Witam. Ciesze sie ze dyskusja ruszyla. Przeczytalem wszystkie posty i postaram sie na kazdy odpisac.
Cytuj:
Musi być przede wszystkim upoważniony do obsługi owego urządzenia i być przeszkolonym.
Zgadzam sie ale jesli jestem pracownikiem firmy zewnetrznej i jestem tylko gosciem w tej konkretnej firmie to raczej nikt nie bedzie wystawial mi upowaznienia do obslugi urzadzenia/urzadzen. Co za tym idzie szkolenie tutaj raczej nie ma znaczenia.
Cytuj:
A co z kursem na przewóz rzeczy?
Zalezy od tego jak jest prowadzony. Teoretycznie w programie sa zawarte elementy BHP jednak nie zawsze ten punkt jest realizowany.
Cytuj:
Szukałem, ale "praktycznych" informacji nie znalazłem i dlatego zapytałem w tym temacie.
Wlasnie tutaj jest problem. Kazdy wymaga ale ciezko jest okreslic co ma wchodzic w sklad takiego szkolenia.
Cytuj:
Nie wszystko można zaliczyć do typowego BHP ale było więc podaję.
- wypełnianie karty drogowej (tankowania, wydatki, kilometry, załadunki i rozładunki, promy itd)
- inna dokumentacja (listy przewozowe, CMR, kwity paletowe, opłaty za autostrady itd)
- obsługa tachografów elektronicznych
- obsługa pojazdu (konkretnego powierzonego modelu)
- obsługa naczepy chłodni (programowanie, tankowanie, obsługa agregatu)
- używanie kart paliwowych i kart płatniczych
- używanie telefonu komórkowego (ponieważ kierowcy wtedy mogli używać ich do celów prywatnych w określonym limicie kwotowym)
- obsługa nawigacji GPS
- zasady ogólnie panujące w firmie (płace, rozliczenia, diety, urlopy, pauzy, kontaktowanie się z nami, spedycją, szefem, warsztat, szkody, sytuacje wyjątkowe itp.) w tym też czasem udział brała kadrowa i czasem sam szef.
Jest to chyba najlepszy post w calym temacie. Rewelacyjnie ukazuje jakie informacje nalezy przekazac nowemu pracownikowi. Dla mnie sa to bardzo wazne informacje. Dziekuje.