Strona 12 z 45 [ Posty: 887 ] Przejdź na stronę Poprzednia 110 11 12 13 1445 Następna
Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Czy ktoś mi może podpowiedzieć, czy w tym przypadku konieczne jest zastosowanie pasa przez górę? Według mnie - nie. Jednak znalazło się paru być może mądrzejszych ode mnie i mówili, że tak. Oczywiście gumy pod paletami są.


Obrazek Obrazek


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 paź 2007, 18:16
Posty: 10
Lokalizacja: Ryk

wiadomo ze jezeli bys dał jeszcze po pasie z gory to jest to jakies dodatkowe zabezpieczenie w przypadku gdyby pas sie przetarl, rozpial i itp, bo w takiej sytuacji jak pokazales to po przetarciu jednego pasa luzuje ci sie cala rolka a jezeli masz z gory to jeszcze cos trzyma,
dodatkowo nie powinienes krzyrzowac pasow, bo widze na zdjeciach ze sie krzyzuja i lepiej bybylo (wydaje mi się) ze mozna by węzej mocowac pasy wtedy jest lepsza sila trzymania niz tak szeroko jak zrobiles. takei moje sugestie

_________________
http://pl.youtube.com/watch?v=jN85VFQuoEE


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

odnośnie pasów naciąganych na dół i pozostałych systemów polecam www.akademiamocowania.pl


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2009, 9:31
Posty: 1
GG: 0
Samochód: scania

Proszę o podpowiedź jak zamocowac taki towar: big-bagi(500kg) z nawozem, 24 szt. na dole i 24 na górze


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 cze 2009, 12:39
Posty: 409
Samochód: Volvo FH
Lokalizacja: Wejherowo

Cytuj:
Proszę o podpowiedź jak zamocowac taki towar: big-bagi(500kg) z nawozem, 24 szt. na dole i 24 na górze


Opcja szukaj zajęła mi 5 sekund.

Cytuje innego użytkownika z tego forum
Cytuj:
są dwie możliwości zabezpieczania bigbagów.
1. użycie długich narożników obejmujących górne boki i przymocowanie do podłogi. wadą tego sposobu jest konieczność posiadania takich narożników.
2. pospinanie bigbagów po kilka, jakby grupami wokół worków, tak aby stanowiły jednolitą całość. do tego zużyjemy nie więcej jak 8-10 pasów.
oczywiście pod palety bigbagów trzeba dać maty przeciwpoślizgowe lub gumy. wtedy to otrzymamy jakby jeden duży przedmiot o masie 24 ton. stosując maty ładunek ten będzie naciskał do przodu z maksymalna siłą 3,96 tony.
ściana przednia naczepy jest konstrukcyjnie przeznaczona do utrzymania nacisku 5 ton, jednak odstęp między ładunkiem a przednią ścianą musi być mniejszy niż 5 cm.
natomiast siła z jaką te połączone bigbagi będą naciskały na boki jest mniejsza niż wymogi konstrukcyjne wytrzymałości burt lub zastaw firanki.
nawet nie trzeba tych bigbagów mocować do podłogi (oczywiście jeżeli nie są piętrowane).


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 kwie 2009, 18:37
Posty: 10
GG: 1242989
Samochód: Renault
Lokalizacja: lubuskie

Jak wiemy nie od dziś w Polsce brakuje fachowych podręczników jak prawidłowo i bezpiecznie zabezpieczyć ładunek na pojeździe.
Aby pomóc tym którzy dopiero zaczynają swoją przygodę w transporcie jak i tym "starym wygą" w prawidłowym zabezpieczeniu ładunku, zamieszczam książkę, którą kiedyś dostałem od niemieckiego policjanta podczas rutynowej kontroli u naszego sąsiada.
Mam nadzieje ze w ten sposób chodź trochę przyczynie się do poprawienia bezpieczeństwa nie tylko na naszych drogach, bo jak wiemy nasi polscy kierowcy jeżdżą po całym świecie a zasady zabezpieczania ładunków są takie same na całym świecie.

Oto link do książki:

http://rapidshare.com/files/294551661/l ... s.rar.html

Obrazek

_________________
Urodzony by latać.

http://www.pilotaz.eu


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 maja 2009, 11:37
Posty: 293
GG: 4029913
Samochód: Mietek Aszrot
Lokalizacja: Białystok

mogłby ktoś wrzucic to na inny serwer?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Poniżej zamieszczam przykładowy rysunek:

Z lewej strony widok od góry. Blacha o grubości 8mm i średnicy 3m leży na naczepie. Z prawej strony widok z boku: kilka blach leży na sobie. Jest ich w sumie piętnaście więc w rachubę wchodzi kwestia odpowiedniego rozplanowania ich na naczepie.

Obrazek
bardzo fajny przykład.

jednak, aby wiedzieć jak zamocować musimy znać siłę jaką musimy zniwelować. ładunek w momencie hamowania naciska do przodu z siłą 0,8 masy.

jeżeliby te blachy ważyły 10 ton, to dociskając pasami do podłogi nawet nie ma co próbować, bo trzeba zniwelować 8 ton, a jeden pas (2,5 tony na rozciąganie) dociskając ładunek do podłogi zabezpiecza przed przesunięciem tylko 400kg, czyli potrzeba byłoby około 20 pasów.

najpierw trzeba zaprzeć ładunek o ścianę przednią bezpośrednio lub poprzez paletę. ściana przednia naczepy musi wytrzymać 5 ton, czyli zostają nam 3 tony do zniwelowania.

kolega Rossi pokazał metodę gdzie w pełni wykorzystana jest wytrzymałość pasa czyli 2,5 tony. dwa takie pasy załatwiają sprawę. do tego dołożymy maty przeciwpoślizgowe i BAG nie będzie miało pretensji.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 kwie 2009, 18:37
Posty: 10
GG: 1242989
Samochód: Renault
Lokalizacja: lubuskie

Jesteś pewien, że przy tych kątach dwa pasy wystarczą?? Nie chce mi się tego dokładnie liczyć ale dwa to stanowczo za mało. Oczywiście zabezpieczone z przodu obowiązkowo.

_________________
Urodzony by latać.

http://www.pilotaz.eu


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

jeżeli te blachy ważą 10 ton to:
dokładny wzrór na siłę którą nalezy zniwelować mocowaniem to jest:

Fx-u/u x M/2

Fx - to jest współczynnik hamowania - 0,8
u - współczynnik tarcia podłoża (podłoga standardowa - 0,3, maty przeciwpoślizgowe - 0,6, podloga zaolejona - 0,1)
M - masa ładunku.

jeżeli nie użyjemy mat przeciwpoślizgowych to musimy zniwelować siłę około 7 ton, jednak gdy użyjemy mat przeciwpoślizgowych to wystarczy zniwelować 1,65 tony.

więc jak użyjemy mat, oprzemy ładunek o przednią ścianę (konstrukcyjnie jest przeznaczona do wytrzymania nacisku 5 ton) to już jest dobrze.
użycie pasa nie w tradycyjny sposób który zabezpiecza przez przesunięciem 400kg, ale przez owinięcie tak jak pokazał to kolega Rossi w zupełności wystarcza, bo trzeba zabezpieczyć ładunek jeszcze prze przesunięciem na boki.

dlatego też bywa tak, że jeden ładunek służby BAG puszczają mimo zabezpieczania kilkoma pasami, a inne zatrzymują każąc założyć astronomiczną ilość pasów, ku kompletnemu zaskoczniu kierowcy.

w tym wypadku gdyby kierowca założył pasy w tradycyjny sposób bez mat i nie opierając o przednią ścianę, funkcjonariusze BAG zatrzymaliby go i kazali zabezpieczyć około 30 pasami.
ponieważ ten sposób jak zabezpieczył kierowca powieliliby nie bawiąc się w wyjaśnianie.

dlatego zdarzyło mi się wieźć pręty stalowe gdzie ja miałem zabezpieczone 5 pasami i podczas kontroli na granicy (były wtedy granice) było OK, a kolega taki sam ładunek miał zabezpieczony 12 pasami, a gość z BAG kazał mu dołożyć jeszcze 28 pasów.

jednym słowem jeżeli gość z BAG widzi, że ładunek nie ma mat i kierowca nie wykorzystał oparcia o przednią ścianę, a mógł to zrobić - wie że ma do czynienia z laikiem jeżeli chodzi o zabezpieczanie, natomiast jeżeli zobaczy, że kierowca oparł ładunek o przednią ścianę, podłożył maty, co więcej wie że jest kilka sposobów użycia pasów to widzi że ma do czynienia z fachowcem.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 kwie 2009, 18:37
Posty: 10
GG: 1242989
Samochód: Renault
Lokalizacja: lubuskie

Dokładnie tak jak napisałes na wszystko są wzory, ale wiedza też jest bardzo cenna a sprzęd do zabezpieczenia należy urzywać w optymalny sposób, ważne też jest odpowiednie rozmieszczenie i ułożenie towaru na naczepie, nie raz wystarczą 2 pasy a nie tak jak w tym przypadku 135 :lol:

Obrazek


1953r Koln kontrola BAG - bez komentaża :shock:
Obrazek

_________________
Urodzony by latać.

http://www.pilotaz.eu


Ostatnio zmieniony 20 paź 2009, 21:48 przez wojtass_w, łącznie zmieniany 2 razy.

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 sie 2009, 22:52
Posty: 206
Samochód: VW
Lokalizacja: Polska

co to za ładunek ze potrzebne było aż tyle pasów? :shock:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2007, 0:09
Posty: 70

wojtass_w możesz wrzucić tą książeczkę jeszcze raz ? A może ktoś inny ma i by udostępnił.

_________________
Posiadam kat: A, B, C


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 wrz 2008, 8:22
Posty: 113
Lokalizacja: Sulechów

Witam :)
Cytuj:

Zabezpieczenie ładunku podczas przewozów towarowych pojazdami ciężarowymi na terenie Niemiec

Kwestie zabezpieczenia ładunku podczas przewozów towarowych pojazdami ciężarowymi reguluje w Niemczech Prawo o Ruchu Drogowym (Strassenverkehrsordnung, StVO). §22 ust. 1 StVO mówi, że ładunek, łącznie ze sprzętem i urządzeniami do zabezpieczania ładunku należy umieścić i zabezpieczyć w taki sposób, aby nawet podczas pełnego hamowania lub gwałtownego wymijania nie przesuwał się on, nie przewracał się, nie toczył, nie spadał i nie wywoływał możliwego do uniknięcia hałasu. Należy przy tym przestrzegać uznanych zasad technicznych.

Na podstawie wytycznych Związku Inżynierów Niemieckich (Verein Deutscher Ingenieure) - VDI 2700 sporządzono instrukcje praktycznego zastosowania metod zabezpieczenia ładunku. Z instrukcji tych korzystają również niemieckie organy kontrolne. Na poniższych stronach internetowych znajdują się przykładowe podręczniki zawierające ww. instrukcje:

http://www.tis-gdv.de/tis/lshb/inhalt.htm

http://www.tes.bam.de/ladungssicherung/

Ponadto zgodnie z informacją Federalnego Urzędu Transportu Towarowego (BAG) oceny prawidłowości zabezpieczenia ładunku dokonują w Niemczech certyfikowane jednostki TÜV i DEKRA, które mają swoje przedstawicielstwa również na terenie Polski:

http://www.tuevpolska.pl/

http://www.dekra.pl/

Zamieszczamy również linki stron internetowych zawierających dodatkowe informacje nt. zabezpieczenia ładunków w Niemczech:

http://www.ladungssicherung.de/

http://www.tuev-nord.de/SID-303B0F38-0F ... d_4742.htm
Po szybkim przeglądnięciu wyżej podanych stronek polecam dwie książki ( oczywiście w j.niemieckim), ale ..... nie ma tam nic trudnego do zrozumienia ;) w pierwszej podane wzory , rysunki oraz opisy, w drugiej przykładowe zabezpieczenia ładunków pokazane na zdjęciach .

1. http://www.tes.bam.de/ladungssicherung/ ... 20link.pdf

2. http://www.tes.bam.de/ladungssicherung/ ... 20link.pdf

Pod adresem niżej znajdziecie przykłady jak zabezpieczać różnego rodzaju ładunki ( fotki, rysunki )

http://www.tis-gdv.de/tis/lshb/inhalt.htm



Cytat zaczerpnięty ze strony : Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej w Berlinie

Pozdrawiam "wizura"

_________________
“Kiedy wyda Ci się, że jesteś bardzo dobrym kierowcą, który
wie już wszystko o jeździe i o szosach, sprzedaj jak
najszybciej swój pojazd i nigdy więcej nie siadaj za
kierownicą. Cmentarze są pełne grobów bardzo dobrych
kierowców”.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 gru 2009, 3:18
Posty: 7
GG: 0
Samochód: ducato 2.8 jtd
Lokalizacja: Miłoszyce

Witam szystkich mam takie pytanie mianowicie kto wylicza środek ciężkości ładunku na naczepie kierowca czy ktoś od załadunku ?

_________________
krajowy transport drogowy 1,50zł/km do negocjacji fiatem ducato 2,8 jtd max 2004r tel. 721-666-505 email. suchydrewno@gmail.com


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Powinieneś być przy załadunku i mówić gdzie i co kłaść.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 lis 2009, 20:14
Posty: 51
GG: 0
Samochód: FIAT DUCATO

Mam kilka pytań odnośnie załadunku kontenerów morskich i sposobu zabezpieczania w nich ładunków. Czy kontenery posiadają jakieś otwory lub haki do mocowania ładunków? jaka jest odpowiedzialność załadowcy i Armatora.
Znajomy pracuje w IKEA i opowiadał że meble które przychodzą z Chin w kontenerach NYK line są zabezpieczane jakimiś specjalnymi poduszkami powietrznymi żeby się podczas 32 dniowego rejsu do Hamburga nie przemieszczały wewnątrz kontenera.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Włochy, tam to jest dopiero "eldorado".... :lol:


Obrazek Obrazek


Polska

Obrazek


I zabezpieczenie takich o to metalowych elementów


Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 gru 2009, 3:18
Posty: 7
GG: 0
Samochód: ducato 2.8 jtd
Lokalizacja: Miłoszyce

Cytuj:
Powinieneś być przy załadunku i mówić gdzie i co kłaść.
czyli mam przez to rozumieć ze gdzie będzie środek ciężkości ładunku zależy oddemnie czyli przy każdym załadunku mam brać długopis kartkę metrowe itp i podkladac pod wzow i samemu wyliczać środek ciężkości?

_________________
krajowy transport drogowy 1,50zł/km do negocjacji fiatem ducato 2,8 jtd max 2004r tel. 721-666-505 email. suchydrewno@gmail.com


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 mar 2008, 21:05
Posty: 390
GG: 5236488
Samochód: ŁOPEL
Lokalizacja: GRUDZIADZ

No nie przesadzaj,należy się kierować głównie zdrowym rozsądkiem...a w szczególnych przypadkach można podeprzeć się wzorami...niecodziennie wozi się przecież "dziwolągi"..
a odnośnie obecności przy załadunku-to dla cię lepiej,bo m.in. wiesz jak masz prowadzić pojazd i czego możesz się spodziewac na np. rondzie :wink:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 12 z 45 [ Posty: 887 ] Przejdź na stronę Poprzednia 110 11 12 13 1445 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: