Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: Silniki Scania
Post Wysłano: 23 wrz 2007, 18:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Przedstawiam Wam szeroką ofertę silników Scania. Temat może się wydawać bez sensu, bo to samo jest na oficjalnej stronie scanii. Jednak myślę, że może się przydać komuś w wyborze silnika przy zakupie, bo właśnie tu będziemy mogli zaczerpnąć informacji od użytkowników WagiCiężkiej. Tutaj można porozmawiać o spalaniu, dynamice itp Scaniowskich motorów.


Silniki Scania:

9-litrowe:

230 Euro 4

Obrazek

Maksymalna moc:
230 KM (169 kW) przy 1800 obr/min

Maksymalny moment obrotowy:
1050 Nm w zakresie od 1100 do 1500 obr/min

Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika:
700 Nm

Przystawka odbioru mocy napędzana od koła zamachowego:
700/2000 Nm

Technika Euro 4:
Scania EGR

Układ paliwowy:
Wysokociśnieniowe pompowtryskiwacze Scania PDE


270 Euro 4

Obrazek

Maksymalna moc:
270 KM (198 kW) przy 1800 obr/min

Maksymalny moment obrotowy:
1250 Nm w zakresie od 1100 do 1400 obr/min

Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika:
600 Nm

Przystawka odbioru mocy napędzana od koła zamachowego:
1200/2000 Nm

Technika Euro 4:
Scania EGR

Układ paliwowy:
Wysokociśnieniowe pompowtryskiwacze Scania PDE


310 Euro 4

Obrazek

Maksymalna moc:
310 KM (228 kW) przy 1800 obr/min

Maksymalny moment obrotowy:
1550 Nm w zakresie od 1100 do 1300 obr/min

Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika:
600 Nm

Przystawka odbioru mocy napędzana od koła zamachowego:
1200/2000 Nm

Rechnika Euro 4:
Scania EGR

Układ paliwowy:
Wysokociśnieniowe pompowtryskiwacze Scania PDE



12-litrowe:

340 Euro 4

Obrazek

Maksymalna moc:
340 KM (250 kW) przy 1800 obr/min

Maksymalny moment obrotowy:
1700 Nm w zakresie od 1100 do 1350 obr/min

Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika:
600 Nm

Przystawka odbioru mocy napędzana od koła zamachowego:
1200/2000 Nm

Technika Euro 4:
Scania EGR

Układ paliwowy:
Wysokociśnieniowy układ wtrysku Scania HPi


380 Euro 4

Obrazek

(Na stronie scanii jest jakiś błąd więc nie wiem czy w tym silniku wszystkie dane są prawidłowe).

Maksymalna moc:
380 KM (279 kW) przy 1800 obr/min

Maksymalny moment obrotowy:
1900 Nm w zakresie od 1100 do 1400 obr/min

Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika:
600 Nm

Przystawka odbioru mocy napędzana od koła zamachowego:
1200/2000 Nm

Technika Euro 4:
Scania SCR

Układ paliwowy:
Wysokociśnieniowy układ wtrysku Scania HPI


380 Euro 5

Obrazek

Maksymalna moc:
380 KM (280 kW) przy 1800 obr/min

Maksymalny moment obrotowy:
1900 Nm w zakresie od 1100 do 1400 obr/min

Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika:
600 Nm

Przystawka odbioru mocy napędzana od koła zamachowego:
1200/2000 Nm

Technika Euro 5:
Scania SCR

Układ paliwowy:
Wysokociśnieniowy układ wtrysku Scania HPI



420 Euro 4

Obrazek

Maksymalna moc:
420 KM (309 kW) przy 1900 obr/min

Maksymalny moment obrotowy:
2100 Nm w zakresie od 1100 do 1350 obr/min

Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika:
700 Nm

Przystawka odbioru mocy napędzana od koła zamachowego:
1200/2000 Nm

Technika Euro 4:
Scania EGR

Układ paliwowy:
Wysokociśnieniowy układ wtrysku Scania HPI


420 Euro 5

Obrazek

Maksymalna moc:
420 KM (309 kW) przy 1800 obr/min

Maksymalny moment obrotowy:
2100 Nm w zakresie od 1100 do 1400 obr/min

Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika:
600 Nm

Przystawka odbioru mocy napędzana od koła zamachowego:
1200/2000 Nm

Technika Euro 5:
Scania SCR

Układ paliwowy:
Wysokociśnieniowy układ wtrysku Scania HPI


480 Euro 4

Obrazek

Maksymalna moc:
480 KM (353 kW) przy 1900 obr/min

Maksymalny moment obrotowy:
2250 Nm w zakresie od 1100 do 1450 obr/min

Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika:
600 Nm

Przystawka odbioru mocy napędzana od koła zamachowego:
1200/2000 Nm

Technika Euro 4:
Scania EGR

Układ paliwowy:
Wysokociśnieniowy układ wtrysku Scania HPI



16-litrowe V8:

V8 500 Euro 4

Obrazek

Maksymalna moc:
500 KM (368 kW) przy 1900 obr/min

Maksymalny moment obrotowy:
2400 Nm w zakresie od 1100 do 1400 obr/min

Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika:
600 Nm

Przystawka odbioru mocy napędzana od koła zamachowego:
1200/2000 Nm

Technika Euro 4:
Scania SCR

Układ paliwowy:
Wysokociśnieniowe pompowtryskiwacze Scania PDE



V8 500 Euro 5

Obrazek

(Tutaj też nie wiem czy jest wszystko dobrze)
Maksymalna moc:
500 KM (368 kW) przy 1900 obr/min

Maksymalny moment obrotowy:
2500 Nm w zakresie od 1100 do 1300 obr/min

Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika:
600 Nm

Przystawka odbioru mocy napędzana od koła zamachowego:
1200/2000 Nm

Technika Euro 5:
Scania SCR

Układ paliwowy:
Wysokociśnieniowe pompowtryskiwacze Scania PDE


V8 560 Euro 4

Obrazek

Maksymalna moc:
560 KM (412 kW) przy 1900 obr/min

Maksymalny moment obrotowy:
2700 Nm w zakresie od 1100 do 1400 obr/min

Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika:
600 Nm

Przystawka odbioru mocy napędzana od koła zamachowego:
1200/2000 Nm

Technika Euro 4:
Scania SCR

Układ paliwowy:
Wysokociśnieniowe pompowtryskiwacze Scania PDE


V8 620 Euro 4

Obrazek

Maksymalna moc:
620 KM (456 kW) przy 1900 obr/min

Maksymalny moment obrotowy:
3000 Nm w zakresie od 1100 do 1400 obr/min

Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika:
600 Nm

Przystawka odbioru mocy napędzana od koła zamachowego:
1200/2000 Nm

Technika Euro 4:
Scania SCR

Układ paliwowy:
Wysokociśnieniowe pompowtryskiwacze Scania PDE


(c) http://www.scania.pl

Mam nadzieję, że wszystko jest przejrzyste i czytelne, że temat się spodoba i będzie się rozwijał. Jak chcecie mogę powstawiać zdjęcia tych silników tylko nie wiem czy jest taka potrzeba. Pozdrawiam Jacek.


Ostatnio zmieniony 03 gru 2007, 16:16 przez Jacek, łącznie zmieniany 3 razy.

Tytuł:
Post Wysłano: 05 paź 2007, 17:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 maja 2006, 18:33
Posty: 443
Lokalizacja: WM

Warto także dodać, że Scania przed kilkoma tygodniami zaprezentowała 2 nowe silniki XPI spełniające normę Euro5 bez jakichkolwiek wtrysków i katalizatorów. Jest to silnik 5-cylindrowy o pojemności skokowej 9,3l, oraz silnik 6-cylindrowy o pojemności 12,7l. Rozwiązanie to wydaje się bardzo ciekawe.

_________________
"640 KB pamięci operacyjnej powinno każdemu wystarczyć." - Bill Gates, 1981r.

Fotogaleria, Trasy - zapraszam do przeglądania i komentowania.


Tytuł:
Post Wysłano: 11 paź 2007, 18:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lip 2007, 16:36
Posty: 18
Lokalizacja: Parzymiechy

Jeśli możesz to daj zdjęcia tych silników. Chętnie je obejrzymy.

_________________
http://kamikadze-team.ovh.org/forum/
http://www.kamikadze-team.ovh.org/


Tytuł:
Post Wysłano: 11 paź 2007, 20:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 maja 2006, 18:33
Posty: 443
Lokalizacja: WM

Cytuj:
Jeśli możesz to daj zdjęcia tych silników.
Obrazek Obrazek

Źródło: Polski Traker nr. 10/2007, autorem zdjęć jest p. Aleksander Głuś

Dosyć obszerny artykuł o nowych silnikach szwedzkiego producenta można przeczytać w październikowym PT, natomiast jego skrót można przeczytać TUTAJ.

_________________
"640 KB pamięci operacyjnej powinno każdemu wystarczyć." - Bill Gates, 1981r.

Fotogaleria, Trasy - zapraszam do przeglądania i komentowania.


Tytuł:
Post Wysłano: 14 paź 2007, 10:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lip 2007, 20:52
Posty: 9
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

mam pytanko ?
Ile Scania R620 pali na 100 km

_________________
SCANIA jest lepsza od MANA :->


Tytuł:
Post Wysłano: 14 paź 2007, 10:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sie 2005, 9:17
Posty: 399
GG: 0

Cytuj:
mam pytanko ?
Ile Scania R620 pali na 100 km
ok. 34l/100


Tytuł:
Post Wysłano: 19 paź 2007, 11:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 cze 2007, 17:33
Posty: 87
GG: 5555902
Samochód: FH480
Lokalizacja: Białystok

Jacek a może masz takie dane do silników Euro 3 i Euro 2
a dokładnie interesuje mnie Euro 2 380KM


Tytuł:
Post Wysłano: 19 paź 2007, 13:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2007, 20:53
Posty: 25
GG: 9181028
Lokalizacja: Okolice Kielc

Kolego Jacek mnie natomiast interesuja dane silnika Euro 3 420

_________________
kat. B 2001
kat. C 2008
kat. C+E 2008


Tytuł:
Post Wysłano: 19 paź 2007, 18:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

mikol84 mam dane silnika 420 KM Euro 3 tylko, że HPi
Było o nim w innym temacie:
Cytuj:
Troszkę danych o silniku:
Silnik sześciocylindrowy, rzędowy, EURO-3, turbo, intercooler
Typ DC1203
Ilość zaworów/cylindrów 4
Pojemność skokowa 11,7 L
Średnica/skok 127mm / 154mm
System wtrysku paliwa bezpośredni, Scania S6 z pompowtryskiwaczami Scania HPi
Moc/obr. 309 kW / 420 KM przy 1900 obr./min
moment obrotowy/obr. 2100 Nm w zakresie od 1050 do 1300 obr./min
Poszperałem troszkę w scaniowskich gazetach i znalazłem tylko tyle o silniku 420 E3:
"6-cylindrowy silnik o poj. 11,7 L, wyposażony w turbosprężarkę, intercooler, i pompowtryskiwacze z elektronicznym doborem parametrów wtrysku paliwa EDC. Spełnia on normę Euro 3. Ponadto silnik ma ogranicznik białego dymienia, separator wody w filtrze paliwa z podgrzewaczem oraz pakiet wyciszający do 80 dB (A)."

crook to o 380 Euro 2

Silnik: sześciocylindrowy, rzędowy, turbo, intercooler
Typ: DC1104
Ilość zaworów/cylindrów: 4
Pojemność skokowa: 10,6 L
Średnica/skok: 127/140 mm
Moc: 280 kW/380KM/1900 obr./min
Moment obrotowy: 1800 Nm/1100-1300 obr./min

[ Dodano: Nie, 28.10.2007, 8:22 ]
Troszkę o silnikach XPi: (13-litrowych)
Silnik: sześciocylindrowy, rzędowy
Typ: DC 13
Pojemność skokowa: 12,7 L (było 11,7 L)
Średnica/skok: 130/160mm (było 127/154mm)
Moc: 360 KM
Moment obrotowy: 1900 Nm (od 1000 do 1300 obr./min)
Moc: 400 KM
Moment obrotowy: 2100 Nm (od 1000 do 1300 obr./min)
Moc: 440 KM
Moment obrotowy: 2300 Nm (od 1000 do 1300 obr./min)
Moc: 480 KM
Moment obrotowy: 2500 Nm (od 1000 do 1300 obr./min)
Wszystkie Euro5

XPi 9-litrowe
Silnik: 5-cylindrowy, rzędowy
Typ: DC9
Pojemność skokowa: 9,3 L (było 8,9 L)
Średnica/skok: 130/140mm (zwiększono średnicę cylindrów o 3mm, ale nie zmienili skoku tłoka)
Moc: 230 KM
Moment obrotowy: 1050 Nm (od 1000 do 1350 obr./min)
Moc: 280 KM
Moment obrotowy: 1400 Nm (od 1000 do 1350 obr./min)
Moc: 320 KM
Moment obrotowy: 1600 Nm (od 1000 do 1350 obr./min)
230, 280 KM i 320 KM spełniają normę Euro5 lub EEV


Post Wysłano: 28 kwie 2008, 11:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 sty 2008, 20:45
Posty: 242
GG: 7448944
Lokalizacja: Lublin

Przełom technologiczny Scania: Euro 5 bez konieczności oczyszczania spalin i pogarszania ekonomiki paliwowej. Scania jako pierwszy na świecie producent samochodów ciężarowych zbudowała silnik spełniający normę emisji Euro 5, bez konieczności oczyszczania spalin. Rozwiązanie to oznacza większą wygodę dla użytkownika. W celu uzyskania wysokich osiągów i małego zużycia paliwa wprowadzono kilka nowych technologii, w tym nowy układ wtrysku paliwa. Dwa spośród nowej gamy silników, przeznaczone do zastosowań w transporcie miejskim, spełniają również normę emisji EEV.
co sadzicoe o nowym rozwiązaniu SCANII ?????


Ostatnio zmieniony 28 kwie 2008, 16:44 przez Łukaszz, łącznie zmieniany 1 raz.
Tematy połączone.


Post Wysłano: 28 kwie 2008, 21:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

jeździłem XPi 480KM EURO5 w ubiegłym tygodniu
srednia waga ładunku około 20-22 ton, trasy bardzo krótkie, bo po 10 kilometrów w jedną stronę do tego na przedmieściach wiec co chwile start/stop
i tak piętnaście kursów, w sumie wyszło około 300km

spalanie - 33l/100 /zalana pod korek przed i po teście/
auto niedotarte, jak do niego wsiadłem to miała 70kilometrów przebiegu

skrzynia OptiCruise i wiekszosc trasy przejechałem w trybie Automat, co mi się niezmiernie spodobało :) choc, szans na wygranie z manualem startując spod swiateł się nie ma :( nawet jadąc w trybie ręcznej zmiany biegów, po prostu czas przełączania biegu /wysprzęglenie, zapięcie biegu itd/ trwa tyle ze co sie napędzisz to zwolnisz :)

Skakanka 4x2 koła standard, kabina Topline
I'm in love ;)

nawet cenowo nie jest jakaś tragiczna...

_________________
Krzysiek


Post Wysłano: 28 lip 2008, 20:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 lip 2008, 12:06
Posty: 19
GG: 10079729
Samochód: scania 94d 300 6x2
Lokalizacja: Irlandia Sligo

szukam jakis danych na temat silnika 9l 300km z modelu 94 02r ale niestety bez skutecznie!moze macie na ten temat jakiekolwiek dane?
pozdrawiam

_________________
skakanka the best?...to sie okaże:)


Post Wysłano: 16 paź 2009, 0:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 lut 2007, 22:37
Posty: 48
Lokalizacja: Szwagrów

Czy silniki spełniające normę EURO 5 są zasilane dodatkowo AdBlue czy juz nie?

_________________
Szerokości


Post Wysłano: 18 paź 2009, 1:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 gru 2007, 17:41
Posty: 133
Lokalizacja: Swarzędz [PZ]

Cytuj:
Czy silniki spełniające normę EURO 5 są zasilane dodatkowo AdBlue czy juz nie?
Już nie kolego. Teraz są silnki EEV, EGR - Euro 5. Można o tym poczytać na stronie Scanii. Do którego roku były z AdBlue to nie wiem. :]


Post Wysłano: 18 paź 2009, 11:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1364
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Warto zaznaczyć że tylko silniki do 16 litrów nie potrzebują Ad Blue w przypadku Euro-5.Wszystkie motory o mocy 500 i wyższej póki co potrzebują mocznika żeby ''być w zgodzie z naturą''... :wink:

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Post Wysłano: 31 gru 2009, 10:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 16:39
Posty: 3
GG: 0
Samochód: scania r420

Witam, może ktoś mi powie ile powinna spalić przeciętnie r420 low deck z naczepą mega euro4 w topline
Przeciętnie mi wychodzi 34 litry a podobno miała mało palić. Dla ułatwienia podam, że ma przejechane 220,000km.
pozdrawiam


Post Wysłano: 22 maja 2010, 23:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 18:56
Posty: 7
GG: 0
Samochód: IVECO, SCANIA

Koledzy ile pali scania 114 340koni (solowka firana ) rocznik 2001 do 10ton ladunku
oraz 94 220 koni ( tez solowka firana ) 2001 rok tez do 10 ton ladunku ?


Post Wysłano: 25 maja 2010, 19:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 maja 2010, 19:32
Posty: 2
GG: 0
Samochód: Scania

Witam :D
Koledzy mam takie pytanie na temat silników Scania V8.
Jeżeli mielbyści do wyboru 14,4l V8 530 a 16,4l V8 480 który byście wybrali.
Jeżeli możecie poprzyjcie swoje wpisy argumentami :D byłbym Wam bardzo wdzięczny.
Jeżeli macie jakie kolwiek informacje na temat spalania, max momentu przy jakich obrotach, układzie zasilania,żywotności, i ogólne wiadomości na temat tych silników badzo mi pomożecie :D
Pozdro


Post Wysłano: 04 lip 2010, 16:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 mar 2008, 19:52
Posty: 18
GG: 2441431
Samochód: Skoda Fabia Hatch. 02' (rodziców)
Lokalizacja: Malbork

Jaki maksymalny moment obrotowy rozwija silnik V8 480 - konny E3, montowany w "czwórkach"?


Post Wysłano: 18 cze 2011, 12:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lis 2010, 13:19
Posty: 4
GG: 0
Samochód: scania

WITAM !!!
Poszukuję jednostkę sterującą (komputer) silnika DC 1203 o numerach:
1547470
1722829
1746656
1755874
1760260
1775088
1764991
1788105
1847595

Proszę o pomoc.. Z góry dzięki


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: