Cytuj:
Mam właśnie pytanie - jak się dokładnie rysuje na odwrocie tarczki? Czy oprócz kresek w odpowiedniej kolumnie trzeba coś tam dodatkowo dopisywać/opisywać?? Chodzi mi o ręczne zaznaczenie aktywności właśnie.
Wyżej pisano, że nic nie opisujemy dodatkowo. Kiedy miałem awarię tachografu rysowałem ręcznie i tez nie opisałem, tylko serwis przystawił na tych tarczkach pieczątki.
Mam jeszcze kilka kwestii odnosnie odpoczynku tygodniowego.
1.
Cytuj:
8. Jeżeli kierowca dokona takiego wyboru, dzienne okresy odpoczynku i skrócone tygodniowe okresy odpoczynku POZA BAZĄ można wykorzystywać w pojeździe, o ile posiada on odpowiednie miejsce do spania dla każdego kierowcy i pojazd znajduje się na postoju.
A regularne odpoczynki tygodniowe poza bazą? Np. w domu, hotelu? Gdzie to jest opisane?
Rozumiem, że jak spędzam regularny tygodniowy odpoczynek w domu (na tarczkach jest adres ten sam, co w dowodzie jako adres zameldowania) to nikt się nie przyczepi, że spędziłem go w samochodzie?
A w innych przypadkach rachunki za hotel?
2. Ostatnio wypadł mi odpoczynek tygodniowy w Niemczech, spędziłem go w aucie. Co będzie jak w razie kontroli wyjdzie, że np. 48 godzin spędziłem na autohofie przy A9?
A jeśli np. 44 godziny do końca odpoczynku przejadę autem w koło parkingu i potem zrobię skrócony 44 godz. ( tę godzinkę bez problemu oddam już w poniedziałek) to będzie OK?
Wygląda na to, że "leżenie" 48 godz. jest gorsze od leżenia 47,5 godz. z półgodzinną pracą w odpowiednim czasie. Może się mylę?
Nie wiem czemu, ale od początku użytkowania tachografu i rejestracji czasu odpoczynki tygodniowe sprawiają mi najwięcej problemów.