Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 30 sty 2010, 3:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 lis 2007, 23:23
Posty: 5
Lokalizacja: Trójmiasto

Witam.

Mam możliwość podjęcia pracy kierowcy, ale musze założyć działalność gospodarczą, większość krytykuje, ale mniejsza o to, mógłby mi ktoś powiedzieć z jakimi kosztami trzeba się liczyć, i czy przy tym jak będę posiadał działalność to potrzebuje jakieś dodatkowe papiery, czy poprostu wystarczy, że mam działalność i moge bez problemu pracować w ten sposób :?


Post Wysłano: 22 mar 2010, 0:16

Praca na swojej działalności ma zalety i wady. Wady to brak urlopu, brak możliwości zwolnienia chorobowego, za wszystko z reguły płacisz sam, naprawy, paliwo, działalność gospodarcza, księgowa itp. Wszystko zależy od pracodawcy jak się z nim umówisz. Innym problemem jest to, że z dnia na dzień możesz nie mieć roboty. Zaletą jest duża korzyść dla pracodawcy, który ponosi mniejsze koszta zatrudniając Cię na własnej działalności. Trzeba dobrze przemyśleć i przeliczyć wszystko.


Post Wysłano: 22 mar 2010, 1:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1364
Lokalizacja: BIA

Cytuj:
czy przy tym jak będę posiadał działalność to potrzebuje jakieś dodatkowe papiery, czy poprostu wystarczy, że mam działalność i moge bez problemu pracować w ten sposób
A to zależy, jeżeli kupisz swoją ciężarówkę i chciałbyś świadczyć usługi transportowe dla kogoś to potrzebujesz m.in. licencji na przewóz towarów, OCP i zabezpieczenia finansowego.

Ale jeżeli pan X zatrudnia cię jako kierowce, samochód jest pana X, albo pana Y ale nie twój, tylko pod warunkiem że prowadzisz działalność gospodarczą to poza oczywiście prawkiem, kursem na przewóz rzeczy ew. KW, zaświadczenie o prowadzeniu działalności gospodarczej i to wszystko, nie potrzebujesz licencji.
Cytuj:
Zaletą jest duża korzyść dla pracodawcy, który ponosi mniejsze koszta zatrudniając Cię na własnej działalności.
a ty możesz skorzystać z różnych form opodatkowania. Trzeba też pamiętać o tym że os. rozpoczynająca działalność gospodarczą ma zniżki na składkę ZUS przez 2 lata płaci 330 zł ZUSu jak dobrze pamiętam.

O samozatrudnieniu kierowców polecam poczytać ten link http://jacoo-m.neostrada.pl/Samozatrudnienie.pdf

_________________
Hello boss! Majkel...
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Post Wysłano: 22 mar 2010, 9:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 lut 2010, 17:46
Posty: 56
GG: 1
Lokalizacja: Rybnik

Do prowadzenia działalności potrzebne jest:

Zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej
Zaświadczenie o nadaniu numeru NIP
Zaświadczenie o nadaniu numeru REGON
Certyfikat kompetencji zawodowych własny lub użyczony
Licencji na wykonywanie krajowego lub międzynarodowego transportu drogowego


Post Wysłano: 22 mar 2010, 11:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1364
Lokalizacja: BIA

Cytuj:
Zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej
Zaświadczenie o nadaniu numeru NIP
Zaświadczenie o nadaniu numeru REGON
Certyfikat kompetencji zawodowych własny lub użyczony
Licencji na wykonywanie krajowego lub międzynarodowego transportu drogowego
Jesteś tego pewny że np. kierowca pracujący w Pawtrans`ie, ta firma zatrudnia kierowców na zasadzie samozatrudnienia, (nie chodzi mi tutaj o kupienie swojej ciężarówki, założenia własnej firmy transportowej i szukania na tą ciężarówkę roboty) każdy z kierowców musi posiadać własna licencje i własny certyfikat kompetencji zawodowych ? Jakoś nie chce mi się wierzyć.
Ja tego nie wiem, wydaje mi się że to są dwie różne rzeczy prowadzić własną firmę transportową z własną czy leasingową ciężarówką a być zatrudnionym w firmie X na samozatrudnieniu. Myślę że niedługo moje wątpliwości zostaną tutaj rozwiane :)

_________________
Hello boss! Majkel...
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Post Wysłano: 22 mar 2010, 12:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 lut 2010, 17:46
Posty: 56
GG: 1
Lokalizacja: Rybnik

Ja spotkałem się z takimi wymogami. Nawet jeśli wchodziło w grę przydzielenie zestawu przez firmę zatrudniającą, a nie podstawienie swojego zestawu.


Post Wysłano: 22 mar 2010, 22:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Cytuj:
Ja spotkałem się z takimi wymogami. Nawet jeśli wchodziło w grę przydzielenie zestawu przez firmę zatrudniającą, a nie podstawienie swojego zestawu.
Dobrze, że nie zażądali zaświadczenia o numerze buta ;) Strasznie asekuracyjna jakaś ta firma. To tak, jakby od szewca żądać dyplomu uniwersyteckiego z klejenia podeszew.

Certyfikat kompetencji zawodowych oraz odpowiednia licencja/zezwolenie potrzebne jest, gdy się prowadzi przedsiębiorstwo transportowe. Przedsiębiorstwo transportowe to firma, której działalnością jest transport drogowy. A nie stricte kierowanie czyimś samochodem ciężarowym.

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Post Wysłano: 22 mar 2010, 22:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1364
Lokalizacja: BIA

Właśnie, tez mi się tak wydawało, jak w ogóle można uzyskać licencje na transport nie posiadając własnego samochodu :)

_________________
Hello boss! Majkel...
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Post Wysłano: 25 mar 2010, 22:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 wrz 2006, 20:01
Posty: 300

Jeśli chodzi o samozatrudnienie, tzn masz pracować jako kierowca to potrzebujesz:
- Zaświadczenie o wpisie do ewidencji gospodarczej.

Aby uzyskać powyższe zaświdaczenie musisz posiadać:
- numer NIP
- numer Regon

Jeśli jesteś kierowcą potrzebujesz oczywiście prawo jazdy i kurs przewozu rzeczy.

Licencje (właściwie wypis z licencji, albo kopie) na wykonywanie krajowego/ międzynarodowego transportu nie potrzebujesz (to dostajesz od pracodawcy/zleceniodawcy).

Dodatkowo będziesz musiał jeszcze posiadać pieczątkę i konto firmowe.
Cytuj:
... kierowca pracujący w Pawtrans, każdy z kierowców musi posiadać własna licencje i własny certyfikat kompetencji zawodowych ?
Dokładnie tak jak piszesz, wypis z liecencji jest w każdym aucie, wystawiony na firmę Pawtrans.

Jeśli chodzi o minusy pracy kierowcy na własnej działalności to na pierwszym miejscu należy wspomnieć o odpowiedzialności materialnej za powierzony ładunek. Nie wiem czy to powszechne zjawisko przy tego rodzaju zatrudnieniu, bo wcześniej zawsze byłem zatrudniony na zwykłej umowie i o niczym podobnym nie było mowy. Ot taka ciekawostka :/

Pzdr.


Post Wysłano: 25 mar 2010, 22:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1364
Lokalizacja: BIA

Dokładnie rozumiem że wypis z licencji jest w każdym aucie, wystawiona w tym przypadku na firmę Pawtrans. Pisząc własną licencje miałem na myśli kierowca Jan Kowalski posiada licencje na Jana Kowalskiego, co już zostało rozwiane w temacie. Pracując na samozatrudnieniu w firmie X nie potrzeba licencji ani certyfikatu kompetencji zawodowych tak jak ktoś wyżej pisał.

_________________
Hello boss! Majkel...
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Post Wysłano: 31 mar 2010, 15:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Jest ktoś zatrudniony na podstawie własnej działalności gospodarczej? Chodzi mi o to, ktróra forma opodatkowania jest bardziej korzystna. Czy ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, czy też na zasadach ogólnych + VAT. Z góry dzięki za szybką odpowiedź.


Post Wysłano: 01 kwie 2010, 9:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lip 2009, 18:38
Posty: 391
GG: 5115038
Samochód: ładny
Lokalizacja: WLKP(PL)

Ryczałtem rozliczają się częściej osoby prowadzące działalność przydomową, rzemieślnicy itp. , a w transporcie raczej jest korzystniejszy VAT.

_________________
Nightcrawler


Post Wysłano: 01 kwie 2010, 10:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3199
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

A nie jest tak, że z początku jesteś na ryczałcie a po przekroczeniu jakiejś sumy wskakujesz na VAT ?

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 01 kwie 2010, 10:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lip 2009, 18:38
Posty: 391
GG: 5115038
Samochód: ładny
Lokalizacja: WLKP(PL)

Możesz wybrać sposób rozliczania. Ale jak jesteś na ryczałcie i przekroczysz "jakąś tam" sumę to automatycznie przechodzisz na VAT, czyli tak jak mówisz @Długi :)
Z początkiem tego roku limit tego przejścia się zmienił i niestety nie pamiętam jaka to jest kwota, trza sobie sprawdzić.

_________________
Nightcrawler


Post Wysłano: 01 kwie 2010, 15:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
Ryczałtem rozliczają się częściej osoby prowadzące działalność przydomową, rzemieślnicy itp. , a w transporcie raczej jest korzystniejszy VAT.

A co ma jedno do drugiego? Możesz być płatnikiem podatku zryczałtowanego oraz platnikiem podatku od towarów i usług. Jedno nie wyklucza drugiego. Ryczałt od przychodzów ewidencjonowanych na przewóz ładunków taborem samochodowym o ładowności powyżej 2 ton wynosi teraz 5,5% od przychodu. Więc niedużo. Dzisiaj jednak zasięgnąłem fachowej opinii i dowiedziałem się, że świadcząc usługi na rzecz jednego pracodawcy nie mogę wybrać tej formy opodatkowania. Zostają zasady ogólne, czyli podatek od dochodu (księga przychodów i rozchodów), a nie jak w ryczałcie od przychodu. Ale za to jest swoboda wliczania w koszty niektórych rzeczy, w tym diet.


Post Wysłano: 01 kwie 2010, 16:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lip 2009, 18:38
Posty: 391
GG: 5115038
Samochód: ładny
Lokalizacja: WLKP(PL)

No właśnie, na ryczałcie nie wrzucisz sobie paliwa i innych kosztów, dlatego VAT wydaje mi się lepszym rozwiązaniem.

_________________
Nightcrawler


Post Wysłano: 01 kwie 2010, 18:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
No właśnie, na ryczałcie nie wrzucisz sobie paliwa i innych kosztów, dlatego VAT wydaje mi się lepszym rozwiązaniem.

Jeżeli nie jest się na ryczałcie, to trzeba płacić podatek od uzyskanego dochodou. Czyli przychód - koszty uzyskania = dochód. VAT to jest zupełnie co innego.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: