Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 27 lip 2008, 22:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lip 2008, 13:49
Posty: 31
GG: 10337426
Samochód: Jelcz/Audi S6
Lokalizacja: Kraków

Starsze Steyry miały napęd gruchy od własnego silnika, a te nowsze z manowskimi zegarami mają napęd gruchy od osobnego silnika Stetter najczęściej :d mam pytanko ile taka Steyr'a z 2 osiami skrętnymi z przodu mieści betonu 9m3 ? PS. jak dla mnie najlepsze zabudowy dla betonomieszarek robi leżajsk

_________________
Wciśnij F13, a wyświetli Ci się niespodzianka :)


Post Wysłano: 27 lip 2008, 22:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lip 2008, 18:59
Posty: 13
GG: 0
Lokalizacja: Kraków

Mam prośbe !
Zdobył by ktos dla mnie fotke skrzynki sterującej pompą do betonu ?? Najlepiej jakby ty była skrzynka sterująca pompą stetter Jelcza.
z thx za pomoc


Post Wysłano: 28 lip 2008, 9:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 gru 2007, 21:50
Posty: 317
GG: 4628636
Lokalizacja: Warszowice

Cytuj:
Tak jak w zimie do betonu dodaje się szklaną wodę zeby beton nie zamarzał :P
To sie nazywa SZKLO WODNE!!!!!

_________________
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.


Post Wysłano: 30 lip 2008, 22:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lip 2008, 13:49
Posty: 31
GG: 10337426
Samochód: Jelcz/Audi S6
Lokalizacja: Kraków

pracowałes kiedys w betoniarni kolego ???? :D slang od szkła wodnego to szklana woda :D nie rozumiem dlaczego jestes taki dokładny jak ktos ma np. na imie Tomek to będziesz cały czas na niego mowil Tomasz ??

_________________
Wciśnij F13, a wyświetli Ci się niespodzianka :)


Post Wysłano: 03 sie 2008, 0:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lip 2006, 23:05
Posty: 170
GG: 7828199
Lokalizacja: Szczecin

U Nas na budowie w piątek było lanie stropu więc mogę się pochwalić paroma zdjęciami :

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek


Post Wysłano: 04 sie 2008, 20:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 kwie 2008, 22:09
Posty: 4
GG: 0

wroce jeszcze do tematu szklanej wody.
co to jest?
czy jest to jakas chemia, prosze o wyjasnienie.

mykam juz gruszkami pare lat, ale nie spotkalem sie z tym okresleniem jeszcze. u nas w zimie wozimy "grzany" beton.

co do dodawania wody do mieszanki na budowie, niestety ale zmienia ona swoje wlasciwosci. i jest to zakazane. przynajmniej u nas. inna sprawa to stosowanie sie do tego zakazu.
zreszta ksiazke mozna by napisac o walkach w betoniarniach.


Post Wysłano: 05 sie 2008, 11:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 gru 2007, 18:50
Posty: 55
GG: 0
Samochód: ...
Lokalizacja: Wrocław

Szkło wodne - Jest to substancja w płynie dodaje się ją do betonu w odpowiednich ilościach i beton jest potem o wiele wiele twardszy.
Tu jest dokładniejsza informacja:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Szk%C5%82o_wodne WIKIPEDIA

Kiedyś na budowie gościu do tynku dał szklanej wody i potem chciał wykuć dziurę na kabel wziął młotek, przecinek walną i mała rysa była.
Nie wiem jak on potem tą dziurę wykuł ale jakoś mu się to udało.

_________________
Transport kolejowy i drogowy powinien działać razem, nie przeciwko sobie!


Post Wysłano: 07 paź 2008, 21:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
Starsze Steyry miały napęd gruchy od własnego silnika, a te nowsze z manowskimi zegarami mają napęd gruchy od osobnego silnika Stetter najczęściej :d mam pytanko ile taka Steyr'a z 2 osiami skrętnymi z przodu mieści betonu 9m3 ? PS. jak dla mnie najlepsze zabudowy dla betonomieszarek robi leżajsk
Akurat w tym przypadku reguły nie ma zarówno co do modelu Steyra i napędu gruchy, jak i w przypadku podwozia i pojemnosci, bo widziałem np. Volvo 8x4 z zabudową 11m3, oraz Dafa 8x4 z gruchą 7m3, tak samo są Steyry (starsze) z przystawką, oraz nowsze (nowa deska) z dodatkowym silnikiem.
A teraz obiecany kiedys ciekawy pojazd: (niestety taka jakość bo stare fotki jeszcze z analoga :) ):
ObrazekObrazek
Typowy Steyr z typową zabudową:
ObrazekObrazekObrazek
Kiedys była w tym temacie poruszana sprawa Steyr-a z naczepą, oto sama naczepa (dla niedowidzących ta z lewej) odpięta od ciągnika, jak widać (tylko trzeba wysilic wzrok) nie ma ona własnego silnika do napędu gruchy:
Obrazek
A teraz kilka innych fotek:
ObrazekObrazekObrazek

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 29 gru 2008, 21:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 gru 2008, 19:10
Posty: 1
GG: 0

Witam.
Przeczytałem te posty i w zasadzie to nie wiem od czego zacząc.
Może tak: betoniarka to najmniej trafiona nazwa tego sprzetu, bardziej odpowiednie to betonomieszarka, betonowóz a potocznie i powszechnie nazywane są gruszkami do betonu. Co do napędów to w wieloletniej praktyce spotkałem się z dwoma rodzajami tak jak ktoś już pisał: napęd łańcuchowy i przekładnie hydrauliczne. Te ostatnie napedzane za pomocą pompy hydraulicznej która z kolei napędzana jest albo osobnym tzw. małym silnikiem (np perkinson), albo napęd z silnika głównego poprzez wałek cardana. Co dalej. Przewożona mieszanka betonowa jest bardzo wrażliwa na dodatek wody i kazda dodana ilość wody poważnie pogarsza wiele własciwości stwardniałęgo betonu począwszy od jego wytrzymałości na ściskanie (klasy, najważniejszego parametru), po szczelność a w konsekwencji trwałość itd. Aby móc transportować mieszanki betonowe na dalekie odległości stosuje się środki chemiczne. Jedne z nich upłynniają mieszanki betonowe, inne opóźniają początek wiazania nawet i do kilkunastu godzin a inne jeszcze wpływają na wiele różnych włąsciwości czy to mieszanki betonowej czy stwardniałego betonu. Wymienione szkło wodne (potasowe lub sodowe), tak naprawde wpływa głównie na podwyższenie szczelności stwardniałego betonu. Jeśli ktoś ma jakieś pytania to jak bede wiedział to podpowiem.

Jeszcze coś o zabudowach. Ktoś napisał że leżajsk jest dobry. według mnie najgorszy jakie do tej pory spotkałem. Myśle ża najlepsze są zabudowy LIEBHERR. Dobre też są STETTERA i CIFA. Pojemności to wspomniane starbety 2m3, potem 4m3 na kamazach. Na trzyosiowych podwoziach są zabudowywane gruszki 5, 6 i 7m3. Potem to już 9, 10, 11 i 12 na 4-ro osiowych podwoziach. Nie widziałem ale słyszałem że najwieksze to te o poj. 16m3. Najczęściej zabudowywane podwozia to MAN i Mercedes , czasami Scania. Zdarzaja się DAFY czy VOLVA.
Cytuj:
A ja znalazłem taką oto pompę - Mercedes Benz Actros 5554

Obrazek

http://www.ditzj.de
zajefajny sprzęt - tylko kogo na to stać?
no i trzeba nieźle zorganizowanej budowy żeby to wjechało, ale musi nieźle śmigać, pewnie poradziła by podawać beton nawet z 3 gruszek na raz


Post Wysłano: 08 lut 2009, 14:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 maja 2008, 21:25
Posty: 388
GG: 4287442
Samochód: Volvo V40
Lokalizacja: Wiązownica

Nie wiem czy ktoś z was wie.

Gigant do betonu
Mobilna pompa Putzmeister M 70-5

Nowa, montowana na pojeździe pompa do betonu niemieckiej firmy Putzmeister to największe tego typu urządzenie na świecie.

W tym roku niemiecka firma Putzmeister GmbH, znana z produkcji pomp do betonu i gigantycznych myjek (do obsługi statków i samolotów pasażerskich), świętuje 50. rocznicę powstania. Producent specjalnie na jubileusz zaprezentował największą na świecie pompę do betonu montowaną na ciężarówce. M 70-5 to gigant, który musi być montowany na zestawie ciągnik siodłowy plus naczepa. Rekordowa maszyna ma pionowy zasięg 69,3 m, jej silnik zaś ma aż 450 KM.

Zdecydowano się na wykorzystanie niezbyt znanej u nas amerykańskiej ciężarówki marki Kenworth C500B. Ciągnik ten ma aż pięć osi, z których dwie przednie są skrętne. Trzy tylne napędzane są przy pomocy wału kardana, dwie z nich mają także napęd hydrostatyczny (wykorzystuje się go przy przemieszczaniu maszyny przy niskich prędkościach). Naczepa również ma pięć osi, z których tylko jedna nie jest skrętna. Nie ma się co dziwić, że aż tyle osi potrafi tutaj skręcać, bowiem zestaw jest bardzo długi - ponad 21 metrów. Mimo tak dużej długości promień skrętu wynosi poniżej 18 metrów.

Do napędu ciągnika służy 500-konny amerykański silnik Cumminsa. Musi mieć tak dużą moc, aby w ogóle maszyna mogła się przemieszczać, ponieważ waży przeszło 80 ton. Pompa do betonu również napędzana jest motorem V6 o imponującej mocy 450 KM, który wyprodukowała firma Deutz. Jednostka ta spełnia normę Tier 3.

Putzmeister M 70-5 ma pięć ramion wysięgnika.

ObrazekObrazekObrazek

Film: http://www.youtube.com/watch?v=0z8LkI9rmJ8

Dane techniczne:
Obrazek

Źródło: http://www.truck.pl http://www.mbs.webd.pl


Post Wysłano: 17 lut 2009, 10:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 lis 2005, 12:42
Posty: 471
Lokalizacja: KACZOGRÓD

Ostatnio firma Budokrusz z Warszawy dorobiła się gigantycznej pompy. Jest to Actros na sześcioosiowym podwoziu. Musze przyznać że widziałem go i robi niesamowite wrażenie.

_________________
http://kubamich1-kubamich1truckmodelsfa ... gspot.com/


Post Wysłano: 18 lut 2009, 0:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sie 2006, 1:28
Posty: 54
GG: 0
Samochód: MAN TGL
Lokalizacja: Warszawa

Czy to na pewno Budokrusz, a nie czasem Pompbet??? Bo wydaje mi się raczej, że ta druga, ale mogę sie mylić...

_________________
LKW KoRnik


Post Wysłano: 21 lut 2009, 10:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Obrazek

Obrazek

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Post Wysłano: 13 mar 2009, 21:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Sorki za delikatny OT. Kamil ta firma od zielono-żółtych autek nie ma czasem jakiegoś zakładu w okolicach Azotów :?: :?:

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 14 mar 2009, 10:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Tak, ta firma znajduje się bardzo blisko Azotów, nie dalej niż 500-700m od nich, firma ta posiada już całkiem pokaźny tabor, myślę że jest jedną z większych betoniarni w okolicy Tarnowa. W chwili obecnej posiadają około 5 pomp do betonu 2 Jelcze, Scanie, Steyra, Iveco, stale dokupują pojazdy.

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Post Wysłano: 14 mar 2009, 21:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
Tak, ta firma znajduje się bardzo blisko Azotów, nie dalej niż 500-700m od nich, firma ta posiada już całkiem pokaźny tabor, myślę że jest jedną z większych betoniarni w okolicy Tarnowa. W chwili obecnej posiadają około 5 pomp do betonu 2 Jelcze, Scanie, Steyra, Iveco, stale dokupują pojazdy.
Dzięki za odpowiedź, a co taboru to jest on pokaźny, charakterystycznie pomalowany, ale takiej róźnorodności sprzętu (marki pojazdów, rodzaje zabudów) to chyba nie ma nikt w okolicy.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 15 mar 2009, 0:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

To fakt można u nich spotakć zarówno betonomieszarki, pompy do betonu, wywrotki, dziwgi, ciągniki siodłowe, pojazdy przeznaczone do transportu drewna, wieć firma stara się być elastyczna.

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Ostatnio zmieniony 21 cze 2009, 23:14 przez Kamil, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 21 kwie 2009, 18:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2009, 22:07
Posty: 1
GG: 0

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Post Wysłano: 22 kwie 2009, 16:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 cze 2008, 10:53
Posty: 512
GG: 12345722

Witam!
Pytanie od laika:
Zainteresowało mnie to zdjęcie:
Obrazek

Mógłby mi ktoś powiedzieć, dlaczego bardzo rzadko możemy spotkać na naszych drogach tego typu gruszki?
Chodzi mi o naczepę :)
Pozdrawiam


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 52 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: