Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 03 sty 2010, 14:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 cze 2009, 18:17
Posty: 10
GG: 0
Samochód: volvo,renault

Witam mam problem z volvo fh 12 460 2002 (stary model). Samochód ciężko odpala nawet gdy stoi w ogrzewanym garażu. Założona jest nowa pompa paliwowa, nowe filtry smok wyczyszczony. Wyskakuje błąd:
Sterownik pojazdu ogranicznik mocy usterka elektryczna MID 144 PPID 075 FMI 4


Post Wysłano: 03 sty 2010, 14:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 kwie 2009, 16:52
Posty: 74
GG: 0

wieczorkiem lub jutro rano wysle Ci odczyt tego kodu


Post Wysłano: 04 sty 2010, 12:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 kwie 2009, 16:52
Posty: 74
GG: 0

MID144 vehicle engine control unit- "komputer silnika"
PPID 75 range inhibitor, solenoid valve status- niprawidlowy zakres dzialnia hamulca silnikowego na ukladzie wydechowym, blad na elektro-zaworze
FMI 4 short circut- zwarcie lub przerwa na instalacji elektrycznej
mozesz miec przyblokowany hamulec silnikiem tzw "gorski" ale to powinienes odczuc na mocy ciagnika, wedlug tego kodu wychodzi na to, ze cewka zaworu VEB- volvo engine brake- nie dziala prawidlowo. ps. moja ksiazka kodow dotyczy ciagnikow 2004 w gore ale 85% kodow jest identycznych w nowych i starszych ciagnikach. pzdr


Post Wysłano: 04 sty 2010, 22:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 cze 2009, 18:17
Posty: 10
GG: 0
Samochód: volvo,renault

Pytałem szofera i mówił że rzeczywiście koń osłabł. Mam takie pytanie czy od górala jest gdzieś przekaźnik czy
bezpiecznik (jakoś nie mogę znaleźć)? I jeszcze jedno kolego robertS60 wiesz gdzie można kupić jakąś książkę z tymi kodami?


Post Wysłano: 04 sty 2010, 22:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
Mam takie pytanie czy od górala jest gdzieś przekaźnik czy
bezpiecznik (jakoś nie mogę znaleźć)?
Jeśli chcesz sprawdzić czy wina rzeczywiście leży po stronie tego zaworu, wystarczy że zagniesz przewód pneumatyczny doprowadzający do niego powietrze (w ten sposób uniemożliwisz włączenie się 'górala'). Wtedy zobaczysz czy to na pewno z jego powodu. :wink:


Post Wysłano: 04 sty 2010, 22:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 kwie 2009, 16:52
Posty: 74
GG: 0

adeks zgiecie tego przewodu moze a raczej napewno go uszkodzi, polecam odlaczenie "go" a nastepnie po uruchomieniu silnika po uplywie 10 do 15 sekund pracy na wolnych obrotach z koncowki przewodu powinno uchodzic powietrze pod duzym cisnieniem, nastepny krok to przegazowanie i tu w momencie dodania gazu powietrze powinno przestac uchodzic, ten prosty sposob pozwoli nam na jako-takie sprawdzenie cewki i zaworu,w przypadku kiedy powietrze zaczyna uchodzic w momencie rozruchu silnika i nie przestaje nawet na podwyzszonych obrotach to wina lezy po stronie cewki lub zaworu.
Postaram sie sprawdzic czy 2002 mial jakies zabezpieczenia na VEB, odnosnie "ksiazki" to mozna takie informacje zdobyc w VOLVO, ale w POLSCE moze to byc traktowane jako info do uzytku tylko dla serwisow ale moge sie mylic


Post Wysłano: 04 sty 2010, 23:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Zastanawia mnie tylko jeszcze jedno, czy Volvo nie posiada czasem jakiegoś automatycznego systemu dogrzewającego silnik w momencie zapalenia silnika, które odbywa się za pomocą tego samego zaworu, a następnie zostaje wyłączone w momencie wyłączenia hamulca postojowego ? Pamiętam że o czymś takim była kiedyś mowa.


Post Wysłano: 04 sty 2010, 23:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 kwie 2009, 16:52
Posty: 74
GG: 0

adeks masz racje ten system to hamulec silnikiem a wylaczony on zostaje poprzez podwyzszenie obrotow silnika a nie poprzez reczny, zasada jest prosta w momencie kiedy przytkasz wydech silnik zaczyna pracowac pod pewnym obciazeniem i szybciej sie nagrzewa


Post Wysłano: 04 sty 2010, 23:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Wiem dokładnie jak to działa. :wink:
Cytuj:
..a nastepnie po uruchomieniu silnika po uplywie 10 do 15 sekund pracy na wolnych obrotach z koncowki przewodu powinno uchodzic powietrze pod duzym cisnieniem, nastepny krok to przegazowanie i tu w momencie dodania gazu powietrze powinno przestac uchodzic..
Sorki, mało uważnie przeczytałem twój post i nie doczytałem tego fragmentu. Teraz pozostaje tylko czekać na wyniki tej czynności wykonanej przez użytkownika **zenek**.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: