Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 sty 2009, 8:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 maja 2007, 19:23
Posty: 53
GG: 0
Lokalizacja: KATOWICE

Wszystko dokładnie wyjaśnił Ci Cyryl. Certyfikat musisz posiadać TY lub Twój pracownik jeżeli chcesz zarobkowo jeździć pojazdami pow. 3,5 tony.Z takim certyfikatem udajesz się do starostwa i składasz też resztę potrzebnych dokumentów do uzyskania licencji. Więc sam najlepiej wiesz czy potrzebujesz certyfikatu czy nie , bo to zależne jest od taboru jakim będziesz wykonywał przewóz.

_________________
malutkie Ducato Panorama 1,9 TD


Post Wysłano: 13 sty 2009, 16:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lis 2006, 20:49
Posty: 53
GG: 7967119
Lokalizacja: WADOWICE

kolego 24tony itp..
ale czy pracownik musi miec to niee wiem po co jak ja bym mial , a on musi miec uprawnienia do prowadzenia tira czy autobusu i wkladke. a ja certyfikat i licencjie.


Post Wysłano: 14 sty 2009, 4:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 maja 2007, 19:23
Posty: 53
GG: 0
Lokalizacja: KATOWICE

A czy pracownik to od razu równa się kierowca? Zatrudniając sekretarkę raczej nie prowadzi ona ciężarówki . Chodzi o to że według przepisów nie musisz posiadać certyfikatu osobiście a może mieć go Twój pracownik. Zresztą pisałem już o tym, w tym temacie kilka postów wcześniej.

_________________
malutkie Ducato Panorama 1,9 TD


Post Wysłano: 18 sty 2009, 12:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2009, 10:37
Posty: 5
GG: 1002654

Witam, mam ogromną prośbę do kogoś kto zdawał certyfikat na międzynarodowy przewóz rzeczy, chodzi mi ozadania dot. Czasu jazdy ale według rozporządzenia 561 a nie aetr. Czy ktoś kto miał takie zadanie i zdał, mógłby mi powiedzieć czy przy podwójnej załodze wpisywał przerwy, czy zaliczał czas spedzony na miejscu pasażera do przerw? Wiem ze są problemy z interpretacja tego przepisu, ale nie wiem czego oczekuje its na egzaminie. Proszę o pomoc bo egzamin mam już w sobotę:(
Pozdrawiam, Ania.


Post Wysłano: 20 sty 2009, 22:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2007, 15:41
Posty: 44

Do panterka1

W podwójnej załodze nie piszesz żadnej przerwy,
-4,5h Kierwowca I
-4,5h Kierwowca II
itd...
Miałem to na egzaminie i za pierwszym razem zdałem ale przyznam że rozpisywanie tego zajmuje najwięcej czasu.


Post Wysłano: 21 sty 2009, 20:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 gru 2008, 18:48
Posty: 29
GG: 0
Samochód: Iveco 180-30 4x4 + HMF
Lokalizacja: Wschód

Jaki jest orientacyjny koszt uzyskania certyfikatu kompetencji zawodowych ? Wliczając w to kurs doszkalający + egzamin i wydanie certyfikatu?

Co się stanie jesli nie uda się zdać za 1razem? Mogę podchodzić dowolną ilość razy do egzaminu ? tak jak np prawo jazdy ?

Jestem z Lublina egzaminy odbywają się w całej polsce z wyjątkiem lublina, mozna sobie wybrac miasto w którym chce sie odbyc egzamin czy wybierają miasto najblizej zamieszkania ?

_________________
Prawo jazdy kat: B, B+E, C, C+E;
--------------------------------
Koparko-ładowarka, koparka kołowa, minikoparka


Post Wysłano: 22 sty 2009, 13:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2009, 10:37
Posty: 5
GG: 1002654

kurs 800zl-1200zl
egzamin krajowy700zl +miedzynarodowy 800zl
mozesz tez pisac razem to wtedy tylko płacisz 800zl
w kazdej z tych oplat jest zawarta oplata za certyfikat 300zl (zdajac osobno dwa egzaminy dostajesz dwa certyfikaty czyli placisz za nie 600zl, bez sens)

jesli nie zdasz to zostaje 300zl za certyfikat ale reszta przepada, czyli przy podwojnym egzaminie, za drugim i kazdym nastepnym razem placisz po 500zl

w regulaminie jest napisane ze mozna zdawac ograniczona ilosc razy(nie podali ile dokladnie)
lecz nie sadze zeby robili problemy bo w koncu to dla nich czysty zysk, te niezdane egzaminy....

miasto mozesz wybrac dowolne z tych podanych na stronie ITS, wpisujesz to we wniosku


Post Wysłano: 29 sty 2009, 17:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lip 2006, 12:17
Posty: 128
GG: 0

Cytuj:
kurs 800zl-1200zl
egzamin krajowy700zl +miedzynarodowy 800zl
mozesz tez pisac razem to wtedy tylko płacisz 800zl
w kazdej z tych oplat jest zawarta oplata za certyfikat 300zl (zdajac osobno dwa egzaminy dostajesz dwa certyfikaty czyli placisz za nie 600zl, bez sens)

jesli nie zdasz to zostaje 300zl za certyfikat ale reszta przepada, czyli przy podwojnym egzaminie, za drugim i kazdym nastepnym razem placisz po 500zl

w regulaminie jest napisane ze mozna zdawac ograniczona ilosc razy(nie podali ile dokladnie)
lecz nie sadze zeby robili problemy bo w koncu to dla nich czysty zysk, te niezdane egzaminy....

miasto mozesz wybrac dowolne z tych podanych na stronie ITS, wpisujesz to we wniosku
dokladnie, ja mam to za soba, zdawalem w Warszawie. Teraz czekam na pisemne wyniki 8)


Post Wysłano: 28 lut 2009, 22:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 lis 2008, 17:59
Posty: 2
GG: 0
Samochód: volvo fl7

W przypadku zaistnienia okolicznosci uniemozliwiajacych wykonanie przewozu pasazerow zgodnie z umowa, do obowiazku przewoznika nalezy:
a) niezwloczne powiadomienie prasy
b) niezwloczne powiadomienie telewizji
c) niezwloczne powiadomienie policji
d) niezwloczne powiadomienie o tym podroznych

w karcie odpowiedzi mam c, dlaczego trzeba powiadomic policje? testy sa troche stare, moze w tym tkwi problem?


Post Wysłano: 23 mar 2009, 14:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2008, 15:03
Posty: 53
GG: 2046394
Samochód: MAN
Lokalizacja: Limanowa KLI

Witam, dajmy na to że posiadam certyfikat na krajowy przewóz rzeczy i chciałbym go rozszerzyć do międzynarodowego przewozu rzeczy. Moje pytanie brzmi jakie są koszty takiego rozszerzenia i czy muszę zdawać cały egzamin jeszcze raz, bo słyszałem ze w międzynarodowym są chyba 3 pytania więcej, z góry dzięki za odpowiedź, pozdrawiam.

_________________
MAN 19.414


Post Wysłano: 24 mar 2009, 2:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2007, 15:41
Posty: 44

Cytuj:
Witam, dajmy na to że posiadam certyfikat na krajowy przewóz rzeczy i chciałbym go rozszerzyć do międzynarodowego przewozu rzeczy. Moje pytanie brzmi jakie są koszty takiego rozszerzenia i czy muszę zdawać cały egzamin jeszcze raz, bo słyszałem ze w międzynarodowym są chyba 3 pytania więcej, z góry dzięki za odpowiedź, pozdrawiam.
# dla miedzynarodowego transportu drogowego osób lub rzeczy - 800zl
# dla osób legitymujacych się 5-cio letnią praktyką przedsiębiorcy lub osoby zarządzającej - 600zł

zdajesz tylko część międzynarodową czyli 30 pytań i zadanie (no chyba ze masz ta 5-letnią praktykę to nie robisz zadania)


Post Wysłano: 16 lip 2009, 10:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 cze 2009, 14:15
Posty: 7
GG: 13285605

Zachęcam na kurs na certyfikat kompetencji zawodowych przewoźników drogowych, który odbędzie się w Olsztynie w dniu 27 07 2009.

Więcej szczegółów telefonicznie: 668 809 303
lub na stronie www.specjalistabhp.com.pl


Post Wysłano: 05 sie 2009, 11:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2009, 11:30
Posty: 1
GG: 0
Samochód: MB actros

Posiadam CERTYFIKAT KOMPETENCJI ZAWODOWYCH W KRAJOWYM I MIĘDZYNARODOWYM TRANSPORCIE DROGOWYM RZECZY. Doradzę i pomogę zgromadzić niezbędne dokumenty, wypełnić wnioski ubiegającym się licencję. Podejmę współpracę. Tel 600195386


Post Wysłano: 10 wrz 2009, 20:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 wrz 2009, 19:44
Posty: 3
GG: 0

Cytuj:
kurs 800zl-1200zl
egzamin krajowy700zl +miedzynarodowy 800zl
mozesz tez pisac razem to wtedy tylko płacisz 800zl
w kazdej z tych oplat jest zawarta oplata za certyfikat 300zl (zdajac osobno dwa egzaminy dostajesz dwa certyfikaty czyli placisz za nie 600zl, bez sens)

jesli nie zdasz to zostaje 300zl za certyfikat ale reszta przepada, czyli przy podwojnym egzaminie, za drugim i kazdym nastepnym razem placisz po 500zl

w regulaminie jest napisane ze mozna zdawac ograniczona ilosc razy(nie podali ile dokladnie)
lecz nie sadze zeby robili problemy bo w koncu to dla nich czysty zysk, te niezdane egzaminy....

miasto mozesz wybrac dowolne z tych podanych na stronie ITS, wpisujesz to we wniosku

A GDYBY KTOŚ CHCIAŁ ZAOSZCZĘDZIĆ TEJ NERWÓWKI I KASY
to informuje ze można się starać o licencje korzystając z certyfikatu osoby trzeciej i to całkiem legalnie na dodatek dostaniecie fakture vat http://www.dormio.com.pl/
a w miedzy czasie robic swoj kurs jeski ktos ma taka chec


Post Wysłano: 21 paź 2009, 19:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 paź 2009, 14:47
Posty: 3
GG: 0

Witam, ja trochę z innej beczki
Certyfikat potwierdza posiadaną wiedzę więc czy możliwe jest wykonywanie zawodu kierowcy bez kursu np. na przewóz rzeczy skoro ktoś posiada rzeczony certyfikat i ma duże prawko?
Kurs na przewóz rzeczy zawiera tylko podstawy natomiast to samo i więcej wymagane jest na certyfika


Post Wysłano: 22 paź 2009, 9:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lut 2007, 23:39
Posty: 143
Lokalizacja: Wrocław

Ustawa o transporcie wyjaśnia wymagania formalne na kierowcę zawodowego dość dokładnie. I nie ma tam żadnych wyłączeń dla posiadaczy certyfikatu kompetencji zawodowych.

_________________
A ja, jeżely pan pozwoly, z przyjemnością!!!


Post Wysłano: 10 lut 2010, 2:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lut 2010, 1:41
Posty: 10
GG: 0
Samochód: Octavia ;)

Witam.

Jestem tu nowy i mam pewne pytanie.

Otóż rozważam,rozszeżenie swojej działalności o transport międzynarodowy na początek powiedzmy do 7.5T . No i nurtuje mnie kilka spraw. Otóż -mieszkam w UK,mam tu działalność(powiązaną z transportem ciężkim) i zastawiam się czy mając POLSKI certyfikat na transport międzynarodowy będę mógł dokonać tego rozszeżenia działalności.
Czy uznają moje "kompetencje"?

Inna sprawa- dajmy na to zatrudniam na umowę zlecenie osobę posiadającą wspomniany dokument ale ON/ONA rezyduje w PL a siedziba,baza mieści się w UK ? Przejdzie to?

Kolejna kwestia to czy na wszystkie kraje jest wymagana licencja na transport prowadzony ciężarówką do 7.5t dmc?

Przeglądałem ogłoszenia w poszukiwaniu ciężarówki(strony brytyjskie) i w kilku przypadkach było wspomniane,że nie potrzeba na dane auto licecji przewoźnika/operatora.Może to wewnętrzny przepis brytyjczyków? Jeśli tak jest rzeczywiście(TO TYLKO I WYŁĄCZNIE DYWAGACJA w TEMACIE) to czy jadąc z UK do PL mogę mieć kłopot w razie kontroli np BAG lub ITS skoro w kraju zarejestrowania firmy taka licencja nie jest wymagana?

Jak jeszcze coś wpadnie mi do głowy to nie omieszkam zapytać :D

Pozdrawiam


Post Wysłano: 12 lut 2010, 20:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lut 2010, 20:07
Posty: 1
GG: 7335553

Cytuj:
Witam.

Jestem tu nowy i mam pewne pytanie.

Otóż rozważam,rozszeżenie swojej działalności o transport międzynarodowy na początek powiedzmy do 7.5T . No i nurtuje mnie kilka spraw. Otóż -mieszkam w UK,mam tu działalność(powiązaną z transportem ciężkim) i zastawiam się czy mając POLSKI certyfikat na transport międzynarodowy będę mógł dokonać tego rozszeżenia działalności.
Czy uznają moje "kompetencje"?

Inna sprawa- dajmy na to zatrudniam na umowę zlecenie osobę posiadającą wspomniany dokument ale ON/ONA rezyduje w PL a siedziba,baza mieści się w UK ? Przejdzie to?

Kolejna kwestia to czy na wszystkie kraje jest wymagana licencja na transport prowadzony ciężarówką do 7.5t dmc?


Przeglądałem ogłoszenia w poszukiwaniu ciężarówki(strony brytyjskie) i w kilku przypadkach było wspomniane,że nie potrzeba na dane auto licencji przewoźnika/operatora.Może to wewnętrzny przepis Brytyjczyków? Jeśli tak jest rzeczywiście(TO TYLKO I WYŁĄCZNIE DYWAGACJA w TEMACIE) to czy jadąc z UK do PL mogę mieć kłopot w razie kontroli np BAG lub ITS skoro w kraju zarejestrowania firmy taka licencja nie jest wymagana?

Jak jeszcze coś wpadnie mi do głowy to nie omieszkam zapytać :D

Pozdrawiam

Nie trzeba licencji na samochód... firma posiada licencje i w taborze (samochodach) jeździ tylko zaświadczenie, że firma posiada licencje... więc nie ma czegoś takiego jak na auto licencja.
Wydaje mi się że w każdym kraju jest potrzebna licencja, nie słyszałam o tym żeby w jakimś nie obowiązywała.
A to czy będzie zgodne z prawem zatrudnienie osoby czy też inne kwestie najlepiej dowiedzieć się w tym kraju gdzie jest działalność.
Nawet jak będziesz świadczyć usługi samochodem do 3,5 t musisz mieć licencje, to ITS ma coś takiego, że nie zatrzymuje niby busów do 3,5 t. ale jeśli zatrzyma i wyjdzie że za przewóz np osób pobierasz opłatę czyli świadczy usługę transportową przyczepią się na pewno. Tak mi kiedyś powiedział jeden krokodylek :)


Post Wysłano: 08 mar 2010, 20:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 mar 2010, 20:18
Posty: 1
GG: 2841773
Samochód: nie

To ja mam takie pytanko;p Czy jeśli użyczam od kogoś licencję, muszę go zatrudnić w swojej firmie??


Post Wysłano: 11 mar 2010, 9:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2010, 9:15
Posty: 1
GG: 0

Witam
Sądzę że musisz go zatrudnić (może być umowa zlecenie) albo powinieneś otrzymywać od kogoś takiego fakturę czy rachunek.

Może niech się jeszcze ktoś wypowie.
Pozdrawiam


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: