Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 22 mar 2009, 18:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

Witam Mam pytanko jak w temacie czy w Scanii serii 3 jest możliwość zmiany normy emisji spalin z Euro 1 na Euro 2 ? Bo wiem że w trójkach też było E2 . Jeśli można coś takiego zrobić to w jaki sposób ?


Post Wysłano: 22 mar 2009, 19:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 19:26
Posty: 290
GG: 0

Nie wiem za bardzo jakiś silników się to tyczyło i jakie miały różnice, jeśli były te same.
Co do normy. Można założyć filtr cząsteczek stałych. Jest to dość drogie. Traktują wtedy auto jakby miało jedną normę wyżej np
euro 3 z filtrem traktuje się jak euro 4 przy opłatach itp
zapewne chodzi ci o winetkę.


Post Wysłano: 22 mar 2009, 19:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Euro 2 w Scaniach "3" występowało tylko w ostatnich latach produkcji i miały ją tylko niektóre motory z EDC np. 380, 500. Chodzi tu o inna komorę spalania i "elektroniczny wtrysk" ale tego drugiego nie jestem do końca pewien jak się mylę to poprawcie.
Więc jeśli chcesz zmienic normę to musisz motorek wymienić.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 31 mar 2009, 15:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2008, 12:42
Posty: 8
GG: 3105469
Samochód: DAF XF Euro 6
Lokalizacja: DPL

Cytuj:
Nie wiem za bardzo jakiś silników się to tyczyło i jakie miały różnice, jeśli były te same.
Co do normy. Można założyć filtr cząsteczek stałych. Jest to dość drogie. Traktują wtedy auto jakby miało jedną normę wyżej np
euro 3 z filtrem traktuje się jak euro 4 przy opłatach itp
zapewne chodzi ci o winetkę.
Masz jakąś stronke żeby o tym poczytać albo firme która tym się zajmuję ??? Chodzi mi o zmiane euro 3 na euro 4.


Post Wysłano: 02 kwie 2009, 11:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 paź 2006, 20:42
Posty: 27

Cytuj:
Cytuj:
Nie wiem za bardzo jakiś silników się to tyczyło i jakie miały różnice, jeśli były te same.
Co do normy. Można założyć filtr cząsteczek stałych. Jest to dość drogie. Traktują wtedy auto jakby miało jedną normę wyżej np
euro 3 z filtrem traktuje się jak euro 4 przy opłatach itp
zapewne chodzi ci o winetkę.
Masz jakąś stronke żeby o tym poczytać albo firme która tym się zajmuję ??? Chodzi mi o zmiane euro 3 na euro 4.

Pewnie narazie tylko serwis ASO - to nie tylko przerobka ale i tez certyfikat / homologacja ktora musza Ci wystawic aby respektowały to służby kontrolne zagranica


Post Wysłano: 22 paź 2012, 19:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 lis 2008, 22:08
Posty: 61
GG: 0
Samochód: ISUZU

Odgrzeję nieco kotleta :) , do zmiany normy euro stosuje się filtry cząstek stałych nie chce nikogo reklamować ale http://www.eurovat.info.pl/ tu jest co nie co. I mam pytanie czy ktoś już może to stosował i ma jakieś doswiadczenia z tym. Jaki koszt i jak to wygląda z eksploatacją ???


Post Wysłano: 22 paź 2012, 20:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sie 2008, 20:59
Posty: 1007
Lokalizacja: Różan

Jak by wygłądał taki swap silnika 15,6L 500KM V8 z Euro 4, 5 do takiej trójki?

_________________
Kupię pokrywę zaworów Scania w kształcie litery V z silnika 14 litrowego

"To są HPI'ki co się trzęsą wszystkie plastiki"

R730-------------\8/


Post Wysłano: 22 paź 2012, 20:46

Nie da rady, elektroniki nie podepniesz.


Post Wysłano: 22 paź 2012, 21:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sie 2008, 20:59
Posty: 1007
Lokalizacja: Różan

No ale z całą wiązką silnika? na alledrogo jest czwórka z silnikiem od rki.
No albo Euro 3.

_________________
Kupię pokrywę zaworów Scania w kształcie litery V z silnika 14 litrowego

"To są HPI'ki co się trzęsą wszystkie plastiki"

R730-------------\8/


Post Wysłano: 22 paź 2012, 22:21

Silniki Euro5 to będzie już komunikacja przez J1939. Innymi słowy, komputer wszystko dostaje elektronicznie. Położenie pedałów, ciężar, wszystko idzie czujnikami, poprzez impulsy. Jak chcesz to wstawiaj, ale okaże się, że z Scanii 3 to Ci 2 podłożnice ramy zostaną :mrgreen: .


A silnik z R w 4 jest możliwy, bo to pewnie oba ciągną przez J1587.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: