Cytuj:
ale powiedzmy że ja jestem ten zły, a Ty masz rację, więc przyjrzyjmy się tej Twojej USTAWIE z dnia 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców i zobaczymy:
Cyryl czy możesz podać jakąś informację lub przepis który by likwidował tą ustawę, bo według mnie ona dalej obowiązuje.
Cytuj:
czas pracy kierowców w firmie kontroluje ITD, nie PIP, nie inne instytucje, ale właśnie ITD i robi to właśnie według 561/2006 (i innych dyrektyw lub rozporządzeń z niej wynikających).
Rozporządzenie 561/ 2006 nie opisuje
czasu pracy kierowców tylko
czas prowadzenia,
przerwy i
okresy odpoczynku, a mówi o tym Artykuł 1 tego rozporządzenia
Cytuj:
Niniejsze rozporządzenie ustanawia przepisy dotyczące czasu
prowadzenia pojazdu, przerw i okresów odpoczynku kierowców
wykonujących przewóz drogowy rzeczy i osób...
Jak ITD może kontrolować
czas pracy (nie mylić z czasem prowadzenia pojazdu) na podstawie rozporządzenia które nie opisuje czasu pracy a jedynie
czas jazdy,
przerwy i
odpoczynki co zresztą jest napisane w tym rozporządzeniu (561/2006). Według mnie czas pracy kierowców opisuje
USTAWA z dnia 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców. Ta ustawa nakazuje stosowanie przepisów 561/ 2006 i AETR i żaden sposób nie koliduje z nimi co zresztą jest napisane w
Cytuj:
Art. 1. Ustawa określa:
3)zasady stosowania norm dotyczących okresów prowadzenia pojazdów, obowiązkowych przerw w prowadzeniu i gwarantowanych okresów odpoczynku, określonych rozporządzeniem (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego oraz zmieniającym rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 i (WE) 2135/98, jak również uchylającym rozporządzenie Rady (EWG) nr 3820/85 (Dz. Urz. UE L 102 z 11.04.2006, str. 1), zwanym dalej „rozporządzeniem (WE) nr 561/2006” oraz Umową europejską dotyczącą pracy załóg pojazdów wykonujących międzynarodowe przewozy drogowe (AETR), sporządzoną w Genewie dnia 1 lipca 1970 r. (Dz. U. z 1999 r. Nr 94, poz. 1086 i 1087), zwaną dalej „Umową AETR”;
i dalej
Cytuj:
3. Przepisy ustawy nie naruszają postanowień zawartych w rozporządzeniu (WE) nr 561/2006 i Umowie AETR.
Cytuj:
1. "Art. 11. 1. Czas pracy kierowcy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy, w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy"
zacytowałeś tylko część przepisu bo dalej jest napisane
Cytuj:
z zastrzeżeniem art. 15 ust. 1 i 3–5.
a tam m.in.
Cytuj:
Do kierowców zatrudnionych w transporcie drogowym mogą być stosowane rozkłady czasu pracy, w których jest dopuszczalne przedłużenie wymiaru czasu pracy do 10 godzin na dobę, a do pozostałych kierowców do 12 godzin na dobę – w ramach systemu równoważnego czasu pracy.
Czyli kierowca zatrudniony na podstawie stosunku pracy (umowa o pracę) może pracować maksymalnie 12 godzin, reszta to będą nadgodziny.
Cytuj:
według mnie 9, a może być wydłużony do 10h.
mylisz pojęcia czasu pracy i czasu jazdy.
Cytuj:
według mnie tygodniowy czas pracy to 45h lub max 56h, jednak zachowując w okresie dwóch następujących po sobie tygodni 90h (czyli jeżeli jednego tygodnia 56h, to w drugim już tylko 34h).
znowu mylisz pojęcia. To o czym piszesz to czas
prowadzenia (czyli jazdy) a nie
pracy.
Cytuj:
3. "Art. 13. 1. Po sześciu kolejnych godzinach pracy kierowcy przysługuje przerwa przeznaczona na odpoczynek w wymiarze nie krótszym niż 30 minut, w przypadku gdy liczba godzin pracy nie przekracza 9 godzin, oraz w wymiarze nie krótszym niż 45 minut, w przypadku gdy liczba godzin pracy wynosi więcej niż 9 godzin. Przerwa może być dzielona na okresy krótsze trwające co najmniej 15 minut każdy, wykorzystywane w trakcie sześciogodzinnego czasu pracy lub bezpośrednio po tym okresie."
według mnie po 4,5h pracy musi być pauza min 45min (lub dzielona pierwsze 15min, drugie 30min - nigdy odwrotnie), niezależnie czy będziesz miał 6, czy 9h pracy.
i po raz kolejny mylisz pojęcia. Musisz zrobić 45 min. ale po 4,5 godz jazdy a nie pracy.
Cytuj:
4. "Art. 14. 1. W każdej dobie kierowcy przysługuje prawo do co najmniej 11 godzin nieprzerwanego odpoczynku. Dobowy odpoczynek może być wykorzystany w pojeździe, jeżeli pojazd znajduje się na postoju i jest wyposażony w miejsce do spania.
2. W każdym tygodniu kierowcy przysługuje prawo do co najmniej 35 godzin nieprzerwanego odpoczynku.
według mnie odpoczynek tygodniowy to 45h lub skrócony 24h."
do tego artykułu odnosi się inny w którym jest napisane...
Cytuj:
5. Do kierowców, którzy wykorzystali okres odpoczynku, o którym mowa w art. 8 ust. 1–5 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 i w art. 8 ust. 1–3 Umowy AETR, nie stosuje się odpoczynku, o którym mowa w art. 14.
czyli jeśli kierowca robi odpoczynki dzienne i tygodniowe zgodnie z rozporządzeniem 561/2006 lub AETR jest to także zgodne z Ustawą o Czasie Pracy Kierowców.
Podsumowując: kierowca zatrudniony na umowę o pracę musi przestrzegać zarówno Ustawy o Czasie Pracy Kierowców jak i Rozporządzenia 561/2006 lub AETR które nie kolidują ze sobą.