Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 sty 2010, 21:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 gru 2007, 15:19
Posty: 652
Samochód: MP 3
Lokalizacja: Opole

Witam mam takie pytanie....
Przypuscmy jechalem:
30 minut do zaladunku
Tam przyszlo mi stac 4 godzinki wiec wbija mi sie przerwa 15 minutowa
nastepnie jade 4
przerwa 45 minut
jade godzine
znow staje na rozladunek 5 godzin
i potem dobijam 3.5 godziny

czy to tak moze wygladac i czy jest poprawnie??

1h jazdy
4h pauzy
3.5 Jazdy
45min pauzy
1h jazdy
5h pauzy
3.5 jazdy
11 pauzy

Czy moze tak to wygladac??

_________________
Wszytsko za drugim razem przypadek??
B , C , C+E


Post Wysłano: 20 sty 2010, 21:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2007, 19:20
Posty: 175
GG: 1361427
Samochód: Scania R420 Topline
Lokalizacja: Wrocław

Nie możesz, gdyż czas pracy maksymalny to 15h, a z Twojego przykładu 18,45min..

_________________
Bednarski, Nysa

"Niezły syf mają na bazie. To ma być firma? To jakiś PGR nie firma."
"Jeżeli ktoś ma burdel i syf na swoim podwórku to odrazu świadczy o człowieku."
- Leszek Foss


Post Wysłano: 20 sty 2010, 21:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2009, 13:08
Posty: 165
GG: 0
Samochód: Scania
Lokalizacja: Gdynia

Od momentu ruszenia auta masz max. 15h czasu pracy a mi tu wychodzi prawie 19 godzin :shock:


Post Wysłano: 20 sty 2010, 21:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 gru 2007, 15:19
Posty: 652
Samochód: MP 3
Lokalizacja: Opole

to co w takim wypadku zrobic??

_________________
Wszytsko za drugim razem przypadek??
B , C , C+E


Post Wysłano: 20 sty 2010, 21:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2009, 13:08
Posty: 165
GG: 0
Samochód: Scania
Lokalizacja: Gdynia

Jezeli tak ju zrobiles to chyba najlepiej wyrzucic ta tarczke, tanszy mandat za brak tarczki niz za przekroczony czas pracy.
Jezeli to tylko teoretyczne rozwazania to gdzies tam musisz wkomponowac pauze 9h.
Nielegalnych podpowiedzi nie bede podawal. :)


Post Wysłano: 20 sty 2010, 21:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 gru 2007, 15:19
Posty: 652
Samochód: MP 3
Lokalizacja: Opole

aha rozumiem
czyli moze byc tak??
1h jazdy
4h pauzy zaladunek
3.5jazda
45m pauzy
1 jazda
9pauzy?? a co z reszta czasu jazdy marnuje sie?? to jest czysto teoretyczne pytanie i nie zrobilem tak ale spotykam znajomego ktory ma mniej wiecej taki czas jazdy jak napisalem.

_________________
Wszytsko za drugim razem przypadek??
B , C , C+E


Post Wysłano: 20 sty 2010, 21:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2009, 13:08
Posty: 165
GG: 0
Samochód: Scania
Lokalizacja: Gdynia

Ja bym zrobil tak
1h jazdy
4h pauzy/ zaladunek
4,5h jazdy
9 lub 11 h pauzy.


Post Wysłano: 20 sty 2010, 22:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 gru 2007, 15:19
Posty: 652
Samochód: MP 3
Lokalizacja: Opole

aha rozumiem:)
a reszta czasu przepada??
i jeszcze jedno pytanie przed kazda pauza 9 badz 11 godzin wkladam nowa tarcze?? czy dopiero przed ruszeniem ??

_________________
Wszytsko za drugim razem przypadek??
B , C , C+E


Post Wysłano: 20 sty 2010, 22:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2009, 13:08
Posty: 165
GG: 0
Samochód: Scania
Lokalizacja: Gdynia

Cytuj:
aha rozumiem:)
a reszta czasu przepada??
Raczej tak, niech mnie ktos poprawi jezeli sie myle
Cytuj:
i jeszcze jedno pytanie przed kazda pauza 9 badz 11 godzin wkladam nowa tarcze?? czy dopiero przed ruszeniem ??
Calkkiem niedawno dowiedzialem sie na tym forum, ze mozesz pauze zrobic na otwartym tacho, tzn. wyciagasz tarcze i potem rysujesz pauze na odwrocie.


Post Wysłano: 20 sty 2010, 22:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 gru 2007, 15:19
Posty: 652
Samochód: MP 3
Lokalizacja: Opole

aha rozumiem:) czyli wszytsko jasne:) dzieki wielkie za pomoc :):) naprawde

_________________
Wszytsko za drugim razem przypadek??
B , C , C+E


Post Wysłano: 20 sty 2010, 23:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lip 2006, 19:32
Posty: 201
GG: 3602137

Poczytaj sobie o mozliwosci dzielenia regularnego dziennego okresu odpoczynku.
Było walkowane na forum kilka razy.

_________________
lepiej mieć brzuch od piwa,niż garb od roboty


Post Wysłano: 22 sty 2010, 22:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 cze 2009, 12:39
Posty: 409
Samochód: Volvo FH
Lokalizacja: Wejherowo

Tarcze możesz zmienić po pauzie, jeśli sobie wyliczysz, że ta pauza nie zajdzie na zaczętą pracę. Lub przed pauzą, jeśli wiesz, że zajdzie.
Przecież nie będziesz wstawał w środku nocy i zmieniał tarczy :wink:


Post Wysłano: 22 mar 2010, 0:21

Cytuj:
Tam przyszlo mi stac 4 godzinki wiec wbija mi sie przerwa 15 minutowa
Nie 15 min, tylko 4h w związku z tym możesz zastosować tutaj odpoczynek dzielony, o którym już wspomniano w tym temacie, ale jak to wygląda wysil się sam i poszukaj. Jeśli pauza trwa 45min, a czas jazdy jest mniejszy niż 4,5h, to nie liczymy tego jako 15 min, tylko po tych 45 min mamy czyste konto na kolejne 4,5h jazdy.

Jeśli zacząłeś pracę wyjeżdżając o 6 rano i jechałeś 4h, to masz max 15h czasu pracy, czyli o 21 powinieneś stanąć na 9h odpoczynek, lub 13h czasu pracy i o 19 powinieneś stanąć na 11h odpoczynek. Chodzi o to, żeby od momentu rozpoczęcia pracy mieć możliwość zrobienia 9 lub 11h odpoczynku i zmieścić się z tym w 24h.


Post Wysłano: 22 mar 2010, 8:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lip 2009, 18:38
Posty: 391
GG: 5115038
Samochód: ładny
Lokalizacja: WLKP(PL)

Cytuj:
Poczytaj sobie o mozliwosci dzielenia regularnego dziennego okresu odpoczynku.
Było walkowane na forum kilka razy.
Jak dzielę odpoczynek 3h i potem 9h, to ile mogę jechać w międzyczasie?
3h pauzy
9/10h jazdy(+przerwy)
9h pauzy
?

mógłby ktoś przedstawić jak to wygląda?

_________________
Nightcrawler


Post Wysłano: 22 mar 2010, 9:14

Tak, możesz tak zrobić.
Między 3h odpoczynku a późniejszym "dokręceniem" 9h możesz prowadzić, pracować tyle, ile pozwala Ci 561/2006, czyli 9, 10h jazdy oczywiście pamiętając o obowiązkowych przerwach w jeździe. I oczywiście czas odpoczynku dzielonego, a dokładniej 9g tego odpoczynku musi najpóźniej zakończyć się z chwilą upływu 24h od rozpoczęcia pracy.
A co do tarczki, możesz, ale nie musisz zakładać nowej, po zakończeniu odpoczynku dobowego, lecz musisz pamiętać, że nie może ona "siedzieć" dłużej, jak 24h w tacho.
Osobiście przekładam tarczkę z chwilą zakończenia odpoczynku dobowego, choćby nawet nastąpiło to po 22h od rozpoczęcia pracy.
Poza tym, pierwsze Actrosy, mające tachograf pod prędkościomierzem, do którego wkładałeś tarczkę tak, jak do odtwarzacza CD w radiu samochodowym samoczynnie (jeśli tylko był włączony zapłon) wyrzucały tarczkę, po upływie 24h. Uważam, że to było dobre rozwiązanie, zwłaszcza "dla zapominalskich".


Post Wysłano: 22 mar 2010, 9:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Cytuj:
Poczytaj sobie o mozliwosci dzielenia regularnego dziennego okresu odpoczynku.
Było walkowane na forum kilka razy.
Jak dzielę odpoczynek 3h i potem 9h, to ile mogę jechać w międzyczasie?
3h pauzy
9/10h jazdy(+przerwy)
9h pauzy
?

mógłby ktoś przedstawić jak to wygląda?
Trochę inaczej
np 3h jazdy
3h pauzy
6-7h jazdy
9h pauzy

Tak wygląda dzielony odpoczynek a nie jak przedstawiłeś na swoim przykładzie gdzie masz najpierw 3h pauzy a potem zaczynasz pracę

Co do nie wykorzystanego czasu jazdy w ciągu 13h lub 15h przepada, gdyż musi nastąpić pauza 9h lub 11h zanim upłynie 24h od rozpoczęcia jazdy

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 22 mar 2010, 10:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lip 2009, 18:38
Posty: 391
GG: 5115038
Samochód: ładny
Lokalizacja: WLKP(PL)

No wiadomo, że nie zaczynasz pracy od pauzy, ale pominąłem już to.

_________________
Nightcrawler


Post Wysłano: 26 kwie 2010, 19:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 kwie 2010, 17:15
Posty: 9
GG: 0

troche z innej beczki zeby nie zakładac nowego tematu.
w ciagu tygodnia jezdze różnymi autami raz z tachem a raz bez niego pojazdami do 3,5t u jednego pracodawcy. Jak powinienem udokumentowac czas kiedy prowadze auto bez tacho nie objete przepisami odnosnie czasu pracy kierowcy???


Post Wysłano: 26 kwie 2010, 20:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

zaświadczenie od pracodawcy, ze w takim a takim czasie, nie prowadziłeś pojazdu objętego obowiązkiem rejestrowania czasu pracy


Post Wysłano: 26 kwie 2010, 23:10

Cytuj:
troche z innej beczki zeby nie zakładac nowego tematu.
w ciagu tygodnia jezdze różnymi autami raz z tachem a raz bez niego pojazdami do 3,5t u jednego pracodawcy. Jak powinienem udokumentowac czas kiedy prowadze auto bez tacho nie objete przepisami odnosnie czasu pracy kierowcy???
Przykład:

W poniedziałek jeździsz pojazdem wyposażonym w tachograf więc wiadomo, że rejestrujesz czas pracy na tarczczce. Zakładamy, że skończyłeś pracę o 18, to na odwrocie od 18 rysujesz kopertę jeśli wracałeś do domu autobusem, lub samochodem jako pasażer, albo młoteczki jeśli wracałeś swoim autem i Ty prowadziłeś, następnie po tym do 24 rysujesz łóżeczko. We wtorek jeździsz autem o DMC do 3,5t więc na ten dzień pracodawca wystawia Ci zaświadczenie i zaznacza opcję, że prowadziłeś właśnie taki pojazd. Zaświadczenie to musi być wystawione od wtorku od godz. 00.00 do godz. 24.00.

W przypadku gdy część dnia prowadzisz auto wyposażone w tachograf, to rejestrujesz czas pracy na tarczce, a jeśli potem przesiadasz się na auto o DMC do 3,5t, to na odwrocie rysujesz młoteczki odkąd zacząłeś jeździć tym drugim autem do czasu kiedy skończysz. Tu uwaga: obowiązuje Cię wtedy czas pracy jak dla pojazdu wyposażonego w tachograf - rozpocząłeś pracę np. o 6 rano, jeździłeś do 12 autem wyposażonym w tacho więc autem do 3,5t możesz jeździć do 19 lub do 21 jeśli wydłużysz czas pracy do 15h.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: