Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 25 kwie 2009, 22:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Przejrzałem kilka wątków na tym forum, pogooglowałem i dalej nie mam pełnej jasności co do prawidłowego dokumentowania odpoczynku tygodniowego w domu.

1. Zaświadczenie? Odpada, bo przecież po pierwsze jest tam tylko do wyboru chorobowe, urlop i prowadzenie pojazdu wyłączonego ze stosowania rozporządzenia 561/2006, a po drugie i tak jestem np. 100 km od bazy.

2. Zmieniać tarczki co 24h? Jak to się ma do mojego odpoczynku, kiedy muszę co 24h dymać na parking. Na weekend wyjechać nie mogę?

3. Ręcznie pisać na rewersie podobnie jak np. w przypadku awarii tachografu? Niby najrozsądniej, ale nikt mi nie zarzuci, że jeździłem np. innym pojazdem w tym czasie czy coś podobnego jednocześnie kreśląc sobie "łóżko" na wykresówkach?




Edit:
Znalazłem jeszcze coś takiego:
http://www.infotrans.o12.pl/zawartosc/z ... nepl_d.pdf - zaświadczenie wystawione przez pracodawcę o odebraniu odpoczynku tygodniowego obowiązujące na terenie Polski i Niemiec (mnie akurat więcej nie trzeba). Jednak co w przypadku gdy nie mam kontaktu z pracodawcą podczas odpoczynky tygodniowego?

_________________
---


Post Wysłano: 26 kwie 2009, 2:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 wrz 2006, 23:43
Posty: 555
GG: 71830
Samochód: saicento z kratką
Lokalizacja: Bjalistoko

Zaświadczenie będzie ok (urlop)

_________________
DAS IS DER UBERFALL!!!!
Jestem w kółku różańcowym WC, dbam o ojczysty język polski.


Post Wysłano: 26 kwie 2009, 8:05

W którymś z tematów była poruszana podobna kwestia. Jednym z rozwiązań było coś takiego, że jeżeli masz pewność, że nikt nie będzie jeździł Twoim autem, a do tego jest na bazie np. ochroniarz i jest trochę kumaty, to zawsze o odpowiedniej godzinie może iść i zmienić Ci tarczkę w aucie, żeby się wyrysował odpoczynek. Jednak jest to raczej trudne do zrealizowania. Z tego co wiem, to do dwóch tygodni można mieć udokumentowany odpoczynek tygodniowy w postaci tarczek z wyrysowanym własnoręcznie odpoczynkiem, a po dwóch tygodniach pracodawca musi wystawić odpowiednie zaświadczenie. To, które zaprezentowałeś jest ok.


Post Wysłano: 26 kwie 2009, 10:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Dzięki, ale wszelakie zaświadczenia odpadają, bo baza jest gdzieś daleko, a auto stoi na parkingu tam gdzie mieszkam przez weekend. Nie ma tam tez stróża, który robiłby cokolwiek za mnie itd.

Wygląda na to, że trzeba wyrysować proste krechy na tarczkach w pozycji "łóżko" w podobny sposób:
Obrazek

Czy coś do tego dopisać na rewersie? Nie chcę mieć problemów z ITD, a tym bardziej z BAG (kursuję Polska - Niemcy).
Do tej pory jeździłem pojazdami wyłączonymi ze stosowania 561/2006 i trochę dużo tego wszystkiego dla mnie na początek, a nie chcę robić żadnych głupot.

Czy ktoś może potwierdzić, że robi to w ten sposób?

_________________
---


Post Wysłano: 26 kwie 2009, 10:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

pogadaj w firmie może będą ci wysyłac pocztą zaświadczenie, w ten sposób będziesz miał tylko jeden tydzień [aktualny] na tarczce a resztę już na papierze.Co do wymiany tarczek w weekend to tego nie rób.Kończąc w piątek wyciągasz tarczkę,spisujesz kilometry zakańczasz tarczkę.Przed wyjazdem opisujesz z tyłu tak jak na obrazku.Nie wiem kto wymyślił wymianę tarczek w niedzielę ale musi miec kupę wolnego czasu że chce mu się w wolne latac na bazę.I oczywiście na podstawie takich tarczek wyrysowanych każda kontrola będzie uzasadnienie utrzymywzc że odpoczynek tygodniowy odbierałeś w samochodzie.


Post Wysłano: 26 kwie 2009, 11:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Cytuj:
I oczywiście na podstawie takich tarczek wyrysowanych każda kontrola będzie uzasadnienie utrzymywzc że odpoczynek tygodniowy odbierałeś w samochodzie.
Z tym nie powinno być problemu, bo na tarczce jest miejscowość ta sama, którą mam w dowodzie jako zameldowanie, chociaż kto wie. Przepisy są zagmatwane w praktyce (proste są w teorii) i nawet w obrębie jednego kraju są różne interpretacje, a co dopiero mówić o całej unii.

_________________
---


Post Wysłano: 26 kwie 2009, 14:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1588
Lokalizacja: Brzesko

Pod wyrysowaną na odwrocie tarczy pauzą powinno się jeszcze napisać "Odpoczynek tygodniowy".

_________________
www.Truck-Spotters.eu


Post Wysłano: 26 kwie 2009, 16:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

No i chyba oprócz "odpoczynek tygodniowy" dopiszę Art. 15... itd., albo "Wochenrastzeit".

_________________
---


Post Wysłano: 26 kwie 2009, 19:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2009, 23:43
Posty: 82
GG: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

W rozporządzeniu WE 561/2006 w artykule 26 punkt 4, wyraźnie jest napisane...
Cytuj:
"Jeżeli w wyniku oddalenia się od pojazdu kierowca nie jest w stanie używać urządzeń zainstalowanych w pojeździe, to okresy, o których mowa w ust. 3 tiret drugie lit. b), c) i d):
a) jeśli pojazd wyposażony jest w urządzenie rejestrujące zgodnie z załącznikiem I, wprowadza się na wykresówkę, ręcznie, w drodze automatycznej rejestracji lub innym sposobem, czytelnie i nie brudząc karty; lub
b) jeśli pojazd wyposażony jest w urządzenie rejestrujące zgodnie z załącznikiem IB, wprowadza się na kartę kierowcy przy użyciu urządzenia do ręcznego wprowadzania danych, w jakie wyposażone jest urządzenie rejestrujące.
Nie potrzebne są żadne dodatkowe zaświadczenia o odbywaniu odpoczynku dobowego czy tygodniowego. Kończysz pracę/jazdę, wyjmujesz tarczkę/kartę, idziesz do domu. Po udanym "łykendzie" świeży, wypoczęty wracasz do auta i zanim ruszysz w trasę rysujesz na odwrocie tarczki lub tarczek (zależy ile trwał odpoczynek) odpowiednią aktywność (w tym przypadku "łóżko" czyli odpoczynek) albo wprowadzasz odpoczynek manualnie w przypadku tacho cyfrowego. Żadne dodatkowe zaświadczenia ani nawet zapisy na tarczce typu "odpoczynek tygodniowy" nie są potrzebne. Sam tak robiłem i nie miałem żadnych problemów w czasie kontroli (m. in. w Niemczech). Dobrze, żebyś miał przy sobie wydrukowane rozporządzenie 561/2006 (jedyne 10 kartek) i w razie jakichkolwiek wątpliwości kontrolującego (każdy może się mylić) pokazał mu odpowiedni artykuł.


Post Wysłano: 26 kwie 2009, 19:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Blady, dzięki za rzeczowe potwierdzenie.

_________________
---


Post Wysłano: 20 maja 2009, 10:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 paź 2008, 15:22
Posty: 205
GG: 4667666
Samochód: Mercedes Vario 814

Cytuj:
Po udanym "łykendzie" świeży, wypoczęty wracasz do auta i zanim ruszysz w trasę rysujesz na odwrocie tarczki lub tarczek (zależy ile trwał odpoczynek) odpowiednią aktywność (w tym przypadku "łóżko" czyli odpoczynek)
Mam właśnie pytanie - jak się dokładnie rysuje na odwrocie tarczki? Czy oprócz kresek w odpowiedniej kolumnie trzeba coś tam dodatkowo dopisywać/opisywać?? Chodzi mi o ręczne zaznaczenie aktywności właśnie.


Post Wysłano: 23 maja 2009, 10:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Cytuj:
Mam właśnie pytanie - jak się dokładnie rysuje na odwrocie tarczki? Czy oprócz kresek w odpowiedniej kolumnie trzeba coś tam dodatkowo dopisywać/opisywać?? Chodzi mi o ręczne zaznaczenie aktywności właśnie.
Wyżej pisano, że nic nie opisujemy dodatkowo. Kiedy miałem awarię tachografu rysowałem ręcznie i tez nie opisałem, tylko serwis przystawił na tych tarczkach pieczątki.



Mam jeszcze kilka kwestii odnosnie odpoczynku tygodniowego.

1.
Cytuj:
8. Jeżeli kierowca dokona takiego wyboru, dzienne okresy odpoczynku i skrócone tygodniowe okresy odpoczynku POZA BAZĄ można wykorzystywać w pojeździe, o ile posiada on odpowiednie miejsce do spania dla każdego kierowcy i pojazd znajduje się na postoju.
A regularne odpoczynki tygodniowe poza bazą? Np. w domu, hotelu? Gdzie to jest opisane?
Rozumiem, że jak spędzam regularny tygodniowy odpoczynek w domu (na tarczkach jest adres ten sam, co w dowodzie jako adres zameldowania) to nikt się nie przyczepi, że spędziłem go w samochodzie?
A w innych przypadkach rachunki za hotel?

2. Ostatnio wypadł mi odpoczynek tygodniowy w Niemczech, spędziłem go w aucie. Co będzie jak w razie kontroli wyjdzie, że np. 48 godzin spędziłem na autohofie przy A9?
A jeśli np. 44 godziny do końca odpoczynku przejadę autem w koło parkingu i potem zrobię skrócony 44 godz. ( tę godzinkę bez problemu oddam już w poniedziałek) to będzie OK?
Wygląda na to, że "leżenie" 48 godz. jest gorsze od leżenia 47,5 godz. z półgodzinną pracą w odpowiednim czasie. Może się mylę?

Nie wiem czemu, ale od początku użytkowania tachografu i rejestracji czasu odpoczynki tygodniowe sprawiają mi najwięcej problemów. :(

_________________
---


Post Wysłano: 23 maja 2009, 17:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sty 2007, 14:58
Posty: 38

Czy kierowca może wykorzystać odpoczynek tygodniowy w pojeździe?
Często dostajemy od Państwa takie pytanie: czy tzw. odpoczynek 2-tygodniowy może być wykorzystany w samochodzie poza miejscem zamieszkania kierowcy, czy musi się odbyć w miejscu zamieszkania?
Tymczasem od 11 kwietnia 2007 r. przepisy nowego rozporządzenia WE nr 561/2006 nie dają już kierowcy możliwości odbywania tzw. odpoczynku 2-tygodniowego. Odpoczynek taki był przewidziany w art. 6 ust. 1 akapit 4 rozporządzenia EWG nr 3820/85, które zostało uchylone w kwietniu br. Przepis ten w przypadku przewozu międzynarodowego wykonywanego nie w ramach usług regularnych, a zatem np. jako usługi turystyczne, przewidywał, że odpoczynek tygodniowy może przypadać po 12 dziennych okresach prowadzenia.
Obecnie nie ma już takiej możliwości. Odpoczynek tygodniowy musi zawsze przypadać po maksimum 6 okresach prowadzenia pojazdu, co wynika z art. 8 ust. 6 rozporządzenia WE nr 561/2006.
Kiedy można odbyć odpoczynek w pojeździe?
Jeśli natomiast chodzi o możliwość wykorzystania odpoczynku w pojeździe, to zgodnie z art. 8 ust. 8 rozporządzenia WE nr 561/2006 po zmianach przepisów jest ona przewidziana w przypadku:
- wszystkich rodzajów odpoczynku dziennego oraz
- skróconego odpoczynku tygodniowego.
A zatem w aucie, choćby było wyposażone w miejsce do spania, a pojazd znajdowałby się na postoju, nigdy nie może zostać wykorzystany odpoczynek tygodniowy regularny wynoszący nieprzerwanie 45 godzin. W samochodzie kierowca może wykorzystać jedynie skrócony odpoczynek tygodniowy, który od 11 kwietnia 2007 r. musi wynosić zawsze 24 godziny, bez względu na to, czy jest odbierany w bazie pojazdu, miejscu zamieszkania kierowcy czy w trasie.
Ważną zmianą dotyczącą wykorzystywania odpoczynku w pojeździe jest inna niż dotąd forma przepisu, w którym odpoczynek taki został przewidziany. Obecnie odpoczynek może być wykorzystywany w aucie, „jeżeli kierowca dokona takiego wyboru”. Oznacza to, że pracodawca nie powinien narzucać kierowcom takiej formy wykorzystania odpoczynku – powinna ona wynikać z dobrej woli kierowcy.
Żeby zabezpieczyć się przed ewentualnymi problemami w tym zakresie, warto poprosić kierowców, aby przed wyjazdem w długie przewozy, w trakcie których trzeba będzie skorzystać z odpoczynku tygodniowego, złożyli pracodawcy pisemne oświadczenia co do sposobu wykorzystywania odpoczynku.
Kolejną zmianą, o której trzeba pamiętać, jest ograniczenie możliwości wykorzystywania skróconego odpoczynku tygodniowego do co drugiego odpoczynku.
Zgodnie bowiem z art. 8 ust. 6 rozporządzenia WE nr 561/2006 na każde kolejne 2 tygodnie musi przypadać minimum 1 odpoczynek regularny – 45-godzinny, a ten nie może być w żadnym wypadku wykorzystany w pojeździe. Jeśli więc taki odpoczynek wypadnie w trakcie wykonywania długiego przewozu, warto mieć dokumenty poświadczające, że był on spędzany poza samochodem – np. rachunki hotelowe za nocleg.
Przy wyjazdach poza Unię można wykorzystać odpoczynek 2-tygodniowy
Możliwość korzystania z odpoczynku 2-tygodniowego została jednak zachowana w umowie AETR. A zatem w trakcie długiego przewozu, którego część przypada poza terenem Unii Europejskiej, np. na terenie Rosji, Ukrainy czy Białorusi, kierowca nadal będzie mógł w taki sposób wykorzystać odpoczynek tygodniowy.
Artykuł 8 ust. 5 umowy AETR dopuszcza bowiem w przypadku przewozów pasażerskich możliwość przesunięcia odpoczynku tygodniowego na kolejny tydzień, ale wówczas trzeba go dołączyć do odpoczynku za ten drugi tydzień.
Wówczas jednak odpoczynek nie może być wykorzystywany w pojeździe, gdyż umowa AETR pozwala na wykorzystanie w pojeździe tylko odpoczynku dziennego (art. 8 ust. 7).
Łukasz Prasołek
asystent sędziego w Izbie Pracy, Ubezpieczeń Społecznych i Spraw Publicznych Sądu Najwyższego,
były pracownik Departamentu Prawnego Głównego Inspektoratu Pracy,
specjalista w zakresie czasu pracy kierowców

_________________
M.R


Post Wysłano: 23 maja 2009, 18:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sty 2007, 14:58
Posty: 38

Jeszcze jedna wazna informacja.

http://w940.wrzuta.pl/obraz/powieksz/9tGh5SXo10F

_________________
M.R


Post Wysłano: 23 maja 2009, 19:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Podsumuje co udało mi się zrozumieć. Pytania, dalsze niejasności pogrubię:

A

1. Odpoczynek skrócony - może być w aucie.
2. Odpoczynek regularny - musi być poza autem. Jak dokumentować spędzenie go poza autem?
Jeśli jestem w trasie, to rachunek z hotelu, to jasne.
A jeśli jestem w domu? Czy zakończenie tarczki w miejscowości tej samej, którą mamy wpisaną jako adres zameldowania jest wystarczającym udokumentowaniem odbycia odpoczynku poza autem?
A co z bazą firmy? Jeśli zakończyłem tarczkę w miejscowości, w której jest baza firmy, czy jest to równoznaczne z odbyciem odpoczynku poza pojazdem?

B

Skrócenie odpoczynku tygodniowego jest dla mnie praktycznie jasne po przeczytaniu tego: http://www.viggen.pl/v/index.php?option ... &Itemid=53

Jeśli jestem w trasie na weekend, mogę celowo skrócić odpoczynek do 44 godzin - będzie on wtedy uznany za skrócony i będę mógł go spędzić w aucie, a do oddania będę miał tylko godzinkę. To wszystko pod warunkiem, że poprzedni był regularny i następny również będzie regularny.
Cały czas jednak nie wiem jak zinterpretuje kontrola 46 godzin spędzone gdzieś w świecie na parkingu. Nie uznają go w ogóle? Uznają jako 24 godziny i będę miał do oddania 21? Nie mam pojęcia. Z jaką kara należałoby się liczyć?

C

http://w940.wrzuta.pl/obraz/powieksz/9tGh5SXo10F - a tego to już zupełnie nie rozumiem? Jakie BAG? A co z innymi krajami? Przecież mamy przepisy unijne, a nie BAG-owskie?
Jakie znowu zaświadczenie? Gdzie ten wzór? Jaki faks? Gdzie ja mam w aucie faks? W kiblu na dzikim parkingu? Nawet odbiornika radiowego nie mam, a co dopiero faks? :|

_________________
---


Post Wysłano: 23 maja 2009, 19:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sty 2007, 14:58
Posty: 38

Cytuj:
Podsumuje co udało mi się zrozumieć. Pytania, dalsze niejasności pogrubię:

A

1. Odpoczynek skrócony - może być w aucie.
2. Odpoczynek regularny - musi być poza autem. Jak dokumentować spędzenie go poza autem?
Jeśli jestem w trasie, to rachunek z hotelu, to jasne.
A jeśli jestem w domu? Czy zakończenie tarczki w miejscowości tej samej, którą mamy wpisaną jako adres zameldowania jest wystarczającym udokumentowaniem odbycia odpoczynku poza autem?
A co z bazą firmy? Jeśli zakończyłem tarczkę w miejscowości, w której jest baza firmy, czy jest to równoznaczne z odbyciem odpoczynku poza pojazdem?

B

Skrócenie odpoczynku tygodniowego jest dla mnie praktycznie jasne po przeczytaniu tego: http://www.viggen.pl/v/index.php?option ... &Itemid=53

Jeśli jestem w trasie na weekend, mogę celowo skrócić odpoczynek do 44 godzin - będzie on wtedy uznany za skrócony i będę mógł go spędzić w aucie, a do oddania będę miał tylko godzinkę. To wszystko pod warunkiem, że poprzedni był regularny i następny również będzie regularny.
Cały czas jednak nie wiem jak zinterpretuje kontrola 46 godzin spędzone gdzieś w świecie na parkingu. Nie uznają go w ogóle? Uznają jako 24 godziny i będę miał do oddania 21? Nie mam pojęcia. Z jaką kara należałoby się liczyć?

C

http://w940.wrzuta.pl/obraz/powieksz/9tGh5SXo10F - a tego to już zupełnie nie rozumiem? Jakie BAG? A co z innymi krajami? Przecież mamy przepisy unijne, a nie BAG-owskie?
Jakie znowu zaświadczenie? Gdzie ten wzór? Jaki faks? Gdzie ja mam w aucie faks? W kiblu na dzikim parkingu? Nawet odbiornika radiowego nie mam, a co dopiero faks? :|
ODP. A Jeżeli spedzacz regularny odpoczynek 45h w domu to idz do szefa aby wypelnil ci urlopowke, taki wzor (a tak poza tym to pracodawca powinien Ci to wydrukowac i dac a nie ty masz szukac wzoro itd.) >> http://www.ozptd.pl/brak-wykresowek.html

ODP. B http://w749.wrzuta.pl/obraz/powieksz/5dTXwVhWpJA Jak spedzisz 45h gdzies na parkingu to moga nie uznac dlatego lepiej miec rauchunek z hotelu

ODP. C To chyba jakiś kretyn wymyslil zeby szukac faksu. Dla mnie to tez poroniony pomysl.

_________________
M.R


Post Wysłano: 23 maja 2009, 21:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Cytuj:
Cytuj:
A

1. Odpoczynek skrócony - może być w aucie.
2. Odpoczynek regularny - musi być poza autem. Jak dokumentować spędzenie go poza autem?
Jeśli jestem w trasie, to rachunek z hotelu, to jasne.
A jeśli jestem w domu? Czy zakończenie tarczki w miejscowości tej samej, którą mamy wpisaną jako adres zameldowania jest wystarczającym udokumentowaniem odbycia odpoczynku poza autem?
A co z bazą firmy? Jeśli zakończyłem tarczkę w miejscowości, w której jest baza firmy, czy jest to równoznaczne z odbyciem odpoczynku poza pojazdem?
ODP. A Jeżeli spedzacz regularny odpoczynek 45h w domu to idz do szefa aby wypelnil ci urlopowke, taki wzor (a tak poza tym to pracodawca powinien Ci to wydrukowac i dac a nie ty masz szukac wzoro itd.) >> http://www.ozptd.pl/brak-wykresowek.html
No ale ja nie jestem na urlopie, ani chorobowym, ani tym bardziej nie prowadziłem pojazdu wyłączonego z rozp. 561. Odbywałem odpoczynek tygodniowy. :|

Coraz bardziej przekonuję się, że w kwestii odpoczynków tygodniowych, ich dokumentowania, rozp. 561 to bubel, i to działający już 2 lata.
W tygodniu dzwonię do ITD, bo mi to spokoju nie daje... :x

_________________
---


Post Wysłano: 23 maja 2009, 22:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sty 2007, 14:58
Posty: 38

Nie wiem czy poczytales to co znajduje się pod wzorem
"Formularz wypełnia się wyłącznie pismem maszynowym lub komputerowym, zaznaczając odpowiednio jedną z pozycji formularza oznaczoną numerem 13 albo 14 albo 15.
Przeważnie to będzie pozycja 14 – urlop (na terenie Europy różnie interpretuje się pojęcie „urlopu”, niekiedy oznacza to „wolne”)."

_________________
M.R


Post Wysłano: 23 maja 2009, 22:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Cytuj:
Nie wiem czy poczytales to co znajduje się pod wzorem
"Formularz wypełnia się wyłącznie pismem maszynowym lub komputerowym, zaznaczając odpowiednio jedną z pozycji formularza oznaczoną numerem 13 albo 14 albo 15.
Przeważnie to będzie pozycja 14 – urlop (na terenie Europy różnie interpretuje się pojęcie „urlopu”, niekiedy oznacza to „wolne”)."
Oczywiście, że przeczytałem.

Stanowisko GITD w tej sprawie:
Cytuj:
[...] Dyrektor Strachowska wyjaśnia także, że - cytat: "przedmiotowe świadectwo (...) może być stosowane wyłącznie w przypadku gdy kierowca: przebywał na zwolnieniu chorobowym, przebywał na urlopie wypoczynkowym (...), prowadził pojazd wyłączony z zakresu stosowania rozporządzenia (WE) nr 561/2006 lub AETR."
źródło: http://www.viggen.pl

_________________
---


Post Wysłano: 24 maja 2009, 11:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sty 2007, 14:58
Posty: 38

OK, w takim razie obwowiązyje te zaswiadczenie w niemczech i PL > http://www.viggen.pl/v/index.php?option ... &Itemid=53

natomiast na inne kraje Unijne, te podane na stronie OZPTD. Innego nie znalazlem. Zobaczymy jeszcze co dowiesz się od ITD.

_________________
M.R


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: