Cytuj:
Poniżej zamieszczam przykładowy rysunek:
Z lewej strony widok od góry. Blacha o grubości 8mm i średnicy 3m leży na naczepie. Z prawej strony widok z boku: kilka blach leży na sobie. Jest ich w sumie piętnaście więc w rachubę wchodzi kwestia odpowiedniego rozplanowania ich na naczepie.
bardzo fajny przykład.
jednak, aby wiedzieć jak zamocować musimy znać siłę jaką musimy zniwelować. ładunek w momencie hamowania naciska do przodu z siłą 0,8 masy.
jeżeliby te blachy ważyły 10 ton, to dociskając pasami do podłogi nawet nie ma co próbować, bo trzeba zniwelować 8 ton, a jeden pas (2,5 tony na rozciąganie) dociskając ładunek do podłogi zabezpiecza przed przesunięciem tylko 400kg, czyli potrzeba byłoby około 20 pasów.
najpierw trzeba zaprzeć ładunek o ścianę przednią bezpośrednio lub poprzez paletę. ściana przednia naczepy musi wytrzymać 5 ton, czyli zostają nam 3 tony do zniwelowania.
kolega Rossi pokazał metodę gdzie w pełni wykorzystana jest wytrzymałość pasa czyli 2,5 tony. dwa takie pasy załatwiają sprawę. do tego dołożymy maty przeciwpoślizgowe i BAG nie będzie miało pretensji.