Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Początkiem lat 80-tych Kamazy, Jelcze i Liazy to były naprawde dobre pojazdy, po mimo silników o mocy wahającej się od 180 do 300KM te pojazdy radziły sobie z ciężarami jakie dziś wożą pojazdy o mocy około 400KM, więc lekceważenie tych pojazdow jest nie na miejscu

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2009, 23:53
Posty: 5
GG: 0
Samochód: KAMAZ SCANIA

Cytuj:
Alan - Nie, nie tylko, prowadziłem i Kamaza i Tatrę w terenie i jakby nie patrzeć radziecka konstrukcja wypada słabo na tle czeskiej Tatry.
Ok , ile ładunku miałeś na Kamazie?a ile na Tatrze?Wiem że tatra 6x4 jest lepsza w terenie,wyższe opony,mocniejszy silnik...5511 był zaprojektowany na 10t ładunku a przeważnie przewozi 15t(lub wiecej) a niestety nie ma zapasu mocy...jak masz 10t jedzie sie całkiem sprawnie i w terenie też nie ma problemu...Na Tatre 18t jest ok, czemu nikt nadstawek do kipra nie dospawa jak do kamazów i nie wozi po 25 t???wtedy byłby duży problem w terenie a spalanie T815 w warunkach budowlanych ?80l ?na 100 km-Kamaz 50l
Jasne że wolałbym Tatre od Kamaza ale spalanie powala,sam samochód waży dużo przez co w dowodzie ma małą ładowność,i ceny cześci...szok


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Kamaz ma zacięcie terenowe ale blado wypada przy Tatrze, nadstawek do Tatry nie bardzo da się przyspawać bo z reguły są one już bardzo wysokie, 15 ton ładunku hmm ja spotkałem się z Jelczem 317 któr też tyle woźił, jeśli miałbym wybierać wywrotke to nie wybrałbym Kamaza, wolałbym już Jelcza 642 który znacznie lepiej sobie radzi i jest mocniejszy, kilku kierowców Kamazów mówiło mi że górki jeszcze nie widać a Kamaz już ją czuje.

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 maja 2006, 15:22
Posty: 63
GG: 5888848

Heh Wcale się nie dziwie. Lecz niema co tak chwalić kamaza. Mój wujek posiadał 3 i tatre. Kamazy dawno na złomie a tara jeszcze czasem rusza w traski :wink: :wink: :wink: Te kamazy przecież psuły się jak jasna cholera i to był największy minus :x :x :x

_________________
"Z przodu droga z tylu dym, daje w piz*** bo mam czym."

Słowa śp. Dziadka kierowcy


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lut 2006, 21:00
Posty: 206
Lokalizacja: Garwolin

Cytuj:
a rosja jest ogromnym krajem wiec przejacchac rosje to tak jak z polski do hiszpani.
Ciekawa teoria... Spójrz w mapę, najlepiej z dużej odległości. I teraz trochę liczb. Z Warszawy do Madrytu masz jakieś 3tys. km, może niecałe. W drugą stronę: byłem na Syberii w Tobolsku, z Warszawy wyszło ok. 3600km. Spójrz w którym miejscu jest Tobolsk ;)

_________________
Wspomnień czar...
WTiE PW


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Chodziło mi ze odległości są podobne że Rosja jest prawie taka duża jak Europa. Koledzy właśnie się dowiedziałem że ciągnik siodłowy Kamaz 54115 najbliższy ciągnikom 5410 i 54115 jest nadal produkowany i sprzedawany w krajach byłego bloku wschodniego i taki ciągnik jest cenowo bardzo konkurencyjny do europejskich marek.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2007, 14:02
Posty: 293
GG: 0
Samochód: wypasione
Lokalizacja: Wrocław

Powierzchnia Federacji Rosyjskiej to 17 mln. km2 z małym hakiem. Nawet Kanada która jest o połowę mniejsza od Rosji jest powierzchniowo większa od Europy.
Tyle mojego wykładu.

_________________
Życie jest piękne ! - powiedział Prosiaczek ... i rzucił się w przepaść.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 cze 2009, 20:26
Posty: 56
GG: 12655334
Lokalizacja: Dzierżoniów

Panowie nie ma się o co kłócić i porównywa Kamaza do Scanii czy MAN-a,bo to bez sensu....przecież to całkiem inne klasy pojazdów zarówno technologicznie jak i w kwestii przeznaczenia.Kamaz to wóz na razej krótkie trasy-da sobie radę z ładunkami mimo 240KM ale mieszkanie w takiej kabinie to gehenna....w Rosji tak jeżdżą,ale widzieliście jak oni żyją w tych samochodach :?: zas jesli chodzi o krótkie trasy i jazde jak nazywacie "wokół komina" jest idealny-nie potrzeba tu wielkiej mocy a Kamaz jest nie do za********nia :)

_________________
"Ten świat aż taki straszny wcale nie jest,
przestań mówić,że straciłeś już nadzieję,
najgorsze co cię może spotkać niestety to ciepłe piwo i zimne kobiety" :)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 sty 2009, 17:30
Posty: 29
GG: 11099498

Weźcie na Syberię Kamaza i np Scanię. Przy -30 - -50 st C Kamaz pojedzie, a Scania? Chyba będzie miała problemy. Mój nauczyciel kiedyś mówił, że oglądał jakiś program z wyprawy na Syberię jakąś nową Toyotą, no i paliwo zamarzało. W starych Uazikach rozpalili ognisko pod zbiornikiem paliwa, a w Toyotce zbiornik paliwa był plastikowy i chyba wiadomo co by było gdyby pod nią rozpalić ognisko... Tak samo kamaz wykonanie toporne, przewody paliwowe grube to przy dużym mrozie nie ma problemów.

_________________
^^^^^^^^^^^^^^^||......|"\
| ZIMNA WÓDKA..||......||'""|""\__,_
| ______________ ||__..|I__|__I___ |)
|(@) |(@)"""**|(@)(@)********* |(@


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: