Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 07 kwie 2009, 22:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 kwie 2009, 12:53
Posty: 1
GG: 0
Samochód: volvo fh12

Szanowni koledzy mam FH12 z 1999 roku , coś się stało z hamulcami albo układem pnęmatycznym , po uruchomieniu silnika układ nabija powietrze aż do 11 atm na zegarach hamulcowych i blokuje hamulce w naczepie i ciągniku , proszę o pomoc - wymieniłem już zawór osuszacza , czterodrożny oraz regulacyjny od hamowania przyczepą - dalej to samo już niewiem co się dzieje - pomocy


Post Wysłano: 08 kwie 2009, 15:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2006, 9:45
Posty: 176
Samochód: FH 12 420
Lokalizacja: K-raków T-arnów A-meryka

Miałem cos bardzo zbliżonego, ale pomijam cały opis.
Sprubuj odkręcić mały zaworek tuż nad 2 tłumikiem, po lewej stronie skrzynki na akumlatory. Jest troche grubszy niż ładowarka samochodowa to tel. wchodzą do niego 3przewody powietrzne, jest wysokości około 10 cm. Zaworek spełnia role zaworu bezpieczeństwa. Uważaj z rozkręcaniem , jak wiadomo sprężynki i inne
Dodaje jeszcze zdjęcie tego zaworu:
Obrazek

_________________
Dostał funkcje i głupieje...


Post Wysłano: 08 kwie 2009, 18:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 mar 2009, 21:24
Posty: 9
GG: 0
Samochód: volvo fl7

Kolego jeśli za dużo kompresor pompuje to za to jest odpowiedzialny regolator ciśnienia który podnosi płytki w kompresorze,lub płytki się zablokowały.U mnie w fl7 tak pompował że brakowało skali działy się cuda z zaworami.Ja rozwiązałem to tak- zamontowałem za kompresorem regulator ciśnienia-zbijak i przy 8,5atm sobie zbije .


Post Wysłano: 08 kwie 2009, 23:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2009, 19:49
Posty: 68
GG: 0

Panowie 11 at tyle powinna pompować sprężarka .Problemem jest 11 at na układzie hamulcowym,a za to jest odpowiedzialny reduktor ciśnienia t.z.w[.gruszka].Koło czwórdrożnego są takie jakby kieliszki z dołu z śrubką na 10 kluczyk.


Post Wysłano: 09 kwie 2009, 12:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2009, 12:18
Posty: 10
GG: 9687430
Samochód: TIR
Lokalizacja: KLUCZBORK

w FH12 osuszacz powinien strzelać przy 12,5bar i tyle prawie powinno być na zegarze od zawieszenia a reszta układu jest redukowana przez właśnie zawór redukcyjny jak wspomniał Gosc2010 i tu na pewno jest przyczyna zbyt wysokiego ciśnienia na 1 lub 2 obwodzie hamulcowym - ciśnienie w tych obwodach powinno mieć w granicach 8,5bar.
A co do blokowania ciągnika i naczepy to może kolega nie wcisnął przycisku przy zaworze ręcznym :?:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: