Cytuj:
Cytuj:
Wtyczka od świateł: ISO 1185 z masą na bolcu, pin nr 1.
Wtyczka od lamp cofania i przeciwmgłowe:ISO 3731 z masą na rurce,pin nr 1.
Wtyczka od świateł:
pin 1 :31
pin 2 :58 L
pin 3 :44 L
pin 4 :54
pin 5 :44 P
pin 6 :58 P
pin 7 : wolny
Wtyczka od cofania i p/m:
pin 1 :31
pin 3 :cofania
pin 7 :p/m
reszta pinów wolne.
Oznaczenia chyba znasz, Powodzenia w montażu .
Witam
Dziekuje za odpowiedz. Przejrzalem wspomniane nomry ISO i mam jeszcze jedno pytanie. Do czego sluza i czy sa wykorzystywane piny z podanym napieciem na stale lub tylko przy wlaczonym zaplonie ? Jedyne co mi przychodzi do glowy do oswietlenie wnetrza przyczepy.
Znalazlem rowniez inne schematy polaczen z innym rozmieszczeniem pin-ow zapewne bledne skoro prawidlowe definiuja wlasnie nomry ISO. Niemniej jednak opisane bylo tam rowniez dodatkowe polaczenie "informujace" samochod o podpieciu przyczepy w postaci polaczenia po stronie przyczepy pinu 3 pierwszego gniazda z pinem 2 drugiego gniazda. Wedlug normy ISO pin 2 drugiej wtyczki nie jest wykorzystywany. Pytanie - czy rzeczywiscie stosuje sie takie polaczenie "informujace" o poprawnym podpieciu przyczepy ?
Pozdrawiam
--
P4tryk Jakóbiak
Witam ponowniie.
Np w naczepach firmy KOGEL we wtyczce od świateł cofania i p/m pin 2 odpowiada za wspomaganie najazdu, pin 4 to stały plus (30) może być do oświetlenia wnętrza, pin 5 - Blokada skrętnej osi, pin 6 - oś opuszczana.
To jest na przykładzie naczepy KOGEL ale przy przyczepach pod kontenery to jest tak jak pisałem poprzednio . Firma w której pracuje kupiła nowe przyczepy pod kontenery i tylko takie są podłączenia a ciągają je KERAXY i VOLVO.Podaj maila na mój GG 1142375 to Ci puszcze wszystko o naczepach KOGLA.
Pozdrawiam Sławek