Strona 16 z 31 [ Posty: 619 ] Przejdź na stronę Poprzednia 114 15 16 17 1831 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 08 sty 2009, 1:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 22:58
Posty: 527
Lokalizacja: mlp

Wtedy prestiż byłby napewno większy, ale cóż to zwkła rzędowa szóstka, nie powiem 700 robi wrażenie ale wg. mnie nie brzmi tak dumnie jak 600. Tak samo jak v'ki od mana i mercedesa, nie są dle mnie tym samym co ta od scanii, takie V z prawdziwego zdarzenia, ale może jest tak tylko dlatego że scania potrafiła to wypromować :wink:


Post Wysłano: 08 sty 2009, 8:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 kwie 2006, 22:34
Posty: 246
GG: 9590680
Samochód: Żółty
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Cytuj:
Tu chodzi o marketing i prestiż :)
... ze wskazaniem na marketing :wink:

Swoją drogą to podpisuje się pod zdaniem skoczek69... 700 rzeczywiście trochę dziwnie "brzmi i wygląda" :wink: 800 byłoby "milsze dla ucha" :mrgreen:

_________________
Już odlatuję, wszystko mi jedno gdzie...
Niech ktoś spróbuje na chmurze złapać mnie!


Post Wysłano: 08 sty 2009, 12:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lip 2005, 16:35
Posty: 1122
Lokalizacja: Parczew

Chłopaki na razie nie ma na rynku mocniejszego auta i zakończcie te spekulacje na ten temat. Ja słucham pogłosek o nowym mocnym V8 Scanii już blisko dwa lata. Będzie premiera to pogadamy, na razie to tylko spekulacje. Fakt faktem tak jak Man w F2000 pierwszy przekroczył barierę 600 ps tak teraz Volvo złamało granicę 700 ps i to się będzie liczyć. Wyścig zbrojeń trwa i trwać będzie. Pytacie czemu nie ma 800 ps?. Odpowiedź jest prosta, moc silnika ograniczają normy emisji spalin i nie prędko doczekamy się silnika o mocy 800ps.

Co do nowych silników trzynastolitrowych to Volvo na pewno zada znowu mocne uderzenie. Być może moc będzie na podobnym poziomie, ale na pewno wzrosnie moment obrotowy i będzie on tak samo wysoki jak w XPI (ja stawiam, że będzie nawet większy) i na pewno zastosują E5 bez SCR i jest wielka szansa na E6.

_________________
umarła we mnie wiara, nadzieja
EEV 460
Volvo at night


Post Wysłano: 08 sty 2009, 13:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Pytacie czemu nie ma 800 ps?. Odpowiedź jest prosta, moc silnika ograniczają normy emisji spalin i nie prędko doczekamy się silnika o mocy 800ps.
Dobre aż śmiech na sali :lol: :lol: . Tu niestety przemawia ekonomia a nie żadne normy emisji spalin a dokładnie zapotrzebowanie rynku na takie silniki. Nie ma problemu aby zrobić silnik o mocy nawet 1000 KM tylko pytanie ile zostanie sprzedanych pojazdów z takim silnikiem np w ciągu roku.
Tu też trzeba pomyśleć o kosztach jakie trzeba ponieść na skonstruowanie nowego silnika i po ilu latach te nakłady się zwrócą fabryce, bo w innym przypadku cena pojazdu będzie tak wysoka że nikt go nie kupi.
Tak samo było z MANem z silnikiem 660 KM było tak jednostkowe zapotrzebowanie na ten silnik że się nie opłacało go produkować na większą skalę dlatego MAN wraz z Liebherrem opracował wspólnie nowy silnik 680 KM aby obniżyć koszta projektowania oraz produkcji gdyż silnik jest stosowany w pojazdach obu producentów. Czyli z punktu widzenia fabryki inwestuje się tam gdzie można zarobić czyli na ilość.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Ostatnio zmieniony 08 sty 2009, 15:58 przez MAN, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 08 sty 2009, 15:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1362
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Faktycznie jedyną granicą która ''blokuje'' budowę takich silników jest zawsze aspekt ekonomiczny.Budowa takiego silnika jest niestety dużo trudniejsza i bardziej kosztowna niż tych najbardziej popularnych jednostek.Duze brawa dla VOLVO za pokonanie granicy 700km i silnik nie dość że mocniejszy to spełnia jeszcze norme E-5(bez tego nie mógłby zostać produkowany).Wiadomo że ta granica zostanie pokonana zapewne dość szybko przez konkurencje,ale liczą się obecne fakty-to VOLVO FH16 jest teraz numerem 1!... :mrgreen: :wink:

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Post Wysłano: 08 sty 2009, 22:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 maja 2008, 21:25
Posty: 388
GG: 4287442
Samochód: Volvo V40
Lokalizacja: Wiązownica

Ale zauważcie ze nikt nie wiedział o premierze silnika 700 KM, więc chyba to było zaskoczenie.


Post Wysłano: 08 sty 2009, 22:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Do tak mocnego silnika musi zostać też dostosowany cały układ napędowy, czyli z regóły do tego dochodzi nowa lub po modernizacji skrzynia biegów czy most napedowy wraz z wałem napędowym który musi przenieść tak wysoki moment obrotowy na koła

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 08 sty 2009, 22:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Myślę, że po 660 Volvo miało podzespoły gotowe pod 700, ewentualnie wymagające kosmetyki :)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 09 sty 2009, 17:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 sty 2009, 15:09
Posty: 1
GG: 0

Post Wysłano: 17 sty 2009, 20:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Gdzieś czytałem że Volvo z łatwością mogło by wprowadzić silniki o zabójczej mocy 1000 KM i więcej, ale nie ma takiego układu przeniesienia tej mocy na koła. Myślę też że nie ma czym się podniecać. 700 KM robi wrażenie ale tak na prawdę nikt z nas nigdy nie będzie jeździł na dłużej takim autem. Chyba że jeździ na gabarytach czy w inny specjalistycznych gałęzi transportu.


Post Wysłano: 17 sty 2009, 21:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sty 2009, 19:53
Posty: 29
GG: 0
Samochód: ducati maxi
Lokalizacja: SWD

słyszałem że wyścigowe trucki mają ponad 1000KM,ciekawe jak tam rozwiązano przeniesienie napędu.Teraz coraz wiecej firm posiada ciężarówki o mocy ponad 500KM,pamiętam jak na początku lat 90 pojawiały się pięćsetki [man 19.502,magnum mack 500,scania 143/500] i też zadawano pytanie;czy jest sens produkować takie silniki gdy normą było 320-380KM.Pamiętam mana 19.462 jaka to była żadkość,A dziś na międzynarodówce 400KM to minimum,więc 600czy nawet więcej koni niepowinno dziwić,a czy jest sens produkować? to znów rynek oceni


Post Wysłano: 18 sty 2009, 0:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1362
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Przytoczę tutaj fragment tekstu wycięty z niedawno przeprowadzonego porównania 4 mocnych trucków(test 1000 punktów) marek:IVECO,MAN,MB,SCANIA

'' Kiedy góra rzuci wyzwanie, wówczas
nadchodzi czas wielkiego
sprawdzianu. I okazuje się,
jakie znaczenie mają moc, moment
obrotowy, charakterystyka silnika
i konstrukcja układu napędowego.
Mowa tu o tych kilku sekundach, które
w sprzyjających okolicznościach
można nadrobić na trasie. Te pozornie
niewielkie naddatki czasu, osiągnięte
kilkukrotnie na trasie, po zsumowaniu
dają całkiem niezły wynik – całe
dziesięć minut nadwyżki. Tyle przynajmniej
wyniosła różnica pomiędzy
najwolniejszą i najszybszą ciężarówką
w teście, o ile w stosunku do pojazdu
wyposażonego w 550-konny silnik
w ogóle można używać określenia
„najwolniejszy”. A zatem podczas jazdy
po 620-kilometrowej, pagórkowatej
i górzystej trasie ciężarówka z perfekcyjnie
wykonanym napędem może
wyprzedzić aż o dziesięć minut inne
ciągniki z silnikami o tej samej mocy.
Inaczej rzecz ujmując: może nadrobić
dziesięć minut dziennie.
E tam – skwitują niektórzy. Ale inni
policzą skrupulatnie: dziesięć minut
dziennie daje 50 minut na tydzień,
co z kolei sumuje się do 40 godzin
rocznie, co jest równe tygodniowemu
czasowi pracy. Bardziej dociekliwi
przyjrzą się osiągom jezdnym ciągników
z silnikami 400-konnymi na tej
trasie i dojdą do wniosku, że jadąc
lepszym sprzętem można tu zaoszczędzić
nawet trzy tygodnie czasu pracy
rocznie.
Takie kalkulowanie jest być może
trochę przesadne, ale uzasadniają je
fizyczne właściwości układu: moc jest
wielkością określającą pracę wykonaną
w jednostce czasu. Im mniej czasu
potrzeba na wykonanie pracy, tym
wyższą moc osiąga układ fizyczny.

Także moim zdaniem conieco to przybliża stosowanie coraz mocniejszych ciężarówek,chociaż wiadomo że znajdują one uznanie w innych typach transportu...

źródło:Test 1000pkt w gazecie Lastauto Omnibus

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Post Wysłano: 20 sty 2009, 16:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2008, 12:21
Posty: 488
Samochód: DAF XF 106.460
Lokalizacja: Rybnik

Volvo FH 520 E5
Obrazek
Obrazek

Żory, 20.01.2009r.

P.S. Źle dobrałem ustawienia, i fotki wyszły, jak wyszły...


Post Wysłano: 22 sty 2009, 13:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 19:26
Posty: 290
GG: 0

Post Wysłano: 22 sty 2009, 16:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Czyli jednak 700 będzie w 4x2! Kozak!

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 22 sty 2009, 16:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
Czyli jednak 700 będzie w 4x2! Kozak!
Nie 'będzie', bo 'jest' - LINK :wink:


Post Wysłano: 23 sty 2009, 18:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2008, 13:01
Posty: 462
Samochód: Mercedes Actros 4141 8x6
Lokalizacja: Lublin

Witam.Maszyna poprostu przepiękna :!: .Mam takie pytanie.Jakim momentem będzie dysponował ten Volviak :?: .Pozdrawiam.

_________________
:]


Post Wysłano: 23 sty 2009, 19:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

3150 Nm...

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 05 lut 2009, 1:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 mar 2007, 19:27
Posty: 274
Samochód: Rav
Lokalizacja: Sieradz/ Zadzim

Szkoda, że się pojawi dopiero najwcześniej w czerwcu :/

_________________
Polska Mieszkam w Polsce


Post Wysłano: 05 lut 2009, 17:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 sie 2006, 12:14
Posty: 110
GG: 3620097
Samochód: Astra GSi 16v
Lokalizacja: Legionowo

Wyścig zbrojeń trwa :)

Piekna maszyna :)

_________________
FRIC - transport i logistyka[/size]

Big wheels keep on turning...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 16 z 31 [ Posty: 619 ] Przejdź na stronę Poprzednia 114 15 16 17 1831 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: