Autor
Wiadomość
Tytuł: Scania Low Deck
Post Wysłano: 20 gru 2009, 16:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lis 2009, 10:57
Posty: 51
GG: 13621460
Lokalizacja: Brzesko

Witam,chciałem się dowiedzieć czegoś wiecej o Scani Serii:LOW-DECK
Czy jedzi sie lepiej niz zwykłą?
I najważniejsze informacje.:)
Obrazek

_________________
"Nasza jazda to nie spacer po deptaku..."


Post Wysłano: 20 gru 2009, 18:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 sty 2009, 10:09
Posty: 70
GG: 12210356
Samochód: Scania Irizar

Kolego Low Deck to wersja na niskich kołach przystosowana do ciagania naczep typu Mega itp.
To c. siodłowy o niższym siodle czyli podstawowy ma chyba jak sie niemyle 115 a low decker ma 95 oblicza sie od ziemi do wysokości siodła.

_________________
"Czarny chleb i czarna kawa
opętani samotnością,
myślą swą szukają szcześcia,
które zwie się wolnością..."


Post Wysłano: 20 gru 2009, 18:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 lip 2007, 20:07
Posty: 240
GG: 7415224
Samochód: CATERPILLAR 320 CL ME
Lokalizacja: Kasinka Mała

Cytuj:
low decker ma 95
Dokładnie tak. Z tego co słyszałem to lepiej się jeździ zestawami na dużych kołach niż na małych, głównie chodzi o komfort podróży

_________________
ACTROSY I TGX TO COŚ PIĘKNEGO!!!!
MOJA KOLEKCJA W H0:
viewtopic.php?f=6&t=17988


Post Wysłano: 20 gru 2009, 18:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 lip 2007, 17:39
Posty: 258
GG: 8732157
Samochód: srebrny
Lokalizacja: KaLIfornia

Mniejsze zbiorniki, inna rama, inny most itp.
Łatwiej coś urwać itp.


Post Wysłano: 20 gru 2009, 18:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 lip 2007, 20:07
Posty: 240
GG: 7415224
Samochód: CATERPILLAR 320 CL ME
Lokalizacja: Kasinka Mała

Mniej możliwości przy manewrowaniu, na krzywym można chycic przednim spojlerem albo osłona między osiową

_________________
ACTROSY I TGX TO COŚ PIĘKNEGO!!!!
MOJA KOLEKCJA W H0:
viewtopic.php?f=6&t=17988


Post Wysłano: 20 gru 2009, 22:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1368
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Cytuj:
Mniej możliwości przy manewrowaniu, na krzywym można chycic przednim spojlerem albo osłona między osiową
Mniej możliwości przy manewrowaniu, na krzywym można chycic przednim spojlerem albo osłona między osiową
Auta low-deck są na poduszkach, więc można sobie podnieść przód i tył, jeżeli się komuś niechce to może urwać.


Post Wysłano: 20 gru 2009, 22:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 lip 2007, 20:07
Posty: 240
GG: 7415224
Samochód: CATERPILLAR 320 CL ME
Lokalizacja: Kasinka Mała

Cytuj:
Cytuj:
Mniej możliwości przy manewrowaniu, na krzywym można chycic przednim spojlerem albo osłona między osiową
Mniej możliwości przy manewrowaniu, na krzywym można chycic przednim spojlerem albo osłona między osiową
Auta low-deck są na poduszkach, więc można sobie podnieść przód i tył, jeżeli się komuś niechce to może urwać.
no jak ktoś pierwszy raz siadł na takie auto to nie wiem czy myśli przy manewrowaniu nim o podniesieniu go na poduszkach... po prostu to jest jedna z kilku wad low-deck- a

_________________
ACTROSY I TGX TO COŚ PIĘKNEGO!!!!
MOJA KOLEKCJA W H0:
viewtopic.php?f=6&t=17988


Post Wysłano: 21 gru 2009, 16:39

Teoretycznie, niżej zawieszony koń jest bardziej stabilny na drodze ale jeżeli droga nierówna to efekt jest odwrotny.


Post Wysłano: 21 gru 2009, 16:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 lip 2007, 20:07
Posty: 240
GG: 7415224
Samochód: CATERPILLAR 320 CL ME
Lokalizacja: Kasinka Mała

Cytuj:
stabilny na drodze
chodzi o to że lepiej się nim wchodzi w zakręty bo ma niżej osadzony środek ciężkości a drogi w Polsce jakie są to każdy wie wiec o komforcie z jazdy low dec-iem zapomnijmy 8)

_________________
ACTROSY I TGX TO COŚ PIĘKNEGO!!!!
MOJA KOLEKCJA W H0:
viewtopic.php?f=6&t=17988


Post Wysłano: 22 gru 2009, 10:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 cze 2008, 10:56
Posty: 42
GG: 0
Samochód: Scania/MB Actros
Lokalizacja: Łuków [LLU]

Czemu, jak masz zawieszony cały ciągnik na poduchach to powinno się o wiele lepiej i komfortowej jeździć. Kwestia jest tylko kół, jak założył byś se małe balony to było by fajniej niz na standardzie na wąskich kołach.


Post Wysłano: 22 gru 2009, 14:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 lip 2007, 20:07
Posty: 240
GG: 7415224
Samochód: CATERPILLAR 320 CL ME
Lokalizacja: Kasinka Mała

Cytuj:
Kwestia jest tylko kół, jak założył byś se małe balony to było by fajniej niz na standardzie na wąskich kołach.
Mylisz się kolego. Jeżeli założysz opony na przód typu 385/... to na pewno większego komfortu nie będziesz miał gdyż one się nie mieszczą w koleinach na naszych drogach i będziesz jechał po ich grzbietach które za równe to nie są

_________________
ACTROSY I TGX TO COŚ PIĘKNEGO!!!!
MOJA KOLEKCJA W H0:
viewtopic.php?f=6&t=17988


Post Wysłano: 23 gru 2009, 14:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2007, 10:38
Posty: 24
GG: 182652
Lokalizacja: Poznań

Aktualnie jeżdżę Scanią 114L typu low-deck i z moich doświadczeń mogę powiedzieć, że w brew pozorom scania ta bardziej skaka na nierównym asfalcie szczególnie bez naczepu to po polskich drogach czasami max 40 km/h da się jechać. Co do przycierania przodem czy tyłem lub jakimś urwaniu bo dziwny manewr to się naprawdę rzadko zdarza. no i faktycznie cały zestaw masz na poduszkach także jakby co to trochę pomanewrójesz i jakoś dasz radę :mrgreen:


Post Wysłano: 23 gru 2009, 23:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lis 2009, 10:57
Posty: 51
GG: 13621460
Lokalizacja: Brzesko

Cytuj:
Czemu, jak masz zawieszony cały ciągnik na poduchach to powinno się o wiele lepiej i komfortowej jeździć. Kwestia jest tylko kół, jak założył byś se małe balony to było by fajniej niz na standardzie na wąskich kołach.
tak ,owszem balony,ale wtedy oszpecisz auto.!

_________________
"Nasza jazda to nie spacer po deptaku..."


Post Wysłano: 24 gru 2009, 0:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 lip 2007, 20:07
Posty: 240
GG: 7415224
Samochód: CATERPILLAR 320 CL ME
Lokalizacja: Kasinka Mała

Cytuj:
tak ,owszem balony,ale wtedy oszpecisz auto.!
Przesadzasz kolego, szerokie gumy nie oszpecają auta, nadają mu trochę innego wyglądu, lepszego wyglądu wg mnie 8)

_________________
ACTROSY I TGX TO COŚ PIĘKNEGO!!!!
MOJA KOLEKCJA W H0:
viewtopic.php?f=6&t=17988


Post Wysłano: 24 gru 2009, 10:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lis 2009, 10:57
Posty: 51
GG: 13621460
Lokalizacja: Brzesko

Cytuj:
Cytuj:
tak ,owszem balony,ale wtedy oszpecisz auto.!
Przesadzasz kolego, szerokie gumy nie oszpecają auta, nadają mu trochę innego wyglądu, lepszego wyglądu wg mnie 8)
tak ,owszem,ale do normalnych aut typu ,np Scania Topline czy z niskim dachem ale nie low deck ... aa skoro produkcja juz takie wypuszczała na niskich kołach to tak mam być, według mnie.:)

_________________
"Nasza jazda to nie spacer po deptaku..."


Post Wysłano: 24 gru 2009, 16:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
tak ,owszem,ale do normalnych aut typu ,np Scania Topline czy z niskim dachem ale nie low deck ... aa skoro produkcja juz takie wypuszczała na niskich kołach to tak mam być, według mnie.:)
O ile się nie mylę to firmy produkują już szerokie opony na przód przeznaczone do samochodów typu Low-Deck.


Post Wysłano: 24 gru 2009, 16:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
tak ,owszem,ale do normalnych aut typu ,np Scania Topline czy z niskim dachem ale nie low deck ...
Czegoś nie rozumiesz, LowDeck to nie jest seria ciężarówek Scanii, to ogólna nazwa dla ciężarówek na 'małych kołach' (LowDeckami mogą być Volva, Mercedesy, MANy, DAFy, Renaulty...), do ich określania używa się jeszcze słowa 'mega' lub innych, mniej lub bardziej slangowych. W odmianie LowDeck Scania oferuje zarówno kabiny Topline, Highline jak i zwykłe kabiny sypialne z niskim dachem, dokładnie te same, co dla aut ze standardową wysokością siodła ;)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 24 gru 2009, 16:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 lip 2007, 20:07
Posty: 240
GG: 7415224
Samochód: CATERPILLAR 320 CL ME
Lokalizacja: Kasinka Mała

Cytuj:
Czegoś nie rozumiesz, LowDeck to nie jest seria ciężarówek Scanii, to ogólna nazwa dla ciężarówek na 'małych kołach' (LowDeckami mogą być Volva, Mercedesy, MANy, DAFy, Renaulty...), do ich określania używa się jeszcze słowa 'mega' lub innych, mniej lub bardziej slangowych. W odmianie LowDeck Scania oferuje zarówno kabiny Topline, Highline jak i zwykłe kabiny sypialne z niskim dachem, dokładnie te same, co dla aut ze standardową wysokością siodła ;)
Dobrze że tu kolega wytłumaczył o co chodzi 8)
Dla przykładu Mercedes swoje auta "na małych kołach" nazywa MEGA LINER 8)

_________________
ACTROSY I TGX TO COŚ PIĘKNEGO!!!!
MOJA KOLEKCJA W H0:
viewtopic.php?f=6&t=17988


Post Wysłano: 24 gru 2009, 17:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 kwie 2008, 15:06
Posty: 6
GG: 0

Cytuj:
Cytuj:
Dla przykładu Mercedes swoje auta "na małych kołach" nazywa MEGA LINER 8)
Jak już to "nazywa MEGA LINER" zarezerwowana jest dla producenta naczep Krone, które są na małych kołach :shock:


Post Wysłano: 24 gru 2009, 19:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 lip 2007, 20:07
Posty: 240
GG: 7415224
Samochód: CATERPILLAR 320 CL ME
Lokalizacja: Kasinka Mała

Cytuj:
Jak już to "nazywa MEGA LINER" zarezerwowana jest dla producenta naczep Krone, które są na małych kołach :shock:
Mylisz się kolego. Nie jest zarezerwowana bo Mercedes tez tego używa. Oto dowód:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fec ... 6fa54.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9f0 ... d9e1e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c7b ... c351f.html

8)

_________________
ACTROSY I TGX TO COŚ PIĘKNEGO!!!!
MOJA KOLEKCJA W H0:
viewtopic.php?f=6&t=17988


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: