Witam dzisiaj zacząłem kopać w kablach w manie i wreszcie dokopałem się do sterownika intardera więc tak odpięta była kostka od niego leżała na ziemi zaizolowana znalazłem też 2 kostki męska i żeńska o tych samych oznaczeniach kabli również od interdera odpiętych i zaizolowanych, połaczyłem je i po przekręceniu kluczyka po około 1 sekundzie zapala się kontrolka od intardera następnie swieci się około 3 sekundy po czym gaśnie. Gdy przesune wajhą od retardera na 1 stopień czyli włacze retarder coś psyknie i zapala się kontrolka jak wyłaczam to psyknie tak powietrze jakby sie hamulec puszczło. Jeżliłem sobie po podwórku z prędkościa około 10km/h i właczałem ten retarder i nie odczułem żednego hamowania tylko zapala się kontrolka retardera.Tu moje pytanie czy retarder włącza się od razu i hamuje czy trzeba mieć jakąś większą prędkość i obroty z góry dzięki za odpowiedz
Wszystkie objawy: wlaczajace sie konrolki, psykajace powietrza sa prawidlowe.
Zeby wyczuc sile hamujaca powinienes jechac min 30km/h. Optymalnie bedzie jak rozgrzejesz oleje i pojedziesz z 50km/h. Wtedy na 6 stopniu powinno blokowac kola (przy jezdzie samym konikiem).
Jak wlaczysz to kontrolka miga czy swieci na stale?
Jesli swieci na stale tzn ze komputer nie wykrywa zadnych bledow, powinno byc ok. Kontrolka miga jesli np gaszak jest zepsuty (gaszak wlacza sie automatycznie na ostatnim stopniu).
No wlasnie, po co ktos to porozpinal jesli wszystko powinno byc ok.
Jak juz pojezdzisz troche uzywajac intardera zwroc uwage na wycieki oleju z jego okolicy. I uwazaj na temperature silnika, olej ze skrzyni jest chlodzony plynem z silnika. Z dobrej gory latwo przegrzac silnik. Ja zjezdzjac starm sie trzymac obroty 1500 - 1600, wtedy temperatura nie rosnie zabardzo.
Jak już zauwżyłem intarder długo nie był używany co może się mscić na jego pracy
To nasze pierwsze auto z retarderem i nie mam zielonego pojęcia jak to działa w f 2000 mamy tylko górski a to całkiem inna bajka
Rejestracja:09 lut 2007, 9:02 Posty: 26
Lokalizacja: piotrków tryb
Ważną sprawą jest stan oleju, zarówno ilość i jakość. Jeżeli to jest Voith Retarder to ma swój olej i wypadałoby sprawdzić jego ilość. Jaki był napis na sterowniku?
Tak intrader ma wspólny olej z skrzynią biegów tam nie ma co się psuć poza elektrozaworami
Chyba że pusci w nim chłodniczka i wypchnie olej do płynu chłodzącego. A skrzynia bez oleju bardzo szybko nadaje się .. wlaściwie do wyrzucenia. Przerabiałem taką przjemność w Belgii..
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Cytuj:
Cytuj:
Tak intrader ma wspólny olej z skrzynią biegów tam nie ma co się psuć poza elektrozaworami
Chyba że pusci w nim chłodniczka i wypchnie olej do płynu chłodzącego. A skrzynia bez oleju bardzo szybko nadaje się .. wlaściwie do wyrzucenia. Przerabiałem taką przjemność w Belgii..
takie cuś się stało jak wlali gosciowi zwykły olej do skrzyni przekładmiowy i chłodniczka nie wytrzymała ciśnienia
Przy jakiej prędkosi retarder powinien się już włączać ja włączałem przy prędkosci około 30-35 km/h na wtskokiej piątce intarder nie hamował nic kontrolka po włączeniu swieciła się non stop do momentu wyłączenia zwalniacza i wtedy było słychać psykanie powietrza ale nic nie hamowało!!! co moze byc popsute kontrolka nie pokazuje żadnych błędów ale mimo tego retarder nie działa
Kiedys pisalem Ci, ze min 30km/h. Baaardzo wyraznie powinienes czuc sile zwalniacza przy 50km/h.
Bieg na jakim jedziesz nie ma tu nic do rzeczy. Na luzie tez bedzie chamowal (hamowal?) z ta sama sila.
Mam MAN-a TGA skrzynia ZF z intarderem, wyswietla sie u mnie komunikat Retarderleistung reduziert (moc intardera zredukowana), numerow bladow nie wyswietla, tylko ten komunikat. W czasie jazdy po gorach po zalaczeniu intardera zalacza sie po czym po chwili puszcza i nie hamuje. Co moze byc tego przyczyna ? Co z tym fantem zrobic ?
Kolego nie powiem Ci ale w f 90 przy prędkości 40km/h intarder mi się też niechce załączyć a przy większej prędkosci nie próbowałem bo nie mam się gdzie rozpedzić a po drugie nie mam prawka na C o ADR nie wspomnę a już miałem przygode z polcją i niechce ryzykować
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 4 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę