Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 sie 2008, 22:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
Witam! mam pytanie czy w gdzieś w europie można kupić Freightlinera? najlepiej prosiłbym o link do strony salonu jeśli ma swoja stronę może koś coś wie?
LINK
Zadzwoń i spytaj, może sprowadzają też Freightlinery. :wink:


Post Wysłano: 14 sie 2008, 11:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Na http://www.mobile.de jest prawie 60 ofert ;]


Post Wysłano: 31 sie 2008, 20:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

Zapytaj w Mercedesie to ich marka, ale raczej u niemieckiego dealera u nas nie są homologowane a na zachodzie jeżdżą.


Post Wysłano: 04 wrz 2008, 7:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lip 2006, 12:17
Posty: 128
GG: 0

Dealer na Europe znjaduje sie w St. Petersburgu.
Odwiedz strone Freightlinera, tam wszystko jest.


Tytuł: Re:
Post Wysłano: 30 wrz 2008, 22:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Cytuj:
Mam pytanie do forumowiczów, czy ktoś z was posiada skany albo zapisaną w *.pdf broszurkę nieprodukowanego już niestety Freightliner'a FLD 120?(...)
Na tym pięknisiu przejechałem szczęśliwie 1 mln 200 tys. km. Z chęcią pojechałbym jeszcze, bo niezbity z niego zawodnik i nigdy mnie w drodze nie zawiódł... No, raz mial fochy ;P Zostało tylko ciepłe wspomnienie i... Szum w uszach, bo do cichych ciągników to on nie należy.

Oto link do broszury: http://www.selectrucks.com/pdf/Models/f ... ochure.pdf

Miłego oglądania :)


Post Wysłano: 11 paź 2008, 23:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 cze 2008, 0:19
Posty: 6
GG: 10108512
Samochód: Renault Midlum
Lokalizacja: małopolska ,

Obrazek


Ostatnio zmieniony 26 paź 2008, 23:58 przez Jacek, łącznie zmieniany 1 raz.
Zdjęcie poprawione.


Post Wysłano: 01 lis 2008, 18:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2007, 14:02
Posty: 293
GG: 0
Samochód: wypasione
Lokalizacja: Wrocław

Ciekawi mnie jakie sa średnie ograniczenia wagowe w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Czy po wszystkich stanach i prowincjach jeżdżą zestawy wieloosiowe tak jak w Australii ?


Post Wysłano: 01 lis 2008, 22:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Cytuj:
Ciekawi mnie jakie sa średnie ograniczenia wagowe w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Czy po wszystkich stanach i prowincjach jeżdżą zestawy wieloosiowe tak jak w Australii ?
Co to znaczy "średnie ograniczenia wagowe"?

W USA ograniczenia wagowe to:
DMC zestawu traktor+naczepa to 80 000 funtów; 34 000 funtów na tandem, 20 000 na oś pojedynczą. To wszystko oczywiście pod warunkiem, że nośność opony pozwala na takie obciążenia. Są także normy określające dopuszczalny nacisk na asfalt uzależniony od szerokości opony, ale w warunkach kontroli drogowej nikt nie bierze tego pod uwagę. No, może nikt prócz inspektorów z Maryland ;)
Tylko w niektórych stanach, na niektórych odcinkach dróg, dopuszczalne są zestawy traktor + 3 naczepy, we wszystkich można łączyć 2 naczepy, obowiązuje ograniczenie długości takiego zestawu i/lub długości naczep.

Więcej do poczytania na http://www.fcmsa.dot.gov, a o długości zestawów tu. Znajdziesz tam również przepisy dotyczące ograniczeń wagowych.

Nic nie pamiętam o Kanadzie. Ile waży funt dowiesz się od pana Google :)


Post Wysłano: 03 lis 2008, 21:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2007, 14:02
Posty: 293
GG: 0
Samochód: wypasione
Lokalizacja: Wrocław

"Średnie ograniczenia wagowe" - uśredniając ze wszystkich stanów. Przecież nie chciałem żeby ktoś podawał jakieś lokalne ograniczenia. Myślałem że w poszczególnych stanach są odmienne ograniczenia o DMC. Dzięki za pomoc. Kurcze, musze odświeżyć moją znajomość z kalkulatorem;) Bez litra to ja tego nie rozpykam:D! Aha, pierwszy link nie działa:/


Post Wysłano: 08 lis 2008, 19:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Cytuj:
(...)Kurcze, musze odświeżyć moją znajomość z kalkulatorem;) Bez litra to ja tego nie rozpykam:D! Aha, pierwszy link nie działa:/
Pomyliłem literki :) Powinno być http://www.fmcsa.dot.gov
Przepraszam.
A, jeśli chodzi o kalkulatory, przyda ci się pewnie konwerter jednostek.
Litr też tam znajdziesz ;)


Post Wysłano: 09 lis 2008, 19:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2007, 14:02
Posty: 293
GG: 0
Samochód: wypasione
Lokalizacja: Wrocław

Dzięki za link do konwertera i wogóle. Ale mam kolejne pytanka;) Jaka jest dopuszczalna długość zestawu ; koń + naczepa + przyczepa ? Masz może jakieś fotki takich zestawów z USA ?


Post Wysłano: 09 lis 2008, 20:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Nie zapominaj, że jesteśmy na forum o Freightlinerze i rozmowa robi się OT :)

Wszystkie te informacje możesz znaleźć używając Google. Zajrzyj tutaj i na oficjalną stronę Federal Motor Carrier Safety Administration, do której odnośnik podałem wczesniej. Zdjęć chyba nie mam; ciągle przybieram się do ożywienia swojego starego HDD, na którym mam archiwum fotek z USA. Może kiedyś się przybiorę :)
Z mojej strony na temat wag i długości, w tym wątku, koniec.


Post Wysłano: 10 lis 2008, 20:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 kwie 2008, 14:16
Posty: 362
Lokalizacja: Leszno

Cytuj:
Masz może jakieś fotki takich zestawów z USA ?
Na stronie Hioba znajdziesz: www.polonus.livenet.pl


Post Wysłano: 14 lis 2008, 21:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2007, 14:02
Posty: 293
GG: 0
Samochód: wypasione
Lokalizacja: Wrocław

Wielkie dzieki za odpowiedzi.

Na gazie


Post Wysłano: 18 lis 2008, 20:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lut 2006, 15:55
Posty: 14
GG: 0
Lokalizacja: Sudbury, GB.

Freightleinery Argosy i FLB, które miałem okazję sfotografować na A14 w Wielkiej Brytanii, prawdopodobnie należą do amerykańskich sił powietrznych stacjonujących w niedalekich RAF Mildenhall i RAF Lakenheath...

http://www5.picturepush.com/photo/a/119 ... 196833.jpg

http://www1.picturepush.com/photo/a/119 ... 196834.jpg


Post Wysłano: 28 lis 2008, 1:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lip 2006, 12:17
Posty: 128
GG: 0

widzialem tego Argosy na zywo :)
dosyc egzotyczny widok.


Tytuł:
Post Wysłano: 26 sty 2009, 18:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sty 2009, 8:52
Posty: 2
GG: 0
Samochód: Mack

Wymiana oleju co 550 tys.km. to chyba światowy rekord. Jeśli masz jeszcze jakieś dane to napisz jaka jest żywotność silnika, jego moment obrotowy itp. Czy skrzynia biegów jest niesynchronizowana?
Mackiem przejechal 750 tys KM ,bez zmiany oleju.Czesci wygladaly lepiej jak po zmianie co 20 tys mil. Trza tylko wiedziec jaki olej i jakie wiltry uzywac. Moj znajomy juz mial przejechane 150 tys mil na tym samym oleju.


Post Wysłano: 31 sty 2009, 9:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2006, 2:28
Posty: 449
GG: 1019688
Samochód: BMW M3 E90; Volvo VN780
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA

Cytuj:
Cytuj:
Ciekawi mnie jakie sa średnie ograniczenia wagowe w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Czy po wszystkich stanach i prowincjach jeżdżą zestawy wieloosiowe tak jak w Australii ?
Co to znaczy "średnie ograniczenia wagowe"?

W USA ograniczenia wagowe to:
DMC zestawu traktor+naczepa to 80 000 funtów; 34 000 funtów na tandem, 20 000 na oś pojedynczą. To wszystko oczywiście pod warunkiem, że nośność opony pozwala na takie obciążenia. Są także normy określające dopuszczalny nacisk na asfalt uzależniony od szerokości opony, ale w warunkach kontroli drogowej nikt nie bierze tego pod uwagę. No, może nikt prócz inspektorów z Maryland ;)
Tylko w niektórych stanach, na niektórych odcinkach dróg, dopuszczalne są zestawy traktor + 3 naczepy, we wszystkich można łączyć 2 naczepy, obowiązuje ograniczenie długości takiego zestawu i/lub długości naczep.
Dodam tylko, że w północno-zachodnich stanach są legalne zestawy mające osiem osi i większą dopuszczalną masę calkowitą. Także np. w Michigan wieloosiowe zestawy mogą być cięższe. Jednak "typowy 18-kołowiec", legalny w każdym stanie, ma takie ograniczenia, jakie podał kastyk.
Cytuj:
Masz może jakieś fotki takich zestawów z USA ?
Na moim youtube są dziesiątki filmów, także z długimi zestawami. A na mojej stronce, www.jaskiernia.com tysiące zdjęć. Także Freightlinerów. ;-) Zapraszam.


Post Wysłano: 30 cze 2009, 11:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 cze 2009, 11:59
Posty: 17
GG: 0
Samochód: polonez caro +
Lokalizacja: warszawa

Post Wysłano: 30 cze 2009, 11:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 cze 2009, 11:59
Posty: 17
GG: 0
Samochód: polonez caro +
Lokalizacja: warszawa

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: