Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 lis 2009, 13:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lis 2009, 12:54
Posty: 4
GG: 0

Zanim zostanę zrugany,przedstawię się.Mam na imię Krzysztof i jestem jak na rozpoczynanie pracy na wadze ciężkiej dość stary (46 lat) Zaczynałem przygodę z ciężarówkami od poczciwego stara,mniej poczciwego ziła i na długo przesiadłem się na mniejsze samochody.Teraz sytuacja mnie zmusiła do usadzenia czterech liter znów na większym sprzęcie i mam sporo problemów.Nie z samym sprzętem ile z czasem pracy i tacho.Przejrzałem forum,ale część postów jest starsza i nie wiem czy do tego czasu coś się nie zmieniło.
Jakiegoś uczynnego trckera proszę o odpowiedź:
1. Jadę 2,5 godz,przerwa 2 godz, i czy póżniej po 2 godz.jazdy muszę robić pauzę 45min?czy też pierwszą przerwę mogę traktować inaczej?
2.Jeździmy we dwóch,ale każdy po zmianie trwającej ok. 10 godz.zjeżdża do bazy.
moja zmiana wygląda tak:
Przychodzę na 14-tą i jadę już załadowanym wywalam ,wracam i zostawiam wóz koledze.
Po jeździe wyjmuję tarczkę i tu moje pytanie: czy muszę zaznaczyć ręcznie odpoczynek dzienny?
Może jakieś aktualne linki?


Ostatnio zmieniony 06 lis 2009, 16:07 przez Krychu, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 06 lis 2009, 14:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2822
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
1. Jadę 2,5 godz,przerwa 2 godz, i czy póżniej po 2 godz.jazdy muszę robić pauzę 45min?czy też pierwszą przerwę mogę traktować inaczej?
Podczas pierwszej pauzy 2godzinnej zalicza ci sie odpoczynek 45 min czyli po nim możesz prowadzić pojazd 4,5godz
Cytuj:
2.Jeździmy we dwóch,ale każdy po zmianie trwającej ok. 10 godz.zjeżdża do bazy.
moja zmiana wygląda tak:
Przychodzę na 14-tą i jadę już załadowanym wywalam ,wracam i zostawiam wóz koledze.
Po jeździe wyjmuję tarczkę i tu moje pytanie: czy muszę zaznaczyć ręcznie odpoczynek dzienny?
Oczywiście ze tak ręcznie na odwrocie rysujesz pauzę czyli odpoczynek dobowy

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 06 lis 2009, 15:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lip 2006, 19:32
Posty: 201
GG: 3602137

viewtopic.php?f=45&t=3022
viewforum.php?f=45&st=0&sk=t&sd=d&start=0


Sporo ciekawej lektury.Masz czas to poczytaj.

561/2006 :
1. Jadę 2,5 godz,przerwa 2 godz, i czy póżniej po 2 godz.jazdy muszę robić pauzę 45min?czy też pierwszą przerwę mogę traktować inaczej?

Na moj łeb,żebys po 4,5h jazdy mogl jechac kolejne 4,5 to tych 2 godzinach jazdy musisz zrobic minimum 30minut pauzy.

Artykuł 7
Po okresie prowadzenia pojazdu trwającym cztery i pół godziny kierowcy przysługuje ciągła przerwa trwająca co najmniej czterdzieści pięć minut, chyba że kierowca rozpoczyna okres odpoczynku.
Przerwę tę może zastąpić przerwa długości co najmniej 15 minut, po której nastąpi przerwa długości co najmniej 30 minut, rozłożone w czasie w taki sposób, aby zachować zgodność z przepisami akapitu pierwszego

jak zle interpretuje to prosze mnie poprawic





cala ustawa o czasie pracy:wbij w google "561/2006"
pierwszy link sciagnij,zapisz,wydrukuj,poczytaj,postaraj sie zrozumiec,a jak masz pytania to wal smialo

_________________
lepiej mieć brzuch od piwa,niż garb od roboty


Post Wysłano: 06 lis 2009, 15:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2822
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
Na moj łeb,żebys po 4,5h jazdy mogl jechac kolejne 4,5 to tych 2 godzinach jazdy musisz zrobic minimum 30minut pauzy.
A na mój łeb jeśli po 2.5h robi 2h przerwy to pierwsze 45min liczy mu się jako pauza wiec może jechać kolejne 4.5h

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 06 lis 2009, 15:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lis 2009, 12:54
Posty: 4
GG: 0

No i widzicie moje dylematy.Dwie odpowiedzi i dwie różne opinie.
Teoretycznie jeżeli pojadę tak: 1+1+1+1+ gdzie 1 to godz.jazdy a + przerwa 45 min,to z tego co niby zrozumiałem po ostatniej przerwie mogę jechać 0,5 godz. i obowiązkowa pauza min 0,5 godz. Czy to tak?


Post Wysłano: 06 lis 2009, 16:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2822
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

W ciągu 4,5H musisz zrobić co najmniej 45min przerwy. Mozna ja podzielić na dwie części z tym ze pierwsza nie krócej niż 15 min a druga co najmniej 30min. Po każdej takiej przerwie (45min) możesz jechać 4.5h czyli jeśli np po 1h jazdy robisz przerwę 45min to możesz jechać kolejne 4.5h bez przerwy a nie 3.5h.

Przerwa 45min zeruje ci czas do kolejnej przerwy

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 06 lis 2009, 16:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 wrz 2006, 23:43
Posty: 555
GG: 71830
Samochód: saicento z kratką
Lokalizacja: Bjalistoko

Cytuj:
W ciągu 4,5H musisz zrobić co najmniej 45min (dzielonej, lub normalnej) przerwy
W ciągu 5.15h przynajmniej 45 min przerwy (5.15 - 0.45 = 4.30).

Gdyby w ciągu 4.30 jazdy musiałby stać, to czas jazdy wyniósłby tylko 3.45

_________________
DAS IS DER UBERFALL!!!!
Jestem w kółku różańcowym WC, dbam o ojczysty język polski.


Post Wysłano: 06 lis 2009, 16:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2822
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

NO wiem Karol złe napisałem

Powinno być ze po 4.5H jazdy co najmniej 45min pauzy

Przepraszam za błąd

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 06 lis 2009, 16:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lis 2009, 12:54
Posty: 4
GG: 0

Cytuj:
W ciągu 4,5H musisz zrobić co najmniej 45min przerwy. Mozna ja podzielić na dwie części z tym ze pierwsza nie krócej niż 15 min a druga co najmniej 30min. Po każdej takiej przerwie (45min) możesz jechać 4.5h czyli jeśli np po 1h jazdy robisz przerwę 45min to możesz jechać kolejne 4.5h bez przerwy a nie 3.5h.

Przerwa 45min zeruje ci czas do kolejnej przerwy


ciucma102 Dzięki dużo mi to wyjaśniło.Ważne aby w dobie (kierowcy) było 9 godz.( max 10) jazdy i 11( min 9 ) godz.lulu. Po ciągłej jeździe 45 min, przerwa którą, można podzielić 15 i 30 min.

Co jeśli po godz jazdy mamy załadunek 1 godz,albo naprawa koła?Liczymy jako 2 godz jazdy?


Post Wysłano: 06 lis 2009, 17:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2822
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Jeśli czas załadunku zaliczysz sobie jako pauza (selektor : Łóżko) to nie powinno być problemu.
Jeśli podczas wymiany kola będziesz miał selektor ustawiony w położeniu łózko a podjedzie do ciebie ITD to możesz mieć problem.
Cytuj:
Ważne aby w dobie (kierowcy) było 9 godz.( max 10) jazdy i 11( min 9 ) godz.lulu.
Pamiętaj ze w tyg możesz skrócić pauzę tylko 3 razy a wydłużyć jazdę 2 razy

Wszystko jest opisane w rozporządzeniu 561/2006

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 06 lis 2009, 19:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lip 2006, 19:32
Posty: 201
GG: 3602137

Cytuj:
Cytuj:
Na moj łeb,żebys po 4,5h jazdy mogl jechac kolejne 4,5 to tych 2 godzinach jazdy musisz zrobic minimum 30minut pauzy.
A na mój łeb jeśli po 2.5h robi 2h przerwy to pierwsze 45min liczy mu się jako pauza wiec może jechać kolejne 4.5h

Masz racje.W tym wypadku czas jazy wyniesie maksimum 7h w dobie kierowcy.

Idac moim tokiem pojmowania tej ustawy 2,5h jazdy +2h przerwy(moze byc uwazane jako conajmniej 15 minut przerwy w przypadku kiedy ja sobie podzielimy + 2h jazdy + co najmniej 30 minut pauzy.Po ktorej mozna jechac kolejne 4.5h.

Wszystko jest zachowane.
Po okresie prowadzenia pojazdu trwającym cztery i pół godziny kierowcy przysługuje ciągła przerwa trwająca co najmniej czterdzieści pięć minut, chyba że kierowca rozpoczyna okres odpoczynku.
Przerwę tę może zastąpić przerwa długości co najmniej 15 minut, po której nastąpi przerwa długości co najmniej 30 minut, rozłożone w czasie w taki sposób, aby zachować zgodność z przepisami akapitu pierwszego.


Co najmniej 45 minut przerwy jest po okresie prowadzenia pojazdu 4,5h,tylko przerwa zostala podzielona.

_________________
lepiej mieć brzuch od piwa,niż garb od roboty


Post Wysłano: 06 lis 2009, 22:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2822
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Nie zgodzę się z tobą kolego

Powiedzmy ze po 2h jazdy potem lądują cie 3h to ile sobie z tego zaliczysz do pauzy?

Według mnie moje myślenie jest dobre tak mnie uczyli na kursie na przewóz rzeczy.

Moim zdaniem można zrobić tak ze po 2h jazdy robisz 45min pauzy po których możesz jechać kolejne 4,5h po czym robisz 45min pauzy i jedziesz 1.5h

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 06 lis 2009, 22:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lip 2006, 19:32
Posty: 201
GG: 3602137

Cytuj:
Nie zgodzę się z tobą kolego

Powiedzmy ze po 2h jazdy potem lądują cie 3h to ile sobie z tego zaliczysz do pauzy?

Według mnie moje myślenie jest dobre tak mnie uczyli na kursie na przewóz rzeczy.

Moim zdaniem można zrobić tak ze po 2h jazdy robisz 45min pauzy po których możesz jechać kolejne 4,5h po czym robisz 45min pauzy i jedziesz 1.5h
a czemu 1.5h?a nie 2.5??.....matematyka sie kłania :)

Przerwy masz 2h,ale uznaje sie 15 minut...ustawa mowi,co najmniej 15,druga czesc co najmniej 30
Czyli proste,ze co najmniej znaczy nie mniej niż 15 i 30,a co mowi przepis o maksymalnej długosci tej przerwy??
Czy mowi co najmniej 15 ale nie dluzej niz np 150min?? Nie nie ma tam czegos takiego,ani odnosnie pierwszej czesci ani drugiej tej przerwy.O 3 h pauzy mowa byla w innym temacie o dzieleniu odpoczynku dobowego-w czym mozna to wykorzystac.


jeszcze raz znajdz mi tutaj,ze takie podzielenie jest zle:
Po okresie prowadzenia pojazdu trwającym cztery i pół godziny kierowcy przysługuje ciągła przerwa trwająca co najmniej czterdzieści pięć minut, chyba że kierowca rozpoczyna okres odpoczynku.
Przerwę tę może zastąpić przerwa długości co najmniej 15 minut, po której nastąpi przerwa długości co najmniej 30 minut, rozłożone w czasie w taki sposób, aby zachować zgodność z przepisami akapitu pierwszego.

_________________
lepiej mieć brzuch od piwa,niż garb od roboty


Post Wysłano: 06 lis 2009, 22:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2822
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
a czemu 1.5h?a nie 2.5??.....matematyka się kłania :)
Mały błąd nie istotny w tej dyskusji
Cytuj:
Przerwy masz 2h,ale uznaje sie 15 minut...ustawa mowi,co najmniej 15,druga czesc co najmniej 30
Czyli proste,ze co najmniej znaczy nie mniej niż 15 i 30,a co mowi przepis o maksymalnej długosci tej przerwy??
Czy mowi co najmniej 15 ale nie dluzej niz np 150min?? Nie nie ma tam czegos takiego,ani odnosnie pierwszej czesci ani drugiej tej przerwy.O 3 h pauzy mowa byla w innym temacie o dzieleniu odpoczynku dobowego-w czym mozna to wykorzystac.
Wiem jak się dzieli pauzy i z czasem pracy nie mam problemy tylko Nie bardzo rozumiem po co ty chcesz dzielić ten odpoczynek skoro z 2h pauzy zaliczy ci 45min pauzy i potem możesz jechać 4,5h

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 06 lis 2009, 22:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 kwie 2009, 21:02
Posty: 121
GG: 0
Samochód: iveco eurocargo '08,Ducato 2.8 JTD
Lokalizacja: SCI

Cytuj:

Moim zdaniem można zrobić tak ze po 2h jazdy robisz 45min pauzy po których możesz jechać kolejne 4,5h po czym robisz 45min pauzy i jedziesz 1.5h
Masz rację,tylko faktycznie jak już zauważyłeś-źle to policzyłeś,gdyż nie 1.5,a 2,5 jazdy,bądź ciągniesz do "dziesiątki".
Jak ktoś jeździ na cyfrowym tacho,to po "wykręceniu" pauzy 45 minutowej po dwu godzinnej jeździe-kasuje się dotychczasowy czas jazdy z limitu 4.5 godzinnej jazdy,a tacho zaczyna liczyć kolejny okres 4.5 godz. jazdy i przypomni Ci o pauzie po przejechaniu 4,15min/patrz okres 4.5/.
Nie wiem skąd to rozumowanie????? :shock:

_________________
Iveco--> viewtopic.php?f=44&t=21648


Ostatnio zmieniony 06 lis 2009, 23:02 przez transporter01, łącznie zmieniany 2 razy.

Post Wysłano: 06 lis 2009, 23:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2822
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
Jak ktoś jeździ na cyfrowym tacho,to po "wykręceniu" pauzy 45 minutowej po dwu godzinnej jeździe-kasuje się dotychczasowy czas jazdy z limitu 4.5 godzinnej jazdy,a tacho zaczyna liczyć kolejny okres 4.5 godz. jazdy i przypomni Ci o pauzie po przejechaniu 4,15min/patrz okres 4.5/.
Dokładnie to chciałem koledze uświadomić ale mozolnie to szlo

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 06 lis 2009, 23:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lip 2006, 19:32
Posty: 201
GG: 3602137

Cytuj:
Cytuj:
a czemu 1.5h?a nie 2.5??.....matematyka się kłania :)
Mały błąd nie istotny w tej dyskusji
Cytuj:
Przerwy masz 2h,ale uznaje sie 15 minut...ustawa mowi,co najmniej 15,druga czesc co najmniej 30
Czyli proste,ze co najmniej znaczy nie mniej niż 15 i 30,a co mowi przepis o maksymalnej długosci tej przerwy??
Czy mowi co najmniej 15 ale nie dluzej niz np 150min?? Nie nie ma tam czegos takiego,ani odnosnie pierwszej czesci ani drugiej tej przerwy.O 3 h pauzy mowa byla w innym temacie o dzieleniu odpoczynku dobowego-w czym mozna to wykorzystac.
Wiem jak się dzieli pauzy i z czasem pracy nie mam problemy tylko Nie bardzo rozumiem po co ty chcesz dzielić ten odpoczynek skoro z 2h pauzy zaliczy ci 45min pauzy i potem możesz jechać 4,5h
bo otworze zimnego browara 15 minut przed Tobą :D

_________________
lepiej mieć brzuch od piwa,niż garb od roboty


Post Wysłano: 07 lis 2009, 5:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lip 2006, 19:32
Posty: 201
GG: 3602137

Cytuj:
Cytuj:

Moim zdaniem można zrobić tak ze po 2h jazdy robisz 45min pauzy po których możesz jechać kolejne 4,5h po czym robisz 45min pauzy i jedziesz 1.5h
Masz rację,tylko faktycznie jak już zauważyłeś-źle to policzyłeś,gdyż nie 1.5,a 2,5 jazdy,bądź ciągniesz do "dziesiątki".
Jak ktoś jeździ na cyfrowym tacho,to po "wykręceniu" pauzy 45 minutowej po dwu godzinnej jeździe-kasuje się dotychczasowy czas jazdy z limitu 4.5 godzinnej jazdy,a tacho zaczyna liczyć kolejny okres 4.5 godz. jazdy i przypomni Ci o pauzie po przejechaniu 4,15min/patrz okres 4.5/.
Nie wiem skąd to rozumowanie????? :shock:

tacho cyfrowe.... znajde Ci speca co Ci tak ustawi tacho cyfrowe,że bedzie Ci wybijalo rytm do lambady,kasowalo luzy zaworow w ciagniku-zamiast kasowac jakis czas jazdy,a na drodze i tak bedzie dalej obowiazywac 561/2006

_________________
lepiej mieć brzuch od piwa,niż garb od roboty


Post Wysłano: 07 lis 2009, 10:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 kwie 2009, 21:02
Posty: 121
GG: 0
Samochód: iveco eurocargo '08,Ducato 2.8 JTD
Lokalizacja: SCI

Cytuj:

tacho cyfrowe.... znajde Ci speca co Ci tak ustawi tacho cyfrowe,że bedzie Ci wybijalo rytm do lambady,kasowalo luzy zaworow w ciagniku-zamiast kasowac jakis czas jazdy,a na drodze i tak bedzie dalej obowiazywac 561/2006
:shock: :shock: :shock:
To zanajdz mi takiego speca...
Kolego jak nie wiesz o czym piszesz,to nie pisz bzdur!Ciągle zasłaniesz się 561,ale poczytaj to ze zrozumieniem i nie wprowadzaj innych w błąd.

_________________
Iveco--> viewtopic.php?f=44&t=21648


Post Wysłano: 07 lis 2009, 10:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2822
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:

Moim zdaniem można zrobić tak ze po 2h jazdy robisz 45min pauzy po których możesz jechać kolejne 4,5h po czym robisz 45min pauzy i jedziesz 1.5h
Masz rację,tylko faktycznie jak już zauważyłeś-źle to policzyłeś,gdyż nie 1.5,a 2,5 jazdy,bądź ciągniesz do "dziesiątki".
Jak ktoś jeździ na cyfrowym tacho,to po "wykręceniu" pauzy 45 minutowej po dwu godzinnej jeździe-kasuje się dotychczasowy czas jazdy z limitu 4.5 godzinnej jazdy,a tacho zaczyna liczyć kolejny okres 4.5 godz. jazdy i przypomni Ci o pauzie po przejechaniu 4,15min/patrz okres 4.5/.
Nie wiem skąd to rozumowanie????? :shock:

tacho cyfrowe.... znajde Ci speca co Ci tak ustawi tacho cyfrowe,że bedzie Ci wybijalo rytm do lambady,kasowalo luzy zaworow w ciagniku-zamiast kasowac jakis czas jazdy,a na drodze i tak bedzie dalej obowiazywac 561/2006
Kolego tylko ze w 561 nie ma napisane ze musisz robić pauzę po 4,5H tylko w ciągu 4,5h masz zrobić co najmniej 45min, wiec jeśli zrobisz ja po godzinie jazdy to następna pauza będzie za 4,5h a nie za 3,5 tak jak ty uważasz

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: