietrza pewno nie zabraknie hehe.
Ja w swojej maszynie sprawdzalem kiedys cisnienie doladowania przez kilka tras i oscylowalo cos ponad jedna atmosfere w okolicy zielonego pola przy obciazeniu, a przy najwiekszych obciazeniach dochodzilo do 1,6...to tak gdyby to mialo pomoc pisze ile mam ja.
Dodam jeszcze moje spostrzezenie ze silnik ten niezbyt lubi wysokie obroty, mozna powiedziec ze lubi mulic :lol:jest to starego typu jednostka wolnoobrotowa. Ponizej tysiaca obrotow? prosze bardzo :mrgreen: pod gore obroty moga mu spasc do 800 i dalej ciagnie jak cholera :twisted: ja tam go tak nie katuje ale dla niego to zaden problem...


Post Wysłano: 17 gru 2008, 23:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 gru 2008, 15:25
Posty: 5
GG: 2550784
Samochód: BMW

Jeżeli chodzi o filtr powietrza to być może, ale to kopcenie trochę do tego nie pasuje, jeżeli filtr nie nadawał by się do użytku to było by już po turbinie, ale proponuję sprawdzić ponieważ nie wiadomo, a zawsze lepiej żeby nic się więcej nie uszkodziło :wink:


Post Wysłano: 27 gru 2008, 23:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 gru 2007, 13:10
Posty: 14
Samochód: Volvo FH13 480PS
Lokalizacja: Wielkopolska

Sprawdź szczelność intercoolera....dymienie i brak mocy pasują do nieszczelnego intercoolera.


Post Wysłano: 28 gru 2008, 23:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2008, 23:41
Posty: 163
GG: 0

Cytuj:
Sprawdź szczelność intercoolera....dymienie i brak mocy pasują do nieszczelnego intercoolera.
Popieram przedmówcę, a jeśli to nie pomoże to sprawdz czujnik doładowania bo jeśli on przekłamuje to komp. może podawać zbyt duże dawki paliwa które widzisz niespalone w rurze wydechowej. Na koniec sprawdz czy nie przyciął się górski (miałem to w europechu) , wówczas nie ma właściwego cugu spalin więc i turbo nie chodzi na właściwych obrotach i nie dostarcza odpowiedniej ilości powietrza do silnika.


Post Wysłano: 29 gru 2008, 22:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 gru 2008, 20:45
Posty: 4
GG: 0
Samochód: Iveco

Dziękuję za podpowiedzi. Co do ostatnich to mogę powiedzieć że intercooler jest szczelny, hamulec górski nie trzyma a komputera w tym samochodzie do sterowania "pompą i turbinami" nie ma. Narazie zrobiłem wtryski bo lały i wybieram się na jazdę próbną zobaczę jak to poskutkowały. O efektach albo o ich braku będę informował.


Post Wysłano: 04 sty 2009, 15:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lut 2008, 23:27
Posty: 29
GG: 0

No i jak nadal kopci , odpisz czy sie poprawio .


Post Wysłano: 17 sty 2009, 12:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 gru 2008, 20:45
Posty: 4
GG: 0
Samochód: Iveco

Już nie kopci tak jak wcześniej ale moc specjalnie się nie poprawiła.Teraz można zaobserwować taki delikatny błękitny dymek.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: