Cytuj:
1.Przyjeli mnie do pracy w środę na skoka. W czwartek o godzinie 18;30 wyjechałem w trasę w podwójnej obsadzie. I teraz pytanie czy czas od godziny podpisania umowy, czyli od środy do godziny pierwszego wyjazdu, czyli 18:30 powinienem mieć zaświadczenie, że nie prowadziłem pojazdu?
Tak.
Cytuj:
2 Wracając z trasy zakończyłem prace w sobotę o 12:30 i rozpocząłem odpoczynek tygodniowy i dostałem zaświadczenie o nie prowadzeniu pojazdu do poniedziałku do godziny 9; 00 czyli (44,5h) i teraz się dowiaduje ze musze jechać o godzinie 6rano pod granice po zestaw i jechać na rozładunek. Czy jak mnie dowiozą do granicy liczmy 3h jazdy musze to uwzględnić na wykresówce jako inna praca?? I co będzie w przypadku jak mam wystawione już zaświadczenie ze nie prowadzę pojazdu do godziny 9 a w sumie zacznę wcześniej o godzinie 6?
Dlatego właśnie zaświadczenia są do bani i lepiej samemu rysować tarczkę na rewersie.
Cytuj:
3.Teraz jak mi wypadło skrócony odpoczynek tygodniowy 44,5h to w następnym musze zrobić 45h a w 3 tygodniu 45h plus 0,5h czyli 45,5h czy dobrze to rozumie? Jak by mi teraz wypadł odpoczynek skrócony np. 24h to w 3 tygodniu musze stać 45+21?
Dobrze rozumiesz. Oddajesz tyle godzin, minut i zabrałeś z odpoczynku.
Tyle, że nie w 3 tygodniu, a nie dalej jak w trzecim tygodniu i pamiętaj, że ta rekompensata musi być oddana łącznie z innym odpoczynkiem trwającym co najmniej 9 godzin, czyli z jakimś dobowym albo tygodniowym.
Cytuj:
4W przypadku pracy, na skoka jeśli będę jeździł raz lub 2 razy w tyg czas nie prowadzenia pojazdu musi być zawsze udokumentowany zaświadczeniem co do godziny?
Tak, ale nie koniecznie zaświadczeniem. Możesz rysować tarczki na rewersie i tak w sumie byłoby lepiej, gdyż de facto w zaświadczeniu poświadczacie zapewne nieprawdę razem z pracodawcą o tym, że rzekomo byłeś na urlopie.
Cytuj:
5 Pytanie o selektor; czy zawsze musi być przestawiany, bo spotkałem kierowców, którzy nie ruszają tego selektora i zawsze jest ustawiony na leżankę i powiedzieli ze jeszcze nigdy nie mieli z tego powodu problemy. Czyli jadąc zestawem mam ustawione cały czas na łóżko staje na firmie czekam na załadunek wiec automatycznie mi się rysuje pauza po 15min potem ruszam nie ruszając selektora? Jak to dokładnie jest?
Tak, zapewne 99,9% kierowców nie rusza selektora i rzeczywiście służby kontrolne przymykają na to oko.