Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lis 2005, 15:47
Posty: 57
Lokalizacja: lublin

Ja osobiscie wolę przebitkę ale z biegiem czasu pojawiają sie problemy z przebijaniem a kiedy auto nowe to trzeba go wyczuć... Napiszcie wasze wrażenia z jazd z różnymi typami skrzyń

_________________
życie w drodze...


Tytuł:
Post Wysłano: 15 gru 2005, 21:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2005, 20:59
Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

wygodniejszy jest napewno przełącznik bo przecież już wypiera przebitkę więc odpowiedź na to pytanie jest prosta a wielu kierowców przyzwycziło się do przebitki ..

_________________
http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?


Tytuł:
Post Wysłano: 15 gru 2005, 22:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 sie 2005, 10:41
Posty: 587
GG: 0
Samochód: MAN TGA XXL
Lokalizacja: Gliwice

No dokładnie dla kierowców raczej wygodniejszy jest przełącznik choćby dlatego że nie trzeba całą dłonią tego tego zmieniać, Ja osobiście przyzwyczaiłem się do przebitki tata ostatnio często z takimi skrzyniami jeździł i niejest zła...:wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 15 gru 2005, 22:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sie 2005, 9:17
Posty: 399
GG: 0

Moim zdaniem lepszy jest przełącznik. Jak mieliśmy na testach magnumke nieumiałem się przyzwyczaić do przebitke naokragłe mieszałem :D


Tytuł:
Post Wysłano: 15 gru 2005, 23:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lis 2005, 16:16
Posty: 22
Lokalizacja: KRAKÓW

przełącznik ... jednak przełącznik.

_________________
Ja, Mój kot "chrupka" i Scania
Grecja w 11 dni - kocham jazde Zestawami ;-)


Tytuł:
Post Wysłano: 16 gru 2005, 2:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

kwestia przyzwyczajenia jezdzilem ZFka z przebitka i z przelacznikiem nie dalo sie odczuc co lepsze...


Tytuł:
Post Wysłano: 16 gru 2005, 14:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Oba systemy przełączania mają swoje wady i zalety. Do każdego trzeba się przyzwyczaić... wtedy oba będą ok ;)


Tytuł:
Post Wysłano: 16 gru 2005, 18:15

Ja wole przełacznik. Jest wygodniejszy. Mój ojciec przed zakupieniem DAFa miał Mana (do tej pory go ma i chce sprzedać) i jeżdził nim 5 lat, a tam właśnie jest przebitka i do tej pory widze jak wykonuje ruch ręka jak by chciał przebić na małą skrzynie. To już takie przyzwyczajenie :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 17 gru 2005, 10:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2005, 19:45
Posty: 256
Lokalizacja: Chełm

Ja też wole przełącznik... Tak jak mój Vater, przez pierwszy około rydzień jak jeździł renault'em managerem to miał niezłe przerwy między przełączeniami skrzyni, bo brzyzwyczaił się już do przełącznika w Volvo... Mi osobiście przełacznik wydaje się bardziej "komfortowy".

_________________

...:::Podpisy nie oddają całej prawdy... zawsze jest jakaś granica niepowodzenia :::...


Tytuł:
Post Wysłano: 18 gru 2005, 15:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Zdecydowanie przełącznik z małym ale.Scania od zawsze w mrozy ma problemy z elektrozaworami,czyli brak połówek,lub dolnej skrzyni.Gdyby to była przebitka to nie ma problem.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Tytuł:
Post Wysłano: 18 gru 2005, 16:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 maja 2005, 11:48
Posty: 201

Cytuj:
Scania od zawsze w mrozy ma problemy z elektrozaworami,czyli brak połówek,lub dolnej skrzyni.Gdyby to była przebitka to nie ma problem.
Nie wszystkie, ale masz rację. W dwóch 4, które już są sprzedane występował w zimę taki problem czasami. Dopuki się auto nie rozgrzało. Później już było wszystko OK.


Tytuł:
Post Wysłano: 18 gru 2005, 19:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Ja wolę zwykły przełącznik w ZF. Ale do wszystkiego można się przyzwyczaić. Dla pojetego czlowieka kwesta kilkuset kilometrów.


Tytuł:
Post Wysłano: 18 gru 2005, 21:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Cytuj:
Scania od zawsze w mrozy ma problemy z elektrozaworami,czyli brak połówek,lub dolnej skrzyni.Gdyby to była przebitka to nie ma problem.
Nie wszystkie, ale masz rację. W dwóch 4, które już są sprzedane występował w zimę taki problem czasami. Dopuki się auto nie rozgrzało. Później już było wszystko OK.
to raczej problem z osuszaczem powietrza w układzie pneumatycznym.


Tytuł:
Post Wysłano: 19 gru 2005, 1:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Z tym osuszaczem to niekoniecznie,jak tylko spadnie temperatura to w serwisie robi się tłok,naprawa polega na wymianie uszczelek i smarowaniu specjalnym smarem do zaworów pneumatycznych.Zastanawiam się dlaczego od lat tego nie rozwiązano.Moją Scanią jeżdże drugą zimę,staram się w pazdzierniku wymieniać osuszacz,bo potem to już za pózno.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Tytuł:
Post Wysłano: 19 gru 2005, 6:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

gdy spada temperatura, para wodna zawarta w powietrzu skrapla się, a gdy jest poniżej 0 zamarza. to zajwisko jest bardzo niekorzystne dla pneumatycznych układów w ciężarówkach i znane od dawna.
kiedyś kiedy układy te nie były wyposażone w osuszacze, odkręcało się kluczem płaskim 27 przewód zaraz za sprężarą i pospuszczeniu powietrza do zera wlewało się tam około 1/2 litra denaturatu (trzeba mieć butelkę z rurką, bo przewód jest poziomy i dopiero po 15-20 cm idzie w dół i bez takiego wyposażenia większość denaturatu ni wejdzie w układ), który mając właściwości higroskopijne (łatwość wiązania się z wodą) osusza układ i zostaje wypluty przy spuszczeniu powietrza zaworem głównym.
w tej chwili większość kierowców nie zdaje sobie sprawy z tego zjawiska, bo osuszacze robią to za nich.
jeżeli osuszacz nie działa prawidłowo i zjawisko to wystąpi, uszczelki wyglądają tak jak pióro wycieraczki, która przymarzła do szyby, a my włączyliśmy ją i oderwała się. nigdy już nie będzie równo zbierała i jest tylko do wymiany.
więc radzę Ci, aby przy OT1 lub OT2 przed każdą zimą zrobić coś takiego, a będziesz miał spokój z zamarzaniem zaworów.


Tytuł:
Post Wysłano: 19 gru 2005, 13:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

U mnie jest podobna sprawa ale wyglada na to ze nie chodzi o zamarzanie pary bo rok temu nie bylo duzych biegow po nocy gdy temperatura spadla ponizej zera stopni ale w ta zime to niema biegow gdy jest ponizej....+8st..?? jak rano bylo 10 wszystko ok ale jak bylo 6-7st to juz nie bylo slychac tylko syczenie ze skrzyni....
Z tego co wykumalem to oringi chyba twardnieja i kiedy dostana odpowiednia temp. to uszczelniaja i wypychaja tlok, kiedy im zimno przepuszczaja powietrze i nie moga wypchac tloczka... powietrze ucieka bokiem i nie zmienia biegu, zostaje tylko 1, 4, 7, i 10 bieg(fuller)
wystarczy ze ujade 4-6 kilometrow i wszystko dziala normalnie.....
w sumie to wlasciwie nie przeszkadza....zbytnio.. :roll:


Tytuł:
Post Wysłano: 20 gru 2005, 2:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Cyryl Ja wiem o czym Ty mówisz,ale mnie nie o to chodzi.Zgadzam się z Tobą,zawory pneumatyczne zamarzały już nie raz,biegałem z "kotem" i przy atobusach i ciężarówkach.W przypadku tych elektrozaworów problem jest bardziej złożony,nie wiem co jest przyczyną i pewnie Scania też nie jeżeli borykają się z tym problemem tyle lat.Te elektrozawory rozbierałem dziesiątki razy,zawsze było sucho,tylko pneumatyka nie ma siły przebić zaworu.Jedyny ratunek to wymiana wszystkich oringów i ponowne smarowanie specjalnym smarem.Pare lat temu stałem z defektem skrzyni biegów serwisie Scania Gotha,jak spadła temperatura to tam zjeżdżały całe hordy ciężarówek z tym problemem.Dlaczego tylko raz mi się zdarzyło że zamarzł zawór na sprężarce,a ten za sprężarką nigdy,za to na skrzyni dziesiątki razy.To jest poprostu bubel.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Tytuł:
Post Wysłano: 20 gru 2005, 7:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

faktycznie w Scanii nigdy zimy nie przeżyłem.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 20 gru 2005, 13:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Tak tak to musi byc bubel to co ja wyzej opisalem wlasciwie duzo sie nie rozni bo zawor nie zamarza tylko niema wlasnie sily....dwa lata temu wymienilem oringi i przesmarowalem smarem do zaworow i chodzilo super jednak tylko poltora roku....znow pasowaloby zmienic te oringi...widocznie kiepska guma i sie szybko wyrabia no i nie trzyma....


Tytuł:
Post Wysłano: 29 gru 2005, 17:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Przebitka jest dobra bo niektóre wozy nie mają innego rozwiązania, ale języczkami jest wygodniej i prościej.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: