Cytuj:
Cytuj:
Z tym, że ja nie widze właściwie zadnej roznicy przy zgaszonym silniku radyjko działa de facto tak samo jak przy zapalonym.
Jedak tak czy tak w złą pogode (śnieg) musze miec squelch odkrecony prawie na maksa.
i jak to działa?
bo ja nie widze wiekszej roznicy pomiedzy squelch a rf gain
oba ucinają rozmowy jak trzeszczy....
tak na dobrą sprawe..
Jaka masz antene,magnes czy uchwyt,czy w kazdym terenie tak Ci sie dzieje,moga powstawac zaklucenia atmosferyczne jak i pola magnetyczne (linie napieciowe,transformatory),Przejezdzajace auto tez moze niesc zaklucenia.Antena dobra mase musi miec,ewentualnie tez radio moze byc rozstrojone na filtrach.Tyle z mojej wiedzy
TTI 880 + Sirio metrowa na magnes.
W sumie no jak mam w mieście squelch "na 14" " to wystarcza.
Wiekszosc rozmow jest słyszalna, niektore doskonale niektore średnio.
Chcialem wyeliminowac calkiem szumy trzaski i piski, które sie czasami pojawiają ale to chyba niemozliwe
Nie pasi mi w tym radiu to, ze jak se ustawie squelch, to czasami tak jakby niektóre rozmowy były pocięte, bo raz jest filtrowane raz nie i czasami czyjąśc wypowiedź słysze na zasadzie mo-cisza-lki-cisza-jak-cisza-dróżka-kielce.
Ale to rzadko...
edit:
przy strojeniu koles ustawil prawie na maksa w dol i ciut do góry, mówiąc że jest 4% strat czyli nieźle.
Jednak strojenie obywało sie na placu pomiędzy wysokimi budynkami dookoła....