Cytuj:
Zacznij od wymiany kabla Abs-u
Nie jestem pewien na 100% ale, gdyby miał uszkodzony kabel, wówczas hamulce naczepy dawałyby 100% siły hamowania bez względu na obciążenie osi. Taka sama sytuacja byłaby, gdyby nie podpiąl w ogóle kabla/miał uszkodzony moduł ABS na naczepie.
ABS korzysta z 5 pinów w kablu.
EBS korzysta z 7 pinów.
Tak mi powiedziano na serwisie, gdy wymieniali mi centralę ABS-u na naczepie.
Różnica pomiędzy nimi jest taka, że cały układ w przypadku 7-pinowego złącza weryfikuje wszystko za pomocą sygnałów elektrycznych (hamulce działają niemalże bez zwłoki), zaś 5-pinowy weryfikuje za pomocą pneumatyki, co daje się odczuć w postaci wyraźnego hamowania zestawu (z chwilą wciśnięcia hamulca) następnie jest jakby "odpuszczenie" hamulców i po pół sek. znów hamowanie tyle, że już mocniejsze i ciągłe.
Jeśli coś źle opisałem proszę mnie poprawić, aczkolwiek tak mi tłumaczył serwisant w serwisie WABCO w maju ub. r.