Szukałem coś na temat Scanii 8x8 na necie,ale nic nie znalazlem oprócz paru fotek i opisów po norwesku i fińsku.
O to fotka ......
No niestety w necie nic ciekawego nie ma. A ta Scania którą znalazłeś pracuje już w Holandii. Dodatkowo ma też założony hydrauliczny dach na wywrotkę (zresztą standart Holandii) .
Jakiś czas temu scania w nadarzynie miała 8x8 do testów. mieliśmy okazję ją testować przez 3 tygodnie w bardzo ciężkim terenie. wnioski bardzo cieżko zakopać wręcz niemożliwe nie zdarzyło nam się ani razu pomimo wielu prób. niestety ogromny ma apetyt na paliwko. w ciękim terenie to ok 150l/100.
mamy w sewj stajni actrosiki 8x8 i max spalanie to 120l. jednak chyba napęd scani dużo lepszy. tylko ta cena... wybraliśby 2 8x8 ze wzgledu na cenę. przliczają euro jeszcze po zeszłorocznym kursie 3,6.
Przykład Scanii budowlanej z naszej firmy.
Scania R500 8x4 EHZ z zabudową KH-kipper
Z tego co widzę ta zabudowa ma z tyłu tą małą klapę otwieraną chyba pneumatycznie tak??
To było robione na specjalne zamówienie? Nie wiedziałem że Kh-Kipper robi takie cuda!
Rejestracja:24 lis 2007, 23:50 Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska
Cytuj:
Wiem 6x4 nie jest zbytnio zachwycający nie miała zwolnic ale najlepsze z tego wszystkiego była blokada miedzy mostowa i różnicowa jak załączyłeś różnicową to już w krętych ścieżkach nie było dla niej miejsca gdzie by miała usiąść.
No i cały czas zostaje jedna oś nienapędzana, która jest świetnym hamulcem na grząskim gruncie.
Cytuj:
Z tego co widzę ta zabudowa ma z tyłu tą małą klapę otwieraną chyba pneumatycznie tak??
Raczej hydraulicznie, ale może też być zamykana mechanicznie na tej samej zasadzie jak zwykłe "zamki" do klap.
Rejestracja:24 lis 2007, 23:50 Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska
Cytuj:
Jelcz ma zamykaną pneumatycznie! Ciekawe jak KH-Kipper to rozwiązał!
A Jelcz to ma zabudowę firmy Jelcz? Dla mnie trochę dziwne, ale kto wie?
W końcu przecież jest hydraulika do podnoszenia kipra, tę samą hydraulikę stosuje się w przypadku otwieranych burt albo klap.
Meiller-Kipper na przykład stosuje otwieranie mechaniczne (foto), ale spotykałem już hydrauliczne, nie wiem jednak kto był producentem.
Rejestracja:31 lip 2007, 20:07 Posty: 240
GG: 7415224
Samochód: CATERPILLAR 320 CL ME
Lokalizacja: Kasinka Mała
Cytuj:
Z tego co widzę ta zabudowa ma z tyłu tą małą klapę otwieraną chyba pneumatycznie tak??
Dolna mała klapa jest zamykana mechanicznie, widziałem ostatnio przy Scani p420 4x8.
Wg mnie te kipry nie są zbyt wszechstronne, przyjdzie rozładować materiał w ciasnym miejscu( nisko jest, wiszą linki albo balkon wystaje) i po robocie. Trójstronny wywrot jest nieoceniony a jak jest jeszcze zastosowany burt matic to już jest rewelacyjnie. Wiadomo że takie zabudowy są dużo tańsze od tych z trzema burtami ale za to można się podjąć większej ilości zleceń jeśli chodzi o wykonywany transport, a co za tym idzie większych zarobków.
Rejestracja:24 lis 2007, 23:50 Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska
Jak kiper trójstronny to tylko z hydrauliczną burtą - wtedy jest naprawdę wszechstronny. I ten ma jednak swoje wady, jak przyleganie niektórych materiałów przy burtach oraz większą niż tylnozsypowe podatność na przechyły przy rozładunku na nierównym, niestabilnym podłożu ze względu na centralne umiejscowienie tłoczyska.
Jeśli chodzi zaś o tego Meillera ze zdjęć to używałem coś takiego i nie miałem problemów, o których piszesz, za to kiperek jest podgrzewany i świetnie nadaje się do masy czy też materiałów typu mokry piasek podczas mrozów.
Wadą jest to, że raczej nie powinno się opuszczać kipra dopóki materiał nie zsunie się z niego całkowicie, gdyż można uszkodzić mechanizm tej dolnej klapy (zerwać).
Jelcz ma zamykaną pneumatycznie! Ciekawe jak KH-Kipper to rozwiązał!
A Jelcz to ma zabudowę firmy Jelcz? Dla mnie trochę dziwne, ale kto wie?
W końcu przecież jest hydraulika do podnoszenia kipra, tę samą hydraulikę stosuje się w przypadku otwieranych burt albo klap.
Meiller-Kipper na przykład stosuje otwieranie mechaniczne (foto), ale spotykałem już hydrauliczne, nie wiem jednak kto był producentem.
Zabudowa do Jelcza pochodzi ze Szwecji i klapa jest otwierana pneumatycznie, jest również podgrzewana spalinami.
W mojej okolicy jest firma która zajmuje się budową dróg. W taborze (mówię tutaj o wywrotkach) mają stare Mercedesy, Volvo, a od marca 2009r. kilkanaście nowych Scanii serii R. Niestety nie wiem jak się sprawują, bo znajomi, którzy tam pracują jeżdżą na Volvach .
Znalazłem jedną fotkę na fonie:
Więcej zdjęć na stronie www.wlodan.pl w zakładce Galeria.
Na tym zdjęciu akurat uchwyciłeś Scanię G420,ale R-ki też mają.Będąc w Pabianicach pełno widziałem ich sprzętu poczynając od patelń,kończąc na wywrotkach 4 osiowych.
Co do Scanii R na wywrotce krążą różne opinie na temat jej zachowania w terenie,jedni je bardzo zachwalają , a drudzy mówią że to najgorsze badziewie w teren.
Pozdrawiam .
i teraz moje pytanie do was jak sie taka scania bedzie w terenie budowlanym spisywac? nigdy nie mialem wczesniej scani wiec lepiej zapytac. teraz posiadam dwa keraxy renault i najchetniej kupilbym nastepnego z taka zabudowa jednak cena nie porownywalnie wieksza .
tak wiec jakie opinie o tym modelu jak sobie radzi jakie ma spalanie, moze ktos jezdzil dokladnie taka wersja i bedzie sie mogl wypoeiwdziec. i jeszcze jedno jaki ta scania ma rozstaw osi?? bo na zdjeciu mi sie wydaje dluuuga:)
Rejestracja:20 kwie 2008, 11:09 Posty: 67
GG: 0
Samochód: TATRA TERRNo1
Lokalizacja: Nowy Sącz
Faktycznie sneep otwiermy jest przy tej mojej R500 w sposób hydrauliczny. Lest to zabudowa robiona na specjalne zamówienie i jest prototypem u KH-Kippera. Nie do końca udany jest ten prototyp. Mam jeszcze inne Scanie z zabudowami Zetterbergsa i tam sneep jest otwierany pneumatycznie, oczywiście z kabiny kierowcy. Tam to jest istny majstersztyk.
Tak rozwiązane zamykanie tylnej burty daje 100% pewność, że nie otworzy się ona przy przewozie masy bitumicznej, czy przy ładowaniu kamienia łamanego. Dodatkowo przedłuża to skrzynię przy rozładunku, co jest ważne przy rozładunku masy do rościełacza.
A tak z doświadczenia - zabudowa 3-stronna na podwoziu 4-osiowym to jest nieporozumienie.
Rejestracja:20 kwie 2008, 11:09 Posty: 67
GG: 0
Samochód: TATRA TERRNo1
Lokalizacja: Nowy Sącz
Ponieważ zabudowa na podwoziu 4-osiowym ma ok. 6 metrów długości, to podparta na środku przez siłownik ma tendencję do uciekania na boki przy wyładunku na przechyłach, a tak często trzeba kiprować w terenie. Tłoczysko na środku zabudowy (3-stronna) musi też pokonać większą siłę by podnieść pakę wraz z towarem, jeżeli samochód stoi przodem w dół, często zawór przepuści ciśnienie oleju i towaru nie da się rozładować. Pomijam fakt pozostawania materiału w rogach zabudowy. Jeżeli w dodatku taka zabudowa nie ma hydrobordu to po wyładunku na bok często trzeba taki samochód po prostu wyciągnąć (no chyba że jest to 8x8).
Zabudowa 3-stronna częściej ulega odkształceniu, częściej pęka.
sa plusy i minusy, zaleznie gdzie taki samochod pracuje i jakie zadania wykonuje. z ta konfiguracja jest bardziej uniwersalny. moze dostarczyc materialy na paletach, wykiprowac na bok, co ulatwi go wyciagniecie gdy sie porzadnie zagrzebie.
widzialem 4osiowke przy pracy na drodze. pake przegrodzili w 3 miejscach. mial zaladowany piasek, beton i cos jeszcze. podjezdzal w rozne miejsca i zaleznie od potrzeby zrzucali po trochu lopata, dzieki otwartym burtom z boku
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 11 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę