Cytuj:
Cytuj:
DMC wynika z sumy nacisków na oś. przy 6x6 będą po 10t na osiach z kołami bliźniaczymi
DMC nie wynika tylko z sumy nacisków, bo są paragrafy które oddzielnie precyzują jedno i drugie. Maksymalna dopuszczalna masa dla 3-osiówki wynosi 26 ton przy czym co najmniej jedna oś musi być na bliźniaku, a zawieszenie musi być pneumatyczne. Dla 4-osiówki 32t na warunkach jak wcześniej.
No proszę, a ktoś tu do mnie pisał na PW, że nie bardzo mam pojęcie z czego wynika DMC, oraz jakie są dopuszczalne naciski na oś.
Cytuj:
czyli wychodzi na to ze moge tylko przewozic 9,5 tony na ginafie ktory jest przystosowany do przewozu 17,5 tony to jest poprostu smieszne...
No teoretycznie tak, bo to przystosowanie do 17,5 działa:
a) w innych krajach, mających inne przepisy
b) poza drogami publicznymi, w kopalniach, na budowach
Ja też mam ładowność na drogach 15 ton, choć producent przewidział 24, a ładuje na budowie 30-35.
Cytuj:
Właśnie coś takiego posiadał chyba kierowca 5-ośki, z którym rozmawiałem. Co prawda był to MAN, ale o ile pamiętam coś rozmowy, to zdaje się, że był on zarejestrowany jako pojazd specjalny.
Nie wiem tylko czy to może udać się z 3-ośką, bo jest to najnormalniejszy samochód ciężarowy. Jeśli chodzi o 5-ośkę, to w naszych przepisach zdaje się nie ma wzmianki o pojadach tego typu, stąd miejsce na specjalne zezwolenia i "kombinacje".
ps.
Cyryl, masz dużą wiedzę z zakresu transportu, ale nie wiesz wszystkiego, jak każdy z nas. Sprawiasz jednak wrażenie jakbyś "pozjadał wszystkie rozumy", jednocześnie mając przeświadczenie o ewidentnych brakach wiedzy u innych.