Autor
Wiadomość
Tytuł: Szkolenie BHP
Post Wysłano: 05 sty 2010, 22:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sie 2009, 17:25
Posty: 123
GG: 10467084
Samochód: Volvo FH 500
Lokalizacja: Chrzanów

Witam. Szukalem na forum ale nigdzie nie widze takiego tematu. Chcialem sie dowiedziec czy wymagane jest aby kierowca mial szkolenie BHP? Jesli tak to o jakim zakresie szkolenia mowimy?

Zdaje sobie sprawe ze dla niektorych z was pytanie moze byc dosc dziwne lub nawet smieszne jednak szukalem w przepisach i nic nie znalazlem. Byc moze ktos z szanownych kolegow lub kolezanek wie gdzie cos takiego znajde. Z gory dziekuje.


Post Wysłano: 07 sty 2010, 18:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sty 2010, 18:36
Posty: 2
GG: 3349821
Lokalizacja: Lublin

Prawdopodobnie każdy kto pracuje powinien jakiś kurs BHP przejść. Na dodatek odświeżać tę wiedzę co jakiś czas. Proponuję zadzwonić do Inspekcji Pracy :]


Post Wysłano: 08 sty 2010, 22:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 kwie 2006, 22:05
Posty: 207
GG: 5539280
Samochód: Iveco Stralis 480
Lokalizacja: Chodziez

Oczywiscie ze sa wymagana.I sa bardzo wazne :wink:
Sam przekonalem sie na swoim przykladzie spadajac z drabiny kiedy zapinalem dach w firance.
Jak bym nie mial przeszkolenia to by nie bylo to uznane jako wypadek przy pracy,nie mial bym renty itp (mialem powazne zlamanie nogi)
Tak wiec pilnuj tego,wazne zeby byl podpisany papier ze miales szkolenie bo jak sie cos stanie to trudno bedzie to obejsc

_________________
LASEKUR LASEKUROLUM AB1993 CE1997 DE2008


Post Wysłano: 10 sty 2010, 16:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sie 2009, 17:25
Posty: 123
GG: 10467084
Samochód: Volvo FH 500
Lokalizacja: Chrzanów

Tak szczerze mowiac to zgodnie z przepisami praca na drabinie to praca na wysokosciach (powyzej 1m) :P A tak serio to zdaje sobie sprawe ze szkolenie BHP jest wazne tylko z jakiego zakresu? Bo podpisanie papierka na ktorym bedzie napisane ze pracownik odbyl szkolenie BHP w naszym kraju nie jest niczym trudnym. Mnie zalezy na tym zeby taki pracownik faktycznie przeszedl szkolenie i zeby na papierze bylo zaznaczone z jakiego zakresu. Dlatego pytam jakie szkolenie BHP powinien przejsc kierowca? Z gory dzieki za wypowidzi. Pozdrawiam.


Post Wysłano: 10 sty 2010, 19:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 10:16
Posty: 187
GG: 0
Samochód: f2000

Dz.U. 1974 nr 24 poz. 141
polecam przeczytanie działu 10 od art.207. są tam obowiązki pracodawcy jak i pracownika.

Odnośnie szkoleń dotyczących BHP, informacje znajdziesz w:
1) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA GOSPODARKI I PRACY z dnia 27 lipca 2004 r. w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy. Dz.U. 2004 nr 180 poz. 1860.
2) Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 15 września 2005 r. w sprawie kursów dokształcających dla kierowców przewożących towary niebezpieczne. Dz.U. 2005 nr 187 poz. 1571

W każdym zakładzie pracy szkolenie w dziedzinie BHP prowadzone jest jako:
1) Szkolenie wstępne:
- instruktaż ogólny,
- instruktaż stanowiskowy,
2) Szkolenie okresowe.
Wszystkie informacje znajdzie w 1 wyżej wymienionym rozporządzeniu.

Może ktoś napisze jak to wygląda w praktyce w firmie, bo u mnie jak szef miał kontrolę z PIP to się nie czepiali że nie było karty szkolenia wstępnego z BHP, tzn nie pytali o taką.
Ale i tak wszystko wychodzi dopiero po wypadku, przy postępowaniu powypadkowym, więc lepiej zadbać zawczasu.
Powodzenia.


Post Wysłano: 12 sty 2010, 22:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sie 2009, 17:25
Posty: 123
GG: 10467084
Samochód: Volvo FH 500
Lokalizacja: Chrzanów

No dobrze tylko ze wlasciciel firmy transportowej poinformowal pracownika (kierowce) o jego obowiazkach i zagrozeniach dotyczacych jego stanowiska pracy inaczej mowiac pracownik (kierowca) przeszedl szkolenie BHP co potwierdzil podpisem u pracodawcy. Powiedzmy ze sytuacja taka miala faktycznie miejsce i co do tego nikt z nas nie ma watpliwosci.

Co jednak jesli firma A wspolpracuje z firma B. Pracownik (kierowca) firmy A podstawia samochod na plac firmy B po czym nastepuje zaladunek. Pracownik firmy A opuszcza teren firmy B po czym zaladowany towar dostarcza do innej firmy. I teraz moje pytania. Czy firma B moze wymagac szkolenia BHP od pracownika firmy A? Jesli tak to na jakiej podstawie? Czy w przypadku kiedy kierowca przebywa na terenie innego zakladu na terenie ktorego znajduja sie urzadzenia do obslugi ktorych dany kierowca nie zostal przeszkolony i nie ma uprawnien musi przechodzic szkolenie BPH? Jesli tak to czy takie szkolenie nie powinno byc organizowane przez firme na terenie ktore dany kierowca sie znajduje?

Nie wiem czy wszystkie pytania sa dosc jasne. W razie watpliwosci chetnie wyjasnie. Dzieki za informacje o dziennikach ustaw w ktorych mozna wyszukac czegos na temat szkolen BHP. Przydadza sie. Pozdrawiam.


Post Wysłano: 12 sty 2010, 23:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

Cytuj:
No dobrze tylko ze wlasciciel firmy transportowej poinformowal pracownika (kierowce) o jego obowiazkach i zagrozeniach dotyczacych jego stanowiska pracy inaczej mowiac pracownik (kierowca) przeszedl szkolenie BHP co potwierdzil podpisem u pracodawcy. Powiedzmy ze sytuacja taka miala faktycznie miejsce i co do tego nikt z nas nie ma watpliwosci.

Co jednak jesli firma A wspolpracuje z firma B. Pracownik (kierowca) firmy A podstawia samochod na plac firmy B po czym nastepuje zaladunek. Pracownik firmy A opuszcza teren firmy B po czym zaladowany towar dostarcza do innej firmy. I teraz moje pytania. Czy firma B moze wymagac szkolenia BHP od pracownika firmy A?
Może, chcieć wiedzieć czy ów pracodawca przeszkolił swojego pracownika, a jak już było powiedziane musi to zrobić. Przepisy mówią tylko, że jeśli pracujesz w firmie A musisz być przez nią przeszkolony w zakresie jaki jest konieczny na danym stanowisku pracy.
Cytuj:
Jesli tak to na jakiej podstawie?
Na podstawie dobrej woli obu firm + patrz wyżej.]
Cytuj:
Czy w przypadku kiedy kierowca przebywa na terenie innego zakladu na terenie ktorego znajduja sie urzadzenia do obslugi ktorych dany kierowca nie zostal przeszkolony i nie ma uprawnien musi przechodzic szkolenie BPH?
Musi być przede wszystkim upoważniony do obsługi owego urządzenia i być przeszkolonym.
Cytuj:
Jesli tak to czy takie szkolenie nie powinno być organizowane przez firmę na terenie której dany kierowca się znajduje?

Jeśli jest to urządzenie specjalistyczne (np. winda hydrauliczna czy podnośnik przy regałach) które znajduje się tylko w firmie B to firma B winna przeszkolić i upoważnić do obsługi. Jeśli jest to np. paleciak to jego obsługa może być wpisana w zakres szkolenia BHP przeprowadzonego przez pracodawcę i raczej upoważnienia nie potrzeba.

Nie jestem BHP'owcem ale wydaje mi się to logiczne. Pracowałem w UK w dużym zakładzie przetwórstwa warzyw więc mniej więcej tak to było a oni mają hopla na punkcie Health&Safety czyli naszego BHP. Nawet żeby kierować pojazdami na kat. B musiałem przejść specjalny egzamin u instruktora ze specjalistycznej firmy zewnętrznej.

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Post Wysłano: 14 sty 2010, 18:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 10:16
Posty: 187
GG: 0
Samochód: f2000

A co z kursem na przewóz rzeczy?
Wydaje mi się, iż sam kurs jest potwierdzeniem szkolenia bhp, tylko nigdzie nie mogę tego znaleźć w ustawach.
Tak samo z badaniami lekarskimi, psychologicznymi oraz różnymi uprawnieniami.
Pracodawca przy zatrudnieniu, musi przeprowadzić szkolenie wstępne w postaci instruktażu ogólnego i stanowiskowego a później okresowe pod które chyba zaliczają się powyższe szkolenia i badania.
Co o tym myślicie?


Post Wysłano: 14 sty 2010, 18:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

Kurs na przewóz rzeczy jest wymogiem koniecznym żeby w ogóle podjąć pracę jako kierowca i nie ma on teoretycznie nic wspólnego szkoleniem BHP. Szkolenie BHP musi przeprowadzić/zapewnić pracodawca i nawet jeśli w tym samym zakładzie pracy zmieniasz stanowisko pracy - musisz być ponownie przeszkolony.

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Post Wysłano: 14 sty 2010, 19:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 10:16
Posty: 187
GG: 0
Samochód: f2000

Przecież na kursie teoretycznie uczą m.in. jak powinno się zabezpieczyć ładunek, jak podjeżdżać pod rampę itp. więc z bezpieczeństwem ma to wiele moim zdaniem wspólnego.
Wymień po kolei jakie pracodawca ma wobec mnie obowiązki dotyczące bhp. jakie papiery mam podpisać itp i proszę o podanie podstawy prawnej. Proszę o szczegółowe informacje, jak przebiega szkolenie na czym polega i wszystko co z tym związane.


Post Wysłano: 14 sty 2010, 22:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

Cytuj:
Przecież na kursie teoretycznie uczą m.in. jak powinno się zabezpieczyć ładunek, jak podjeżdżać pod rampę itp. więc z bezpieczeństwem ma to wiele moim zdaniem wspólnego.
Wymień po kolei jakie pracodawca ma wobec mnie obowiązki dotyczące bhp. jakie papiery mam podpisać itp i proszę o podanie podstawy prawnej. Proszę o szczegółowe informacje, jak przebiega szkolenie na czym polega i wszystko co z tym związane.
Co to znaczy "wymień"? Ja nie jestem BHP'owcem, żeby takie rzeczy wiedzieć. Ty się zatrudniasz to Ty powinieneś wiedzieć. Nie wiesz, to poszukaj. To naprawdę nie boli tak samo jak używanie "magicznych" słów.

Pracodawca ma szereg obowiązków w stosunku do nowo zatrudnionego pracownika.
Jedno hasło wpisane w Google i
Cytuj:
Szczegółowe regulacje w tym zakresie zawiera rozporządzenie ministra gospodarki i pracy z 27 lipca 2004 r. w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy.


Ponadto art. 2374 k.p. pracodawca jest obowiązany zaznajamiać pracowników z przepisami i zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy dotyczącymi wykonywanych przez nich prac, a także zobowiązany jest wydawać szczegółowe instrukcje i wskazówki dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach pracy. Pracownik jest obowiązany potwierdzić na piśmie zapoznanie się z przepisami oraz zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy.


Zarówno zaświadczenie o odbytym szkoleniu bhp, jak i pisemne potwierdzenie zapoznania się z przepisami i informacjami powinny być dołączone do części B akt osobowych pracownika (par. 6 ust. 2 pkt 2 lit. b) rozporządzenia z 28 maja 1996 r.).
TU masz artykuł o wszystkich obowiązkach pracodawcy wobec nowo zatrudnionego pracownika.

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Post Wysłano: 15 sty 2010, 19:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 10:16
Posty: 187
GG: 0
Samochód: f2000

Cytuj:
To naprawdę nie boli tak samo jak używanie "magicznych" słów.
Jeżeli Cię uraziłem to przepraszam, a "magiczne słowa" to zastosowałem w dalszej części wypowiedzi (jeżeli o to chodziło)
Cytuj:
............proszę o podanie podstawy prawnej. Proszę o szczegółowe.................
Cytuj:
Ja nie jestem BHP'owcem, żeby takie rzeczy wiedzieć.
Ja też nie jestem, uważałem iż wypowie się ktoś z odpowiednią wiedzą.
Cytuj:
Nie wiesz, to poszukaj.
Szukałem, ale "praktycznych" informacji nie znalazłem i dlatego zapytałem w tym temacie.

To że pracownik ma odbyć szkolenia bhp wiem i wszyscy to wiedzą, a mi potrzeba konkretnych informacji odnośnie kierowcy, jak takie szkolenia wyglądają itp.(jak na razie wiadomo że coś "piszczy ale co i gdzie to nie bardzo")
Może niech wypowie się ktoś kto w firmie transportowej przeszedł takie szkolenia, jak to wyglądało i jakie konkretnie papiery podpisywał.


Post Wysłano: 15 sty 2010, 20:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

Może faktycznie się uniosłem ale tak to już jest jak się zapytuje o rzeczy których znalezienie przez google zajmuje sekundy. Ja Ci teraz podałem wszystko na tacy jak to wygląda w teorii bo Ty nie sprecyzowałeś tego, że chcesz wiedzieć jak to wygląda w praktyce a ona niestety mocno odbiega od tego co winno być. Najczęściej odbywa się to na zasadzie podpisania papierów i to wszystko. Sam zauważyłeś, że na kursie na przewóz rzeczy miałeś sporo spraw dotyczących BHP na stanowisku kierowcy, więc szkolenie w firmie zawiera część elementów tyle że bardziej skonkretyzowanych. Mimo, że nie mam uprawnień BHP to w poprzedniej firmie miałem bezpośredni kontakt z nowo zatrudnianymi kierowcami i wraz z kolegami "szkoliliśmy" ich z następujących rzeczy. Nie wszystko można zaliczyć do typowego BHP ale było więc podaję.
- wypełnianie karty drogowej (tankowania, wydatki, kilometry, załadunki i rozładunki, promy itd)
- inna dokumentacja (listy przewozowe, CMR, kwity paletowe, opłaty za autostrady itd)
- obsługa tachografów elektronicznych
- obsługa pojazdu (konkretnego powierzonego modelu)
- obsługa naczepy chłodni (programowanie, tankowanie, obsługa agregatu)
- używanie kart paliwowych i kart płatniczych
- używanie telefonu komórkowego (ponieważ kierowcy wtedy mogli używać ich do celów prywatnych w określonym limicie kwotowym)
- obsługa nawigacji GPS
- zasady ogólnie panujące w firmie (płace, rozliczenia, diety, urlopy, pauzy, kontaktowanie się z nami, spedycją, szefem, warsztat, szkody, sytuacje wyjątkowe itp.) w tym też czasem udział brała kadrowa i czasem sam szef.
Staraliśmy się powiedzieć jak najwięcej co by później nie odbierać w środku nocy telefonów z pytaniem - "a jak tankuję to najpierw idę do kasy z kartą paliwową czy jak już naleję".
Jedna rada dla każdego kto się gdzieś zatrudnia - pytać jak najwięcej - lepiej zadać dziesięć głupich pytania na początku niż później w trasie zawracać głowę.

Na papierze możesz mieć różne rzeczy ale dobrze dla Ciebie samego żebyś w ww. rzeczy był przeszkolony.

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Post Wysłano: 16 sty 2010, 10:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 10:16
Posty: 187
GG: 0
Samochód: f2000

Dzięki za obszerną odpowiedź na pewno się przyda.
Pozdrawiam.


Post Wysłano: 16 sty 2010, 10:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

jest trochę racji w tym, że na kursie na przewóz rzeczy są (lub powinny być) elementy szkolenia BHP takie jak np. odkręcania korka wlewu płynu chłodzącego w rękawicach.

jednak szkolenie BHP przed podjęciem pracy udziela osoba do tego upoważniona, może być to właściciel, dyspozytor/spedytor lub BHP-owiec zatrudniony na stałe (duża firma) lub na zlecenie.

szkolenie ogólne to: ile możesz dźwigać, jak się poruszać po firmie, nie włażenie pod manewrujące pojazdy, konieczny postój gdy inny pojazd manewruje (część placów jest bardzo mała).
natomiast później następuje szkolenie stanowiskowe związane ściśle z wynonywaną pracą. inaczej będzie w wypadku samochodu dostawczego, ciężarowego, plandeki, burty. również zależy to od specyfiki ładunku. może być również procedura wjeżdżania na kanał, parkowanie poza bazą.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 18 sty 2010, 19:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sie 2009, 17:25
Posty: 123
GG: 10467084
Samochód: Volvo FH 500
Lokalizacja: Chrzanów

Witam. Ciesze sie ze dyskusja ruszyla. Przeczytalem wszystkie posty i postaram sie na kazdy odpisac.
Cytuj:
Musi być przede wszystkim upoważniony do obsługi owego urządzenia i być przeszkolonym.
Zgadzam sie ale jesli jestem pracownikiem firmy zewnetrznej i jestem tylko gosciem w tej konkretnej firmie to raczej nikt nie bedzie wystawial mi upowaznienia do obslugi urzadzenia/urzadzen. Co za tym idzie szkolenie tutaj raczej nie ma znaczenia.
Cytuj:
A co z kursem na przewóz rzeczy?
Zalezy od tego jak jest prowadzony. Teoretycznie w programie sa zawarte elementy BHP jednak nie zawsze ten punkt jest realizowany.
Cytuj:
Szukałem, ale "praktycznych" informacji nie znalazłem i dlatego zapytałem w tym temacie.
Wlasnie tutaj jest problem. Kazdy wymaga ale ciezko jest okreslic co ma wchodzic w sklad takiego szkolenia.
Cytuj:
Nie wszystko można zaliczyć do typowego BHP ale było więc podaję.
- wypełnianie karty drogowej (tankowania, wydatki, kilometry, załadunki i rozładunki, promy itd)
- inna dokumentacja (listy przewozowe, CMR, kwity paletowe, opłaty za autostrady itd)
- obsługa tachografów elektronicznych
- obsługa pojazdu (konkretnego powierzonego modelu)
- obsługa naczepy chłodni (programowanie, tankowanie, obsługa agregatu)
- używanie kart paliwowych i kart płatniczych
- używanie telefonu komórkowego (ponieważ kierowcy wtedy mogli używać ich do celów prywatnych w określonym limicie kwotowym)
- obsługa nawigacji GPS
- zasady ogólnie panujące w firmie (płace, rozliczenia, diety, urlopy, pauzy, kontaktowanie się z nami, spedycją, szefem, warsztat, szkody, sytuacje wyjątkowe itp.) w tym też czasem udział brała kadrowa i czasem sam szef.
Jest to chyba najlepszy post w calym temacie. Rewelacyjnie ukazuje jakie informacje nalezy przekazac nowemu pracownikowi. Dla mnie sa to bardzo wazne informacje. Dziekuje.


Post Wysłano: 14 cze 2010, 8:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 cze 2010, 7:51
Posty: 3
GG: 0

Tak pracodawca z firmy B może i nawet powinien wymagać informacji o szkoleniach pracowników z firmy A, jeśli chodzi o kierowców to powinni oni nie rzadziej niż 3 lata odbywać szkolenia okresowe w dziedzinie BHP


Post Wysłano: 14 cze 2010, 8:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 cze 2010, 7:51
Posty: 3
GG: 0

Jeśli trzeba to pomożemy w szkoleniach BHP- prowadzimy je na terenie całego kraju- szczegóły na www.jobsafety.com.pl


Post Wysłano: 05 gru 2010, 11:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sie 2009, 17:25
Posty: 123
GG: 10467084
Samochód: Volvo FH 500
Lokalizacja: Chrzanów

Temat bardzo stary jednak dla mnie ciągle aktualny.

Kolega napisał:
Cytuj:
Tak pracodawca z firmy B może i nawet powinien wymagać informacji o szkoleniach pracowników z firmy A, jeśli chodzi o kierowców to powinni oni nie rzadziej niż 3 lata odbywać szkolenia okresowe w dziedzinie BHP
Rozumiem. Informacji może wymagać z tym ze dla niego jako pracownika innej firmy informacja taka powinno być iż pracownicy mojej firmy odbyli szkolenie BHP które ich dotyczy. Szkolenie takie zawiera elementy związane z praca kierowcy. Jeśli np w firmie gdzie kierowca jest na załadunku znajdują się suwnice to wiadomo ze nie wolno pod nimi przebywać (czyli dotyczy to także kabiny samochodu). Tylko co ma zrobić kierowca który na rozładunku stoi od 2 do 4 godzin? Dodam ze na hali nie ma wyznaczonego miejsca dla kierowców a temperatura zima nie przekracza 5 stopni celcjusza.

Jeśli chodzi o szkolenie BHP związane z suwnicami, dźwigami, wózkami widłowymi czy innym sprzętem tego rodzaju to sprawa jest jasna. Nie masz uprawnień to nie dotykaj i trzymaj się od tego z daleka.

A skoro kolega wyżej proponuje pomoc to chciałbym się dowiedzieć o odpowiedni zakres takiego szkolenia BHP. Bo dla mnie nie ma nigdzie wyraźnych informacji jak powinno wyglądać takie szkolenie jedynie nasze domysły na temat tego co powinien wiedzieć pracownik i jak się zachować w danej sytuacji.


Post Wysłano: 06 gru 2010, 9:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 10:16
Posty: 187
GG: 0
Samochód: f2000

Kolego szkolenia wstępne może przeprowadzić pracodawca lub osoba wyznaczona.
Natomiast szkolenia okresowe może przeprowadzić osoba, która ma odpowiednie uprawnienia. Kierowcy powinni przejść szkolenia na stanowisko robotnicze.
Aby nie było niejasności to pracodawca płaci, za te szkolenie oraz musi ono odbyć się w czasie pracy.

Jeżeli faktycznie chcesz, aby Twoi pracownicy przeszli te szkolenia, to proponuję zgłosić się do jakiejś firmy zajmującej się szkoleniami.
Z tego co wiem ceny są bardzo zróżnicowane, więc warto popytać w kilku miejscach.
Skoro chcesz być uczciwy to powinieneś również oszacować kierowcom ryzyko zawodowe i to możesz zrobić sam chociaż będzie to dosyć skomplikowane.

A żeby nie być gołosłownym i żeby nikt nie zarzucił że brednie wygaduję to radzę zajrzeć do
http://isip.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 9740240141

Zwłaszcza dział 10. , rozdział 8 "szkolenia".

Cytuj:
Jeśli trzeba to pomożemy w szkoleniach BHP- prowadzimy je na terenie całego kraju- szczegóły na http://www.jobsafety.com.pl
Ten kolega Ci nie powie niestety bo za wiedzę trzeba płacić w dzisiejszych czasach. I jest to w pełni zrozumiałe.

Co do tych suwnic o których mówisz, najwyraźniej jest to jakaś większa firma więc i powinna mieć swojego bhp-ca. Ja zacząłbym od niego bo to właśnie on powinien do stanowisk pracy porobić instrukcje bhp i je tam umieścić dla pracowników swojej firmy. Jeżeli firma dobrze funkcjonuje i dba o bhp to osoba obsługująca te suwnice powinna wiedzieć czy kierowca może znajdować się w kabinie. Jeżeli nie może to teoretycznie pracownik suwnicy nie powinien obsługiwać takiego auta i z drugiej strony powinno być miejsce wydzielone dla kierowcy.

Jak coś ustalisz to napisz.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 38 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: