Cytuj:
OK, w takim razie obwowiązyje te zaswiadczenie w niemczech i PL >
http://www.viggen.pl/v/index.php?option ... &Itemid=53
No to też znam, ale w poniedziałek np. jadę do CZ.
Nie mogę tylko zrozumieć, dlaczego przez ustawodawców, jako tak ważny przedstawiany aspekt czasu pracy kierowców i warunków socjalnych, nie może doczekać się wspólnego zaświadczenia dla całej Unii, lub też dlaczego wcześniej linkowane zaświadczenie zawiera tylko 3 punkty poświadczające nieprowadzenie pojazdu i w końcu po co ITD i BAG wspólnie opracowało zaświadczenie o odbywaniu odpoczynku tygodniowego, skoro jest opcja ręcznego rysowania rewersu wykresówek.
Te niedomówienia, nieścisłości sprawiają, że mimo jednego dokumentu dla całej Unii, jest wiele różnych sposobów dokumentowania tego samego i wiele różnych interpretacji służb kontrolnych.
Ja póki co pozostaje przy ręcznym obrysowywaniu rewersu każdego przypadku, w którym nie mam dostępu do tacho, a okoliczność nie mieści się w żadnym z trzech punktów unijnego zaświadczenia (urlop, chorobowe, prowadzenie pojazdu wyłączonego z 561 i AETR).
Zadzwonię też do ITD, choć jak można się spodziewać ich stanowisko będzie tylko jedną z możliwych interpretacji.