Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 05 mar 2009, 15:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 cze 2008, 19:50
Posty: 43
GG: 0

Witam !!!


W jaki sposob moge wyregulowac siodlo jost, kierowca narzeka , ze cos mu tlucze z tylu. Auto ma 600 tys najechane i napewno nie bylo wczesniej regulowane w pl. Po kraju nim zrobilismy jakies 50 tys.

Dzieki i pozdrawiam


Post Wysłano: 05 mar 2009, 17:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Po lewej stronie siodla powinna byc taka skontrowana sruba. Poluzuj kontre i wykrecaj powoli srube, zwracaj uwage na zamek - powinien sie zaciskac.
Jesli krecisz sruba a on sie ie zaciska to czeka Cie regeneracja (zdjecie plyty siodla i wymiana srodka za chyba 200zl, ale nie jetem pewien ceny).

W nowszych modelach jest jeszcze taka plastikowa wkladka w miejscu gdzie sworzen krolewski z naczepy "dopiera" do siodla. Mozesz ja wymienic bo sie wybija. Ale to jest rozwiazanie na krotko.


Post Wysłano: 05 mar 2009, 17:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 19:26
Posty: 290
GG: 0

Witam, reguluje się tak jak kolega mówił, jest plus josta. My za "podkowę" i jeszcze coś płaciliśmy 95zł tak że luzik. Zobacz też na sworzeń królewski jak to wygląda. U nas trzeba co dwa lata wymieniać a co najmniej obrócić o 180stopni.


Post Wysłano: 30 sie 2009, 21:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 mar 2008, 19:09
Posty: 198
GG: 0

Jak wkręcacie tą śrubę to uważajcie żeby nie przeholować bo efektem jest brak możliwości rozpięcia zestawu ...


Post Wysłano: 31 sie 2009, 15:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 maja 2009, 20:22
Posty: 108
GG: 10095414

warto luknąć, też na sworzeń przy naczepie, ojciec kiedyś go wymieniał bo też coś tłuklo

_________________
A - zastanawiam się
B - jest
C - jest
E - jest
D - jest
kurs na przewóz rzeczy jest buahaha :P


Post Wysłano: 02 wrz 2009, 17:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 paź 2007, 21:41
Posty: 154
GG: 0
Samochód: Volvo S80 2.5D
Lokalizacja: Piła

Niedawno wymieniali u taty w efhaczu, cały zestaw naprawczy czyli sworzeń i to w siodle. Co do kosztów nie wiem, ale lepiej dać parę stówek więcej za oryginał niż kupować podróbkę. :wink:

_________________
B, B+E, C, C+E: W 11 miesięcy i starczy ;)
VOLVO FH440 E5 Globetrotter + Kogel maxx


Post Wysłano: 23 lut 2010, 19:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 20:59
Posty: 165
GG: 0

Panowie mam pytanie odnośnie tego obracania sworznia o 180 stopni.Czy ma to sens,czy lepiej kupić nowy.I jeszcze jedno pytanko.Zużyty,to o ile ma mniejszą średnice od nominału?A ha,jeszcze jedno.Czy te śruby od sworznia w miarę sie da odkręcić.


Post Wysłano: 23 lut 2010, 21:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 mar 2008, 19:09
Posty: 198
GG: 0

Cytuj:
Panowie mam pytanie odnośnie tego obracania sworznia o 180 stopni.Czy ma to sens,czy lepiej kupić nowy.I jeszcze jedno pytanko.Zużyty,to o ile ma mniejszą średnice od nominału?A ha,jeszcze jedno.Czy te śruby od sworznia w miarę sie da odkręcić.

Dobry klucz nasadowy i jazda...Nigdy nie mieliśmy problemu z odkręcaniem.

Co do obracania to sens ma, ale na pewno nie przejedziesz tyle co przed obracaniem. Pytanie tylko czy opłaca Ci się oszczędzić 250zł za sworzeń, a potem tfu tfu iść siedzieć bo naczepa się wypnie i kogoś zabije ...


Post Wysłano: 24 lut 2010, 20:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 20:59
Posty: 165
GG: 0

Wykręciłem sworzeń,poszło niezle.Zaznaczyłem przed wyjęciem,co by go po tem obrocić o 180st.Zapiąłem sam sworzeń w siodło i zacząlem wykręcać śrubę regulacyjną.Wykręcając śrubę miałęm pełny wgląd na blokowanie klina w siodle.Do momentu zatrzymania klina,śrubę wykręciłem ok.2cm.Moim zdaniem jest to najlepszy sposób na dobrą regulacje.Na oko,jeden obrót,dwa obroty,w moim przypadku nic by nie dało.Po wyregulowaniu przegwintowałem otwory na śruby mocujące sworzeń,spiołem auto z n-pą i gra,wszystko sie spina,rozpina i nie stuka.Najwiekszy problem przy odkręceniu sworznia,to kupa smaru zalegająca na nim :D .


Post Wysłano: 25 lut 2010, 10:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Wykręciłem sworzeń,poszło niezle.Zaznaczyłem przed wyjęciem,co by go po tem obrocić o 180st.Zapiąłem sam sworzeń w siodło i zacząlem wykręcać śrubę regulacyjną.Wykręcając śrubę miałęm pełny wgląd na blokowanie klina w siodle.Do momentu zatrzymania klina,śrubę wykręciłem ok.2cm.Moim zdaniem jest to najlepszy sposób na dobrą regulacje.Na oko,jeden obrót,dwa obroty,w moim przypadku nic by nie dało.Po wyregulowaniu przegwintowałem otwory na śruby mocujące sworzeń,spiołem auto z n-pą i gra,wszystko sie spina,rozpina i nie stuka.Najwiekszy problem przy odkręceniu sworznia,to kupa smaru zalegająca na nim :D .
Nie lepiej zaopatrzyć się w specjalny przymiar niż odkręcać sworzeń królewski. w ostateczności znaleść stary zworzeń królewski

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 25 lut 2010, 17:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 20:59
Posty: 165
GG: 0

Kolego,niestety,ale nie mialem przymiaru i starego sworznia.Od naczepy wykręciłem sworzeń,bo przekręcałem go o 180st.


Post Wysłano: 15 wrz 2010, 19:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Koledzy, jak wygląda wymiana tej podkowy w siodle +GF+? Mam takowe i sa na nim straszne luzy. Da rade zrobić to samemu? W skład zestawu naprawczego wchodzi podkowa plus śruby. Trzeba coś jeszce wymienić lub zwrócić na coś uwagę przy wymianie?

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 16 wrz 2010, 10:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2822
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Waldek najlepiej to wołaj nowe siodło. U ojca w firmie tez były minimalne luzy na siodle wyregulowali a po miesiącu naczepa została na parkingu a auto odjechało pękła płyta siodła oraz ścięło sworzeń królewski

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: