Witam
Problem jest następujący: Silnik odpala gdy jest zimny (przed uruchomieniem 'check engine' zapala się normalnie), lecz gdy się chociaż lekko nagrzeje, po zgaszeniu już nie odpala - kontrolka 'check engine' wogóle się nie zapala przez co rozrusznik kręci ale komputer nie podaje paliwa na wtryski. Komputer był właśnie wymieniony gdyż poprzedni się spalił, więc to na pewno nie wina sterownika. Jedyne co przychodzi mi do głowy to awaria jakiegoś czujnika.
Jeśli ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem lub wie w czym może tkwić problem, to proszę o podzielenie się informacją.
Komputer masz na myśli kasetę sterującą? U nas były takie same objawy i to była właśnie kaseta, tylko, że w D12C. Jeżeli chcesz znam dobrego gościa co zajmuję się takimi tematami, ale to na PW.
Komputer masz na myśli kasetę sterującą? U nas były takie same objawy i to była właśnie kaseta, tylko, że w D12C. Jeżeli chcesz znam dobrego gościa co zajmuję się takimi tematami, ale to na PW.
Tak, chodziło mi o kasetę sterującą. Poprzednia się spaliła, lecz została naprawiona w Czeladzi. Firma przysłała mi 2 (naprawioną + inną od nich) na wszelki wypadek, lecz przy obydwóch dzieje się to samo.
Teraz auto wybija mi kod 14 - "Przekaźnik zasilania, jednostka sterująca". Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć gdzie dokładnie znajduje się ten przekaźnik?? Szukałem go w miejscu gdzie są bezpieczniki, lecz na pokrywie z opisem jest to tak oznaczone, że nie idzie się połapać z większością przekaźników.
Rejestracja:06 mar 2007, 20:34 Posty: 119
GG: 0
Lokalizacja: podlasie
Jakiś czas temu mieliśmy podobny przypadek w nowszym volvie z 2004 roku (wiem ze to już inny komputer i nowsza generacja ale może pomogę). Komputer w naszym wcale nie pokazywał błędów, nie dało się na nim nic sprawdzić(były same kreski - - - - -), rozrusznik kręcił ale nie odpalał. Winny był właśnie przekaźnik, nie wiem który bo nie byłem przy naprawie ale któryś z tych przy bezpiecznikach w desce rozdzielczej.
Po długich poszukiwaniach usterki okazało się że cała wina tkwiła w przerwanym przewodzie podającym zasilanie na przekaźnik od "zasilania jednostki sterującej". Dokładnie ten sam o którym mówił kolega Paweł s51 (Wielkie dzięki dla kolegi). Po zwarciu przekaźnika na krótko auto odpalało, więc sprawdziłem instalację no i się udało. Tak na przyszłość dla innych, za zasilanie jednostki sterującej odpowiedzialny jest przekaźnik nr.4 i bezpiecznik nr.18.
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 42 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę