Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 mar 2010, 14:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2010, 14:48
Posty: 2
GG: 0

Witam!

Niedawno usłyszalem stwierdzenie, że zgodnie z jakimś tam nowym rozporządzeniem (niewiem dokladnie bo to poczta pantoflową :)) obowiązuje zakaz uzywania 3 osiowych ciągników siodłowych... Inymi słowy chodzi oto ze zestaw z naczepą nie może mieć wiecej niż 5 osi. Dziwi mnie to bo na mój rozum to czym wiecej osi tym lepiej... Czy to jest totalna bzdura czy naprawde takie przepisy istnieją?

Pozdrawiam


Post Wysłano: 04 mar 2010, 15:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

Cytuj:
Witam!

Niedawno usłyszalem stwierdzenie, że zgodnie z jakimś tam nowym rozporządzeniem (niewiem dokladnie bo to poczta pantoflową :))

:lol: Weź tym pantoflem, a najlepiej ciężkim butem, walnij tego kogoś kto Ci to powiedział.

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Post Wysłano: 04 mar 2010, 15:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...Dziwi mnie to bo na mój rozum to czym wiecej osi tym lepiej... Czy to jest totalna bzdura czy naprawde takie przepisy istnieją?
więcej osi to dość spore utrudnienie:
- większe opory toczenia, a należy pamiętać że przeważająca część transportu jest zarobkowa, a nie hobbystyczna,
- większa masa pojazdu, czyli mniejsza ładowność, a należy pamiętać że przeważająca część transportu jest zarobkowa, a nie hobbystyczna,
- większe koszty eksploatacji, wymiana 10 opon jest tańsza od wymiany 12 - 16 opon, a należy pamiętać że przeważająca część transportu jest zarobkowa, a nie hobbystyczna,
- trudniejszy skręt i co za tym idzie szybsze zużycie ogumienia, a należy pamiętać że przeważająca część transportu jest zarobkowa, a nie hobbystyczna.

otóż w sporcie F1 gdzie nie liczą się z wydatkami jeżeli one dadzą efekt, wypróbowano takie coś. w latach '70-tych znaczącą siłą w F1 była stajnia Tyrrell Racing (jedno mistrzostwo świata konstruktorów i dwa indywidualne kierowców). w roku 1976 stajnia ta zaprezentowała 3 osiowy boid o nazwie Tyrrell-FordP34 (Ford dlatego, że jednostką napędową był silnik Ford-Cosworth). bolid ten ze względu na dodatkową oś miał mieć lepszą przyczepność, krótszą drogę hamowania i zmniejszony opór powietrza (zamiast wysokich kół przednich zastosowano podwójną oś z mniejszymi kołami). efekt zerowy. okazało się że wszystkie domniemane plusy nie rekompensowały zwiększonej masy, oporów toczenia i zużycia paliwa. http://www.roadcarvin.com/node/1635

co do osi - Rozporządzenie Ministra Infrastrutury z dnia 31 grudnia 2002r w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia - paragraf 3.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Ostatnio zmieniony 04 mar 2010, 19:35 przez Cyryl, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 04 mar 2010, 17:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2010, 14:48
Posty: 2
GG: 0

Tak mi się właśnie zdawało ze to bzdury kompletne... Dzięki za odpowiedzi i za podanie tego rozporządzenia. :)
Pozdrawiam:)


Post Wysłano: 04 mar 2010, 17:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Cyryl, ale nie zapominajmy, że zwiększona ilość osi jest czasem niezbędna przy przewozach ponadnormatywnych.

_________________
---


Post Wysłano: 04 mar 2010, 18:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

na razie mówiliśmy o pojazdach standardowych, ale są też inne.
powielenie osi najczęściej dochodzi wtedy aby utrzymać się w dopuszczalnych naciskach na oś.
są więc ciągniki siodłowe z wieloma osiami i naczepy posiadające osie na całej długości, ale nie wynika to z polepszenia właściwości trakcyjnych.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 04 mar 2010, 18:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 lip 2008, 14:09
Posty: 144
GG: 7250824
Samochód: Mercedes 814D

Cyryl, z całym szacunkiem, ale zarodkowa to może być komórka a nie transport :P

_________________
Nie, nie mam 13 lat...


Post Wysłano: 04 mar 2010, 19:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Cyryl, z całym szacunkiem, ale zarodkowa to może być komórka a nie transport :P
dzięki za uwagę, jak zauważyłem nieźle się uśmiałem.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 19 mar 2010, 21:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Cytuj:
Inymi słowy chodzi oto ze zestaw z naczepą nie może mieć wiecej niż 5 osi.
Innymi nie tyle słowy, co obrazy. ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
---


Post Wysłano: 20 mar 2010, 0:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 22:58
Posty: 527
Lokalizacja: mlp

Bruno doj-eba-łeś, cytujesz bzdure o ciagniku z naczepą i na obalenie tego mitu pokazujesz foty ciagników balastowych z przyczepami :D


Post Wysłano: 20 mar 2010, 10:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Co się tak kolego rozgorączkowałeś? Przepisy ograniczające wymiary czy masy dotyczą zarówno solówek jak i zestawów z naczepami czy przyczepami.
Cytuj:
Niedawno usłyszalem stwierdzenie, że zgodnie z jakimś tam nowym rozporządzeniem (niewiem dokladnie bo to poczta pantoflową :)) obowiązuje zakaz uzywania 3 osiowych ciągników siodłowych... Inymi słowy chodzi oto ze zestaw z naczepą nie może mieć wiecej niż 5 osi.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
---


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: