Raczej tego nie obejdziesz
Mozna by co prawda poprobowac wgrac oprogramowanie ze starszego modelu, jednak musial by to byc naprawde "blizniak" samochod - najlepiej z podobnego okresu produkcji, ale jeszcze przed wprowadzeniem tych ograniczen na moc.
Program taki mozna skopiowac z innego wozu np komputerem serwisowym i wgrac do Twojego. Oczywiscie przed tym zabiegiem trzeba by skopiowac oprogramowanie z Twojego wozu - w razie niepowodzenia bedzie do czego powrocic. Jest tylko pewien klopot - wszystkie dane przejda najprawdopodobniej na ten samochod w tym takze nr vin i przebieg. Nie wiem jak tam sprawa bedzie wygladac z immobilizerem ? Jesli masz te karteczki z kodami z kluczykow to moga byc potrzebne.
Mozna tez probowac z drugiej strony: sprobowac stworzyc "sztuczne" warunki pracy tego ukladu SCR tzn w jakis sposob symulowac czujnik NOx w kacie - ze niby wszystko ze spalinami jest OK, jest tam jeszcze czujnik temp spalin. Pompka niestety musialaby chodzic caly czas - jednak mozna by stworzyc ukladzik ktory nie bedzie pompowal czynnika do kata, tylko AdBlue bedzie powracac z powrotem do zbiornika.
Z tego co wiem to chyba jeszcze uklad SCR nie wlacza sie przy bardzo niskich temperaturach - w zbiorniku do ktorego nalewasz AdBlue jest wsadzony smok, ktory m.in. mierzy temp czynnika. Nie testowalem tego, ale ciekawe co by bylo jakby ta "niska" temperatura utrzymywala sie caly czas ? Wyskoczy jakis blad czy nie ? Ma to jakies powiazanie z innymi czujnikami temperatury
Jak widzisz oszukanie ustrojstwa w nowych modelach tak zeby mocy nie odcinalo jest ciezkie.
PS. Z ta woda to bujda ... co najwyzej mozna lekko rozcienczyc AdBlue.