Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 lip 2009, 10:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 mar 2009, 0:21
Posty: 240
GG: 0

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T984712

Od czasu do czasu widać na drogach takie zestawy.. Do czego właściwie służy tridem? Czy można nim przewozić cięższe przedmioty? Podejrzewam, że tridem jest też stabilniejszy niż tandem, choć przy cofaniu jest chyba ciut gorzej... dla opon rzecz jasna bo się bardziej zdzierają.
Macie jakieś doświadczenie w jeździe czymś takim?

_________________
Jeśli coś kochasz, zwykle nie jest to pracą,
talent nie idzie w parze z wysoką płacą.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Zauważyłeś zapewne że w większości auto nie jest 3 osiowe tylko 2 (chyba że w Skandynawii) jego DMC jest mniejsza, a poza tym to służy chyba do wożenia towarów :mrgreen:
Bardzo dużo tego typu zestawów używają sąsiedzi zza wschodniej granicy - północno-wschodniej:
Litwinie, Łotysze, Estończycy, no i od czasu do czasu wschodni sąsiedzi Białorusini i Rosjanie.

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 wrz 2008, 21:48
Posty: 539

Tridemy podczepiane są zazwyczaj do dwu osiowych solówek,po to aby ładowność takiego zestawu była maksymalnie możliwa.
Bo jeżeli do 2osiowej solówki podpiął być zwykłego tandema to ładowność zestawu będzie mniejsza niż w przypadku tridema.
Zauważ że tandemy w zdecydowanej większości "współpracują" z 3 osiowymi solówkami...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3199
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Wyjątek -Volva FH z Organiki Malbork ;) 3 osie + tridem

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3610
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Przyczepy tridem podobnie jak naczepy jumbo często wykorzystywane są do przewozu maszyn budowlanych o dużych gabarytach. Nisko położona podłoga powoduje, że można przewozić przedmioty o wysokości przekraczającej 3 metry i sporej masie za sprawą trzech osi.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 cze 2009, 12:39
Posty: 409
Samochód: Volvo FH
Lokalizacja: Wejherowo

Ja jeżdże takim zestawem.

Zawsze przy załadunku się drapią po głowach jak mówie, że na auto wchodzi 6-6,5T, a na przyczepę 16-16,5T :wink:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

A jak się prowadzi taki zestaw? Jaka jest masa załadowanej przyczepy, a jaka załadowanego samochodu?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 mar 2009, 0:21
Posty: 240
GG: 0

Cytuj:
Zawsze przy załadunku się drapią po głowach jak mówie, że na auto wchodzi 6-6,5T, a na przyczepę 16-16,5T :wink:
Czyli jednak można tym przewieźć więcej niż w tandemie...

A jak z cofaniem Ci idzie?

_________________
Jeśli coś kochasz, zwykle nie jest to pracą,
talent nie idzie w parze z wysoką płacą.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

Takie wyspiarskie FH16+tridem
http://apps.volvotrucks.com/loadingramp ... lpaper.jpg

źródło: http://loadingramp.volvotrucks.com/

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
... Do czego właściwie służy tridem?...
aby odpowiedzieć na to pytanie trzeba sobie wyjaśnić, że dla pojazdu im mniej kół tym ekonomiczniesza jazda (wyznacznik transportu). jednak są pewne ograniczenia: stabilność i nacisk na oś.

dodatkowe osie to większy koszt (cena pojazdu), większe opory toczenia (zużycie paliwa), trudniejsze skręcania (zużycie opon i utrudnienia w prowadzeniu).

jeżeli przyczepa ma 2 osie to jej DMC nie może przekroczyć 16t.
natomiast 3 osiowa przyczepa to już 24t DMC.
jeżeli odejmiemy jakiś 6t masy własnej to ładowność wyjdzie max 18t przy 10t dwuosiowej.

pojazdy typu samochód przyczepa wykorzystując maksymalną długość najczęściej wykorzystywane są do przewozu ładunków objętościowych np. części samochodowe w gitterboxach, jednak zdarza się że części te nie są wyłącznie lekkimi elementami (np. podsufitki), ale też powiedzmy podzespołami podwozia, gdzie to więcej waży i potrzebny jest zestaw o maksymalnej ładowności 24t.

pojazd z przyczepą trzyosiową łączy cechy pojazdu do przewozu ładunku obiętościowego z maksymalną ładownością standardowego zestawu.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

przedstawiam dzisiejszą ofertę z gg od Magdy Delta Trans Słubice:

"na dziś, czw.,pt. i cały przyszły tydz.: HAMBURG - WARSZAWA; na zestaw 120 m3; 24 t.; 900 eur; ZAPRASZAM (załaduję każdą ilośc takich zestawów) !!!!!".

zwracam uwagę na połączenie objętość skrzyni ładunkowej 120 m3 i ładowności 24t.

ps. jeżeli jest ktoś chętny to mogę dać kontakt.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1532
Samochód: fabia

Cytuj:
zwracam uwagę na połączenie objętość skrzyni ładunkowej 120 m3 i ładowności 24t.
A trzyosiowy samochód z dwuosiową przyczepą nie ma 24 ton ładowności?

_________________
Czerwone i bure


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 wrz 2006, 23:43
Posty: 555
GG: 71830
Samochód: saicento z kratką
Lokalizacja: Bjalistoko

Cytuj:
Cytuj:
zwracam uwagę na połączenie objętość skrzyni ładunkowej 120 m3 i ładowności 24t.
A trzyosiowy samochód z dwuosiową przyczepą nie ma 24 ton ładowności?
Ma, ale wtedy trzeba szukać jakiegoś jamnika na 22,24 epal. A tak zwykła solówka i teściowa jamnik :)

_________________
DAS IS DER UBERFALL!!!!
Jestem w kółku różańcowym WC, dbam o ojczysty język polski.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
A trzyosiowy samochód z dwuosiową przyczepą nie ma 24 ton ładowności?
w transporcie są określenia: zestaw 120m3 to jest auto z przyczepą, standardem jest18t ładowności i zestaw 24t.

jeżeli zamówisz zestaw 120m3 i nie zaznaczysz wymaganej ładowności to musisz być przygotowany na 18t ładowności.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 maja 2009, 11:37
Posty: 293
GG: 4029913
Samochód: Mietek Aszrot
Lokalizacja: Białystok

Cytuj:
Cytuj:
zwracam uwagę na połączenie objętość skrzyni ładunkowej 120 m3 i ładowności 24t.
A trzyosiowy samochód z dwuosiową przyczepą nie ma 24 ton ładowności?
np.
http://moto.allegro.pl/item684232575_da ... ys_km.html
http://moto.allegro.pl/item684523670_ac ... czepa.html
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T1217161 ten ostatni tridem

każdy zestaw ponad 24t


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

wstaw na TimoCom, TeleRoute czy LoginTrans ofertę np. na przewóz 120m3 powiedzmy z Zagłębia Ruhry do PL za 900 euro (w ciągu godziny będziesz miał setki telefonów) i sprawdź jaką mają ładowność.

oczywiście że można znaleźć przykłady ładowności 24t, ale w współczesnym transporcie 120m3 standard to 18t.

przykłady ofert:
- na dziś (do 19-tej) mam jeszcze jeden, kolejny ładunek na zestaw 7,7 + 7,7 (3 m wys.) w relacji F67410 do PL26200,
- na jutro: F67410 Drusenheim- Końskie PL26200 ; na zestaw 7,7+7,7m.
- na jutro (10.07), rano: PL57500 Bystrzyca Kłodzka - 3 x Szwajcaria (9200, 8952, 6020); na zestaw 120 m3;
- 10.07: PL47400 - SLO3000; na MEGĘ lub ZESTAW;
- na wt. (dwa ładunki): F80 rejon Amiens - PL63460; 38 ep.; min. 115 m3;
- na czw. (23.04): PL49300 - 15 x NIEMCY; kody 04,06,38,30,32, koniec w D32756; na zestaw 120 m3;
- dziś od 13tej NL57 jutro od rana w B60 wolne zestawy 120m3/38palet,
- na środę (25.03): PL78630 rejon Wałcza - 2 x F91700 (dwa sklepy w tej samej miejscowości); mebelki; 120 m3;
- na czw./pt. wolne EX zPL78630 do Francji; mebelki na 120 m3;
- na pon. na 15-tą: Biskupice k. Poznania - 2 x FR (42390 + 43620); na zestaw 120 m3;
- na czw. (22.01): EXPORT na zestaw 120 m3 trasa: PL78630 okolice Włacza - 8 x FR (rejon Paryża); 1500 eur / ZAPRASZAM.


tak wyglądają przeciętne oferty na zestaw 120m3 waga tych ładunków to przeciętnie od 5 do 13 ton. jeżeli chcesz większą ładowność musisz to jasno i wyraźnie zaznaczyć w ofercie, a potem w zleceniu transportowym.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 cze 2009, 12:39
Posty: 409
Samochód: Volvo FH
Lokalizacja: Wejherowo

Cytuj:
A jak się prowadzi taki zestaw? Jaka jest masa załadowanej przyczepy, a jaka załadowanego samochodu?

Auto 16 T, a przyczepa 24 T.

Prowadzi się całkiem nieźle. Wiadomo, że ciągnie się za sobą ciężar, ale ogólnie na maxa pakuje się może raz w tygodniu, częściej mam lżejsze ładunki.


Cytuj:
Cytuj:
Zawsze przy załadunku się drapią po głowach jak mówie, że na auto wchodzi 6-6,5T, a na przyczepę 16-16,5T :wink:
Czyli jednak można tym przewieźć więcej niż w tandemie...

A jak z cofaniem Ci idzie?

Z cofaniem bez problemu, łamie się troche gorzej niż koń z naczepą, więc na małym placu jest trudniej.

Za to jazda do przodu jest lepsza, bo przyczepa idzie bardziej za tylnymi kołami auta niż naczepa :wink:



Aha. No i czasem z załadunkami jest problem, bo trzeba odpinać przyczepę, ale ja akurat mam wszystko dobrze nasmarowane i taka rozpinka lub zapinka to dla mnie góra 5 minut. :)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 lis 2007, 15:02
Posty: 466
Lokalizacja: war-maz

wiem że odgrzewam kotleta :P, ale prosze odpowiedz na pytanie

-jak może byc masa własna takiego pojazdu i ładowność?
- na jakiej zasadzie działa dyszel, jak to sie dzieje ze sie sam wysówa i wsówa

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/315 ... cbd54.html



zdjecie z allegro.pl

_________________
Nie rabotajesz, to i nie kuszajesz:)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
wiem że odgrzewam kotleta :P, ale prosze odpowiedz na pytanie

-jak może byc masa własna takiego pojazdu i ładowność?
- na jakiej zasadzie działa dyszel, jak to sie dzieje ze sie sam wysówa i wsówa

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/315 ... cbd54.html



zdjecie z allegro.pl
prezentowany zestaw pochodzi z Francji.
masa zestawu mieści się w normie czyli dmc 40 ton.
samochód ma 18 ton dmc + przyczepa 24 tony dmc = 40 ton ( nie wychodzi to matematycznie ale takie są realia - ograniczenie administracyjne DMC zespołu pojazdów.
dyszel jest hydruliczny - hydraulika napędzana jest pompką dociskaną specjalnym siłownikiem do przedniego koła przyczepy.
uruchomienie hydrauliki następuje w chwili docisku "skrzydeł" widocznych na przedniej ścianie przyczepy wtedy siłownik dyszla wysuwa się i tym samym odsuwa sie przyczepa od samochodu w chwili zwolnienia nacisku na "skrzydło"dyszel wraca do położenia pierwotnego.
konstrukcja fajna do czasu uszkodzenia sterowania dyszlem bądź usterki siłownika dyszla.
dodatkowo jest w tym "ustrojstwie" jakaś kosmiczna ilość oleju - zbiornik stanowi część konstrukcji przedniego sprzęgu przyczepy.

prawdę mówiąc pierwszy raz widzę taki zestaw na Dafie najczęsciej spotykane były na podwoziu renault i przyczepy marki Samro ( tu jest taka sama marka).

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3610
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Cytuj:
najczęsciej spotykane były na podwoziu renault i przyczepy marki Samro
... po służbie w Norbercie :mrgreen:

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: