Mam Volvo VN 670 (2006) z silnikiem D12
Obecnie przebieg to 693000 Mil (1108000 Kilometrów)
Przez okres 4,5 roku zmieniłem 6 zaworów EGR
Za każdym razem kiedy EGR zaczynał sie psuć,komputer pokazywał mechaniczny i elektryczny błąd zaworu.
Na początku jest to zazwyczaj jeden błąd który znika po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika.
Wiadomość w komputerze pozostaje ale jest nie aktywna czyli bład był ale już go nie ma.
Z dnia na dzień błędy pojawiają sie coraz częsciej aż wreszcie pozostają na stałe i konieczna jest wymiana .
W zwiazku z tym że ich żywotność określam na 150000 mil i jest ich 2 sztuki,
wypada mi średnio co pól roku zmienić jeden za około 800$.
Badałem te wytwory inżynierskie i doszedłem do wniosku że silniczki EGR-ów nie wytrzymują ciepła jakie dostają wprost z kolektora wydechowego.
W sumie się im nie dziwie bo zostały umieszczone dokładnie na przeciwko 3-4 cylindra i ogień dosłownie smaga łby tych zaworów.
Zamieszcze tu pare linkow z fotkami jak to wygląda w moim Trucku
http://www.class8truckparts.com/shared/ ... Xb7MAL.jpg
http://www.class8truckparts.com/shared/ ... %2B-CL.jpg
http://www.garagejournal.com/forum/show ... hp?t=39406
Chętnie poznam wasze opinie i doświadczenia z EGR-mi w europejskiej wersji,być może są one takie same.
Ile kosztuja w Polsce i czy czesto ulegają awarji.
Dodam że w usa mamy 12v instalacje choć EGR są zasilane z ECU i być może takim samym napięciem.