Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 08 wrz 2009, 17:39

Cytuj:
Mam pytanei ktura skrzynia biegów jest lepsza automatik czy manual :>
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:


Post Wysłano: 08 wrz 2009, 17:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 paź 2008, 15:02
Posty: 152
GG: 5839699
Samochód: tabaluga ^
Lokalizacja: Przemków/głogów DK 12

viewtopic.php?f=43&t=18236 reszte poszukaj sam

_________________
#IRC


Post Wysłano: 27 paź 2009, 14:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sie 2009, 16:18
Posty: 19
GG: 0
Samochód: golf

Obrazek[/quote]

przykładowo na skrzyni mamy 3:
-w sytuacji 1 rysunek mamu 3,5
-w sytuacji 2 rysunek mamy pełną 3

dobrze mówie? czy w pierwszej sutuacji mamy 2,5?


Post Wysłano: 27 paź 2009, 19:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 wrz 2008, 21:48
Posty: 539

kolego dokładnie tak tyle że na odwrót:)


Post Wysłano: 19 sty 2010, 19:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2009, 23:05
Posty: 81
GG: 0

Witam serdecznie, mam pytanie czy w scani jest na desce rozdzielczej kontrolka która sygnalizuje pół bieg i górną skrzynie tak jak to jest w manie.


Post Wysłano: 19 sty 2010, 19:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Scania ma kontrolke tylko od półbiegów i tylko w skrzyniach 12 i 14 biegowych. 8 i 10 nie miały kontrolek.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 20 sty 2010, 21:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2009, 23:05
Posty: 81
GG: 0

A czy w scani można przełączyć manetkę na górną lub dolną skrzynie bez wcześniejszego wciśnięcia sprzęgła?


Post Wysłano: 20 sty 2010, 21:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lis 2007, 11:01
Posty: 282
GG: 5123594
Samochód: Renault Master 150 dCi
Lokalizacja: Bytom [SY]

Chyba tak, wiem że w Dafie się da. Pewnie w innych również.


Post Wysłano: 20 sty 2010, 22:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 maja 2009, 20:22
Posty: 108
GG: 10095414

Cytuj:
A czy w scani można przełączyć manetkę na górną lub dolną skrzynie bez wcześniejszego wciśnięcia sprzęgła?
Skrzynia przełącza się dopiero wtedy jak wyrzucisz na luz. Inaczej:
dajmy na to że śmigasz na 4 i chcesz dać na 5, pstrykasz przełącznikiem (zależy od samochodu niektóre mają przebitkę), sprzęgło i załączasz bieg. Skrzynia przełączy się dopiero wtedy jak wyrzucisz na luz.

_________________
A - zastanawiam się
B - jest
C - jest
E - jest
D - jest
kurs na przewóz rzeczy jest buahaha :P


Post Wysłano: 20 sty 2010, 23:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2009, 23:05
Posty: 81
GG: 0

A jak to jest z tymi połówkami, jak mam na przykład lewarek na 2 biegu i pstryczek jest u góry to jest to:
1) 2 bieg
2) 2,5 biegu
3) 1,5 biegu
A jaki znowu jest bieg jak jest pstryczek na dole.


Ostatnio zmieniony 21 sty 2010, 5:27 przez szary1977, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 21 sty 2010, 0:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 mar 2007, 12:14
Posty: 570
GG: 9870144
Samochód: Scania R450
Lokalizacja: Kobierno/Kalisz

To wtedy masz cały bieg czyli 2.

_________________
"Ten, który boi się zdobywać jest skazany na porażkę" - Napoleon Bonaparte


Post Wysłano: 21 sty 2010, 13:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 maja 2009, 20:22
Posty: 108
GG: 10095414

jęśli języczek od połówek dasz na dół i wciśniesz sprzęgło już bez dalszego dotykania lewarka to masz 1.5 biegu, inaczej połówkę drugiego (oczywiście sprawa ma się tak samo do każdego z pozostałych pełnych biegów, również wstecznego) Tylko wsteczny nie ma mozliwości zmiany zakresu dolna-górna skrzynia (a prznajmniej tak ma DAF 95XF). Nadmieniam, że nie musisz odrazu wciskać sprzęgła, jak widzisz górkę i wiesz że nie dasz jej rady, dajesz połówkę i jak czujesz że silnik zaczyna mieć ciężej wted wciskasz tylko sprzęgło i skrzynia schodzi w dół o pół biegu.

_________________
A - zastanawiam się
B - jest
C - jest
E - jest
D - jest
kurs na przewóz rzeczy jest buahaha :P


Post Wysłano: 20 lip 2010, 18:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sie 2008, 23:32
Posty: 366
Samochód: zielony TGA
Lokalizacja: mazowsze

może się komuś przyda... EATON w manie f-90

R_1_3
__2_4
na każdym położeniu lewarka są 3 przełożenia przełączane pstryczkiem )(pozycje: I,II,III)
czyli 12 biegów do przodu + 3 biegi do tyłu


Post Wysłano: 25 lip 2010, 9:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lip 2010, 8:23
Posty: 37
GG: 0
Samochód: eFHacz
Lokalizacja: Rybnik

Jest to mój pierwszy post na tym forum, więc na początek witam wszystkich użytkowników. Przypadkiem znalazłem w internecie zdjęcie wnętrza jakiejś scanii z dosyć dziwnym (jak dla mnie) lewarkiem. Jaki jest schemat biegów w tym modelu (nie dostrzegam na zdjęciu żadnych przełączników), w jakich wersjach scanii instalowano taką skrzynię i do czego służy zielony przycisk poniżej lewarka. Pytanie dosyć głupie, ale strasznie mnie to zaciekawiło:)
Obrazek


Post Wysłano: 25 lip 2010, 9:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1532
Samochód: fabia

To jest "półautomatyczna" skrzynia biegów opticruise.

Tutaj adonnay napisał parę słów o tej przekładni.

_________________
Czerwone i bure


Post Wysłano: 25 lip 2010, 13:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Schemat jeśli dobrze pamiętam wygląda tak:

R
N
-< A >+
M

Strzałki oznaczają kierunek ruchu lewarka w celu ręcznego wybrania biegu.
Zielony przycisk służy do aktywowania/wyłączania połówek. Gdy jest on wyłączony, skrzynia korzysta tylko z 6 'pełnych' biegów.


Post Wysłano: 11 sie 2010, 9:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lip 2010, 15:50
Posty: 3
GG: 0
Samochód: Vw Golf III 1.9TD

A ja mam do was pytanie !
Kuzyn kiedyś opowiadał mi że gdy jest się na dużej skrzyni to aby przełożyć z 5 na 6 trzeba wcisnąć 2 razy sprzęgło czy to prawda ?


Post Wysłano: 11 sie 2010, 9:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Ale w jakim aucie? W takim, które ma niezsynchronizowaną skrzynie przy każdym biegu musisz tak zrobić. A w innych przypadkach - nie.

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 11 sie 2010, 11:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lip 2010, 15:50
Posty: 3
GG: 0
Samochód: Vw Golf III 1.9TD

Ja nawet nie pamiętam bo to było dość dawno ...
Ale rozumiem cię i bardzo dziękuje ! Pozdro :)


Post Wysłano: 12 paź 2010, 17:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 gru 2005, 23:43
Posty: 445
Lokalizacja: Sosnowiec

A czy ktoś mógłby zaprezentować schemat układu biegów w Ikarusie 280 (skrzynia 5 i 6-cio biegowa)

_________________
Może się matka na jakiegoś kierowcę zapatrzyła, bo mnie do samochodów ciągnie...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: