Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 31 gru 2009, 0:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Witam
mam problem z moim F2000, Zapalila sie kontrolka EDC wiec pojechalem na komputer.
Diagnostyka wykazaa bąd czujnika predkosci obrotowej silnika 88
mechanicy powiedzieli mi ze wystarczy przeczyscic oba te czujniki i problem zniknie ewentualnie sprawdzac kbelki bo moze sie gdzies przerway. Wyciagnąlem je wyczyscilem sprawdzil mi je elektryk yly w 100% dobre, kable tez, niestety probem nie znikną. Komputer przestawil sie na tryb awaryjny i poprostu brakuje mu mocy, na biegach 5,6,7,8. Auto zachowuje sie jakby sie zapowietrzalo do obrotow 1500 wszystko jest ok a powyzej slychac jak by cos blokowalo wydech.
na postoju jest wszystko OK. co mogo sie stac dodam ze to sie stao w trasie nagle na tych 25stopniowych mrozach,


Post Wysłano: 31 gru 2009, 1:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Pomorze GWE

Ma to autko hamulec silnikowy? A może coś z paliwem, sprawdź filtry i odstojniki oraz filtr powietrza.


Post Wysłano: 31 gru 2009, 1:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Cytuj:
Ma to autko hamulec silnikowy? A może coś z paliwem, sprawdź filtry i odstojniki oraz filtr powietrza.
Filtry wymieniane 2x cay ukad od paliwa wyczyszczony.
Hamulec ma ale raczej to nie to bo przedwczoraj byo to wszystko sprawdzane.


Post Wysłano: 31 gru 2009, 9:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Sprawdź te duże wtyczki pod atrapą z lewej strony czy nie są zasiedziałe piny w wtyczkach jedna jest od wiązki silnika i EDC z przewód z pomarańczowym paskiem przy wtyczce. Jak by był górski zacięty to nie wchodzi silnik na obroty a z wydechu wali na czarno jak z lokomotywy parowej

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 31 gru 2009, 14:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Przewody sprawdzone wszystkie.
Podejzewamy cewki na pompie


Post Wysłano: 31 gru 2009, 15:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Przewody sprawdzone wszystkie.
Podejzewamy cewki na pompie
To powinno wykazać na kompie podczas diagnostyki że coś nie tak z cewkami, masz czasem zawór EHAP na pompie wtryskowej :?:
Czasem nie zamieniłeś miejscami tych czujników na kole zamachowym :?:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 31 gru 2009, 16:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Czujniki zaożone na 100% dobrze.
W sobote jedziemy do mechanika bo normalnie juz nie wiadomo co mu sie dzieje


Post Wysłano: 31 gru 2009, 18:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jeśłi pracuje EDC w trybie awaryjnym to odczytaj kody błędów i nie bedziesz musiał szukać w ciemno :wink:
Dlatego EDC ogranicza moc do około 70% i maksymalne obroty silnika to 1900obr/min

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 02 sty 2010, 13:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Powiedzcie mi jeszcze jedno.
Czy jak kaganiec jest wyłączony to kontrolka EDC sie sweci?
Blokada jest wylaczona przez komputer


Post Wysłano: 02 sty 2010, 14:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 10:16
Posty: 187
GG: 0
Samochód: f2000

Może Ci się przyda ta wypowiedź.
Kiedyś w babci miałem podobny problem. Na komputer się nie jeździło, ponieważ szybko okazało się iż wina była linki od prędkościomierza. Pękł pancerz i linka wisiała na belce, objawy takie same tylko podczas postoju normalna praca silnika. Może coś to Ci da.
Pozdrawiam.


Post Wysłano: 02 sty 2010, 16:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Zaraz o sprawdze :?


Post Wysłano: 03 sty 2010, 17:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Koledzy sprawdzilem błędy migowe i wyszło takie cos:

1) 5 krótkich mignięć - Czujnik ciśnienia doładowania.
2) 8 krótkich mignięć - Sygnał prędkosci jazdy
3) 1 długie 10 krótkich - Czujnik ruchów igły (NBF)

pierwszy to wiem na 100% gdzie trzeba zajzec. nie wiem co to jest natomiast blad 2 i 3.
poradcie cos


Post Wysłano: 03 sty 2010, 20:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

wykasuj błędy i odczytaj jeszcze raz , sygnał prędkości jazdy to usterka związana z brakiem ogranicznika , czujnik wzniosu iglicy znajduje się w wtryskiwaczu


Post Wysłano: 03 sty 2010, 21:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Cytuj:
wykasuj błędy i odczytaj jeszcze raz , sygnał prędkości jazdy to usterka związana z brakiem ogranicznika , czujnik wzniosu iglicy znajduje się w wtryskiwaczu
A jak mam skasować błędy?


Post Wysłano: 03 sty 2010, 22:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

podobnie jak odczytywanie tylko najpierw zwierasz przewody a potem włączasz zapłon


Post Wysłano: 04 sty 2010, 13:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Koledzy skasowalem bledy i zostal tylko jeden od sygnalu predkosci. to mnie nie dziwi bo kaganiec jest zdjety.
leje sie mi olej spod uszczelki od glowicy. a od drugiej plyn chlodniczy czy przez to auto moze byc slabsze nawet o 2 biegi?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: