Cytuj:
Ja mam pracę że czasami godzinę jade i na 2 staje, albo 4 godziny jadę staję i 5 godzin ładuje do ciężarówki i potem np.3 godziny wracam.
W tym przypadku żeby było całkiem prawidłowo, powinieneś zrobić tak:
4h jazdy, 5h załadunku jako "inna praca", potem możesz jechać 0.5h i musisz zrobić 45 min przerwy, ponieważ zebrało Ci się 4,5h
JAZDY. Po tym odpoczynku masz czyste konto na następne 4,5h jazdy. Z tym, że będziesz mógł jechać tyle, aby zmieścić się w 13 lub 15h pracy. 4h jazdy + 5h pauzy + 0.5h jazdy to jest 9,5h pracy. do 13h będziesz mógł jechać lub wykonywać inną pracę jeszcze przez 3,5h. Możesz ten czas pracy przedłużyć do 15h i wykorzystać skrócony odpoczynek 9h, ale tak możesz zrobić tylko 3 razy w tygodniu.
Cytuj:
Rozumiem że podczas załadunku powinnem mieć inna praca ok. Ale czy ta "inna praca" wlicza się do mojego czasu prowadzenia 9 h?
Wlicza się do Twojego czasu pracy czyli sumy czasu prowadzenia i wykonywania "innej pracy". Czas ten wynosi 13 lub 15h. 13h dlatego, że po 13h zostanie Ci 11h aby zrobić właśnie tą 11h pauzę w ciągu 24h. Jeżeli przedłużysz czas pracy do 15h, to wtedy będziesz miał czas, aby w ciągu 24h zrobić 9h pauzy (3 razy w tygodniu).
Cytuj:
i ważne pytanie: jak to zrobić aby móc pracować i 14 godzin z tego jazda może 7 godzin? Bo potem wyjmuje na końcu tarcze i widze że zaczełem od 6 rano a koniec o 17, przekroczony czas, tak tylko że jechałem może z tego 5 godzin.
Ważne, aby po 4,5h
JAZDY zrobić 45 min przerwy, a łączny czas pracy (prowadzenie i inna praca) nie przekroczył odpowiednio 13 lub 15h (dlaczego, wyjaśniłem wyżej).