Może na początek fakt że jak pracodawca jeździ za 1,9zł -czyli stawkę głodową- to kierowca też ma głodową wypłatę. W moim regionie stawka wynosi zazwyczaj 30-35gr
Cytuj:
oczywiście podstawa
Podstawa to dziś wcale nie taka oczywista sprawa, dużo osób dyma dziś za "gołe" kilometry, lub % od frachtu a podstawe to mają tylko na papierku.
Może napisze kilka przykładów z którymi miałem okazję się w tym roku spotkać:1) podstawa 950zł +28gr/km (płatne za kilometry które prześle spedycja) + 100zł za wekeend za granicą, system: przeważnie PL-UE-PL
2)podstawa 1000zł + 40gr/km, system 4/1 UE
3)Brak podstawy jazda po kraju za 30gr/km co wekeend w domu
4)Brak podstawy jazda PL-UE-PL za 30gr, wekeend w domu, jak się trafi
5)Brak podstawy jazda po kraju za 30gr (jak się sprawdzisz to 35gr) +
4zł za godzine postoju na za/rozładunku, przebiegi ok 8000-9000km
6)Brak podstawy, jazda po kraju za 25-35gr/km w zależności od auta, jeden tydzień jeździsz po kraju i na wekeend w domu, nastepny tydzień co dzień, co drugi w domu i tak w koło, zarobki raczej mierne.
7)Brak podstawy, %od frachtu + 12zł "diety", jazda PL-S-PL-S-PL-S-PL dwa trzy dni w domu i dalej to samo, zarobki, słabe(max 3500zł)
Są to niektóre przykłady wg których miałem okazję pracować w tym roku, lub pracodawca mi proponował.