Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 08 lip 2008, 15:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lut 2008, 14:59
Posty: 30
GG: 0

no fakt scania w paliwku to jest oszczedna ale te 2 poduszki to mozna uznac za wade bo trzepie ze szok no i w zime trudniej z zaspy wyjechac ale to zapewne ciezka kabina scanii topline ogolnie nie jest zle auto ale opinie o scanii wyrobily modele z serii 2 i 3 kazdy ma jakis sentyment do ulubionej marki ale nie ma to jak volvo duzo pali ale komfort jest lepszy bez porownania w scanii w miare udane silnik zalezy od kierowcy i tego jak sie dba o auto od nowosci po latach eksploatacji wzystko pkaze kto jak jezdzil Pozdro


Post Wysłano: 30 lip 2008, 10:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lip 2008, 10:25
Posty: 99
GG: 0

W niektórych modelach wielką wadą był brak poduszek kabiny z przodu. Oj bardzo zły jest wtedy komfort jazdy....


Post Wysłano: 30 lip 2008, 14:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 kwie 2007, 21:07
Posty: 64
GG: 0

Ale to już zależy jak szef zamówi.


Post Wysłano: 30 lip 2008, 20:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sie 2005, 9:17
Posty: 399
GG: 0

Cytuj:
Ale to już zależy jak szef zamówi.
Gó*no prawda :!: Scanie serii P produkowane do któregoś roku nie miały przednich poduszek kabiny.


Post Wysłano: 30 lip 2008, 20:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Powiem wam, że cp19 z '98 nie ma czterech poduszek a z taką samą kabiną '00 już ma, więc coś koło tego Denis.


Post Wysłano: 31 lip 2008, 15:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 kwie 2007, 21:07
Posty: 64
GG: 0

Zgodzę się ale teraz to jak kto sobie zamówi


Post Wysłano: 06 sie 2008, 19:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lip 2008, 10:25
Posty: 99
GG: 0

Np. Czwórka z 97r cr19 nie miała poduszek, ale np 113 streamline 94r miała. te w topline mają ale te z niskimi cab. To już zależy, W starych 113 było jeszcze tak, że model na resorze miał kabinę na poduszkach.


Post Wysłano: 30 paź 2008, 21:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2008, 22:49
Posty: 3
GG: 0
Samochód: scania

mam pytanie kupiłem scanie L124 420 i nie wiem gdzie jest hebel a tak wogóle ma tą dziwną skrzynie biegów automat jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia chętnie poczytam


Post Wysłano: 24 gru 2008, 14:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2008, 21:55
Posty: 23
GG: 2491570

Koledzy nie wiem czy mnie zrozumiecie, ale postaram sie to jakos wytlumaczyc.

Do firmy przyszly dwie scanie, nie wiem dokladnie jakie, bo nie znam sie na tych autach, gdyz nie mialem wczesniej z nimi stycznosci. Wiem tylko ze jedna jest 380, a druga 460 i nie sa to najnowsze okazy. Ponadto sa one bardzo niskie i nie maja drugiego lozka nad glowa kierowcy tylko chyba z tylu. No i we dwoch z kolega mamy sie przesiasc na nie, bo nasze Magnumki ida na sprzedaz. Mozemy sobie wybrac jak chcemy. I tu wlasnie moj dylemat, poniewaz kolega nie wiedzac czemu, bynajmniej ja tego nie wiem chce wybrac ta 380 :shock: Troszke sie zdziwilem, ze bierze slabsze, chyba ze ma w tym jakis interes. Moze ktos zna powod takiej decyzji?? Czyzby bylo lepsze, a jak tak to w czym??


Post Wysłano: 24 gru 2008, 14:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
Koledzy nie wiem czy mnie zrozumiecie, ale postaram sie to jakos wytlumaczyc.

Do firmy przyszly dwie scanie, nie wiem dokladnie jakie, bo nie znam sie na tych autach, gdyz nie mialem wczesniej z nimi stycznosci. Wiem tylko ze jedna jest 380, a druga 460 i nie sa to najnowsze okazy. Ponadto sa one bardzo niskie i nie maja drugiego lozka nad glowa kierowcy tylko chyba z tylu. No i we dwoch z kolega mamy sie przesiasc na nie, bo nasze Magnumki ida na sprzedaz. Mozemy sobie wybrac jak chcemy. I tu wlasnie moj dylemat, poniewaz kolega nie wiedzac czemu, bynajmniej ja tego nie wiem chce wybrac ta 380 :shock: Troszke sie zdziwilem, ze bierze slabsze, chyba ze ma w tym jakis interes. Moze ktos zna powod takiej decyzji?? Czyzby bylo lepsze, a jak tak to w czym??
Więc tak 380-tka będzie prawdopodobnie młodsza, jest na pompowtrysku, no i mniejsze spalanie na niej wykręci, a 460-tka ma silnik V8 na zwykłej pompie z EDC, poza tym ciut większy apetyt, oraz może mieć większy przebieg, z twojej wypowiedzi domyślam się że obie mają kabiny CR19, tj. wysoko zawieszona, długa z niskim dachem.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 24 gru 2008, 14:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2008, 21:55
Posty: 23
GG: 2491570

dziekuje kolego za objasnienie, prawdopodobnie chyba bedzie tak jak mowisz, dlatego jeszcze przyjrze sie dokladniej po swietach jak to wszystko wyglada. Co do dachu to tak jak mowisz, jest bardzo niski i tak jak dla mnie prawdopodobnie stanac w srodku i sie wyprostowac to bedzie problem.


Post Wysłano: 18 sty 2009, 22:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 sty 2009, 18:30
Posty: 16
GG: 0

Jestem mechanikiem i mogę powiedzieć że SCANIA tak jak inne ciężarówki się psuje.Mamy w firmie trzy dzwigi (seria 4 420 2003 )po cztery ośki maja nalatane pow 650000 i jak przyjezdzają na inspekcje co 6 tygodni to coś zawsze trzeba przy nich robić.Nie będe wymieniał co się psuje bo by to zajeło to za duzo czasu.Największą wadą są ceny części i to że Scania robi co chwila modyfikacje przy nich i oprócz zepsutej części trzeba dokupić kilka innych zeby ją zamontować.Dobra ciężarówka ale nie za te pieniądze.


Post Wysłano: 26 sty 2009, 23:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2008, 21:43
Posty: 43
GG: 0
Samochód: Skoda Felicia 1.3 MPi
Lokalizacja: Siedlce/Kotuń

Witam, Mój wujek kupił 3 lata temu Scanię 124L z zasłoniętymi schodkami takie jak te: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/772 ... 6f31f.html
No i po kilku miesiącach użytkowania zaczęły się w niej zacinać schodki.
Po przerobieniu na zwykłe schodki takie jak w każdej ciężarówce wszytko wróciło do normy.I jeszcze jedno,w tej samej Scanii zaczyna brać rdza na zewnątrz przy boczkach sypialni. :mrgreen: Pozdrawiam wszystkich kierowców szerokości,przyczepności :!: :lol: W KOŃCU KAŻDY SAMOCHÓD MA JAKIEŚ WADY. :lol:

________________________________
Scania jest Bogiem,uświadom to sobie, Mercedes też jest Bogiem,tylko wyobraź to sobie

_________________
viewtopic.php?f=44&t=23426 Scania 124L 470
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Skoda/Felicia/67398
http://www.youtube.com/watch?v=18LLfZzDYnQ


Post Wysłano: 30 sty 2009, 20:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 sty 2008, 16:32
Posty: 142
Samochód: 2545
Lokalizacja: Szczecinek

Ode mnie, z mojego doświadczenia, np. w Scanii serii R nawet nowe wycieraczki nie docierają szyby do punktu, do którego wycieraczka powinna sięgać.
To ogromnie przeszkadza w jeździe, szczególnie wysokiemu kierowcy.
Kolejną wadą Scanii R to chrupotanie owiewek szyb bocznych, które pod wpływem delikatnego lub większego mrozu stale przeszkadzają w jeździe.
Jeżeli chodzi o Scanie "4" to schodki podczas jazdy telepią się i słychać głośne dźwięki. W "czwórkach" właśnie już wyżej wspomniane bezpowodowe otwieranie się szyb bocznych najczęściej na zakrętach, bądź wybojach.
Pozdrawiam. :)


Post Wysłano: 13 lut 2009, 1:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 sty 2009, 18:19
Posty: 3
GG: 10950395
Samochód: SCANIA 420HPI, oraz V8

Cześć wszystkim, jeśli chodzi o górne łóżko w scania 4 to ci co narzekają na nie nie wiedzą co czynią, jest naprawdę wygodne i komfortowe, dodatkowo można je złożyć i ginie nam cały bałagan związany z pościelą, oraz szybki sen jest łatwy bo nie trzeba zasłaniać się firankami. do zalet dodał bym jeszcze prostą i łatwą w obsłudze deskę rozdzielczą, dostępność do przełączników, i tunel który w pewnym stopni zatrzymuje brud w przedziale dla nóg.W scanii można by długo wymieniać zalety ale w skrócie: trwałość zarówno silnika jak i podzespołów, niezawodność, małe zapotrzebowanie na paliwo, prostota w budowie itd. :D A wady wiadomo każda marka je ma ale na pewno rdza na ramie, i słabe zawieszenie kabiny - zbyt delikatne, oraz plastiki na zewnątrz - trzeszczą.
pozdrawiam


Post Wysłano: 20 lut 2009, 17:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 lut 2009, 0:10
Posty: 9
GG: 6962680
Samochód: Volvo FH12 - 380
Lokalizacja: Lublin

Zalety:
- silnik - 900obr, dodajemy gazu, pomruczy i jedzie - pięknota :D
-kabina (R) - cudo, środek elegancki, wszystko dobrze rozmieszczone, ładne małe przełączniki, czytelne zegary, jak wsiadłem do Volva, a później renówki (kerax) to aż się patrzeć nie mogłem, no śmiech, przełączniki w volvie prawie jak w jelczu ( w jelonku ładniejsze) :lol:
-przebieg 150 tys - tylko wymiany oleju itp
- cała reszta która opisywali inni

Wady:
- skacząca kabina, ale jest na to rada - po prostu trzeba unikać jazdy na pusto, z ładunkiem płynie po drodze :)
- charakterystyczna skrzynia biegów (12 biegów- połówki), przy zmianie potrzeba wprawy i wyczucia bo strasznie słychać i czuć "zęby" :)

_________________
Scania jest jak matka - denerwuje, ale i tak się do niej wraca :)

A Volvo? To Volvo :)


Post Wysłano: 10 kwie 2009, 23:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 kwie 2009, 19:36
Posty: 10
GG: 8182831
Samochód: SCANIA 114l 380
Lokalizacja: Lubin

Na zęby jest metoda JELCZOWA :) Nie wiem czemu ale podwójne wysprzeglanie bardzo lubu skrzynia w SCANIACH. Do miesjca rozładunku jade z reguły mała "dwójka", zatrzymuje się, wrzucam na sprzęglę jedynkę, a potem bez puszczania sprzęgła wsteczny, jak w masełko :) Do jazdy do przodu inna bajka, bieg -> sprzęgło -> luz -> sprzęgło -> bieg :) bez zębów, dziwne ale działa.


Post Wysłano: 29 kwie 2009, 17:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 paź 2006, 11:54
Posty: 209
Lokalizacja: zgierz / k.Łodzi

Kolego z podwójnym wysprzęglaniem przy silniku HPI się zgodzę ponieważ wydaje mi się że komputer ogranicza szybkie wrzucanie biegu tak jak to można było robić we wcześniejszych modelach :mrgreen:

_________________
.....::::Wchodzę Po Schodkach I Wytaczam Na Drogę Moje 40 Ton::::.....
B:15-01-2010r.
C:12-04-2010r.
C+E:09.09.2010r.


Post Wysłano: 16 maja 2009, 22:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 maja 2009, 18:58
Posty: 2
GG: 12838694
Samochód: SCANIA

to moze ja wam powiem co mnie denerwuje i zadowala

WADY
szybę można nogą otwierać
zbyt wysoko tylne lozko
slaba jakosc plastików farba na zewnątrz odpada
mało schowków
ZALETY
Mocny silnik 420 km
Lekko wchodzące biegi
wgoda w kabinie ilość miejsca
wygodne łóżko nad szybą
i to by było tyle :/

_________________
www.scaniasite.pun.pl


Post Wysłano: 16 maja 2009, 23:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

Cytuj:
slaba jakosc plastików farba na zewnątrz odpada
Farba na plastikach nie odpada, tylko matowieje od słońca itp. Uwierz mi, że jak poświęcisz godzinę, góra dwie na ich "przejechanie" pastą polerską, to będą wygladały jak nowe.

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: