Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 31 paź 2009, 12:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lip 2008, 18:34
Posty: 13
GG: 0
Samochód: Renault Master
Lokalizacja: Wrocław

Witam kolegów. Muszę kupić samochód na 18palet, kontener z windą, na poduszkach, towar raczej lekki więc DMC maksymalnie 12ton, jazda po PL. Jakie auto byłoby optymalne pod względem spalania, kosztów ekploatacji, części. Zastanawiałem sie na Mercedesem Atego 1217, 1223, Manem 10.220, Volvo Fl6, Renault Midlum 180Dci lub 220Dci. Prosiłbym bym o wypowiedź osoby które miały bądź mają doczynienie z wyżej wymienionymi ciężarówkami i chciałyby podzielić się swoimi doświadczeniemi.

Pozdrawiam


Post Wysłano: 31 paź 2009, 13:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Atego, moim zdaniem najlepsza opcja w tej klasie ;)

Do lekkiego ładunku 1217 Ci powinno starczyć :)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 31 paź 2009, 13:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Nie jeździłem Atego, ale dużo lepiej jeździło mi się Midlum, aniżeli Manem 10.160. Tyle, że moje doświadczenia z tymi samochodami mogę ocenić jedynie na płaszczyźnie komfortu i prowadzenia samochodu, a nie mam pojęcia jak się sprawują pod kątem eksploatacji :)


Post Wysłano: 31 paź 2009, 14:30

Jeździłem Atego 1228 z reguły załadowany do max. DMC (12t). Bardzo fajnie dawał sobie rady. Mnie jeździło się całkiem przyjemnie.


Post Wysłano: 31 paź 2009, 14:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

W firmie córce, chłopaki mają teraz od jakiegoś czasu: Atego 1224 oraz TGLa 12.240.
Pierwsze wrażenia po pobycie w kabinie w obu samochodach są takie, że Mercedes wypada naprawdę biednie we wnętrzu w porównaniu do MANa ten natomiast jest wykonany na prawdę solidnie i elegancko, i nie jest tak plastikowy jak "gwiazda". Silniki - Man jest awaryjny, natomiast Mercedes cholernie mocny i bezawaryjny. Nie pytałem ich jeszcze o spalanie, bo nawet 100tys. jeszcze nie zrobili. Oba pojazdy posiadają największe kabiny i wydawało mi się że jednak ta w Mercedesie jest przestronniejsza niż w MANie. W każdym razie - wcześniej kierowca z Atego 1224 jeździł poprzednią generacją w konfiguracji 917 i był to muł niesamowity. Miałem okazję trochę nim podróżować to przy prawie maksymalnej masie ładunku na prawdę kiepsko się zbierał, do tego nie był oszczędny.
Jak mniemam chodzi Ci o pojazd używany, dlatego podobnie jak Bajzel polecam Atego, ale nie 170konne, tylko 1223 na przykład. Obojętne jakie ładunki, wydaje mi się, że będzie oszczędniejsze.

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 31 paź 2009, 14:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lip 2008, 18:34
Posty: 13
GG: 0
Samochód: Renault Master
Lokalizacja: Wrocław

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. A czy ktoś miał doczynienie z Volvo FL6? Gdyby jeszcze ktoś mógłby napisać coś o spalaniu tych Mercedesów,jazda po Polsce, byłbym bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam


Post Wysłano: 02 lis 2009, 20:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Kolego pełny Atego 917 potrafił spalić nawet 19l, najwięcej jeździł w Polsce, zdarzało się też na zagranice, ale spalał tak w granicach 16-17l/100km.

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 03 lis 2009, 21:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2007, 20:10
Posty: 320
Lokalizacja: ??Bialystok

Atego ze 170 km silnikiem to może i dobry ale dla modelu 815 4cylindry 4,25 poj. 1223 to juz 6lit.6cylindrow to juz lepiej,Man prosty solidny i trwały moj ma kolo 1 mln i się trzyma, :>


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: