Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 11 mar 2009, 20:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 lut 2008, 13:42
Posty: 20
GG: 0

Kolego "wojtas92", czy wiesz jakie to są silniki CDI? Po Twoich wypowiedziach wnioskuję, że nie. Otóż, jest to silnik wysokoprężny turbodoładowany z wtryskiem bezpośrednim Common Rail.
Od faceliftingu Sprintera w 2000 roku stosowane są tylko silniki CDI, wobec powyższego są one z turbinami, niezależnie czy ten silnik ma 80 KM jak np w 208 CDI czy 129 KM w 313 CDI. To jest ten sam silnik.
Silnik 2.2 CDI jaki jest stosowany w Sprinterach, jest taki sam zarówno w modelu produkowanym w latach 2000-2006 jak i tym najnowszym. Są te same moce itd. Od 2006 roku wprowadzono jeszcze bardziej wyżyłowaną wersję tego motoru, która ma moc 150 KM oraz zastosowano 2 turbiny. Reszta pozostaje bez zmian.

Po raz drugi powtarzam Ci, że turbiny nie było w tylko jednym silniku, 2.3 D 80 KM, montowanym w Sprinterze I generacji (208/308/408), czyli w latach 1995-2000.

Poza tym to wydaje mi się, że już żaden producent od kilku lat nie stosuje silników diesla nie doładowanych turbiną.


Post Wysłano: 11 mar 2009, 22:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Oczywiście, że wiem co to CDI - trudno żebym nie wiedział :mrgreen:
Jedynie miałem cały czas w oczach i w głowie samo 308...

Przyznaję Ci rację - fakt - zamotałem się jak nie wiem, zresztą nie wiem czemu ;)

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 12 mar 2009, 22:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 mar 2007, 12:14
Posty: 570
GG: 9870144
Samochód: Scania R450
Lokalizacja: Kobierno/Kalisz

No to w takim razie bede musial sie meczyc dalej :mrgreen: Jutro trasa do Kudowy Zdroj lub Zakopanego to sobie pomacham lewarkiem :lol:

Dzieki chlopaki :wink:

_________________
"Ten, który boi się zdobywać jest skazany na porażkę" - Napoleon Bonaparte


Post Wysłano: 13 mar 2009, 21:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sty 2008, 17:24
Posty: 57
GG: 0

Cytuj:
No to w takim razie bede musial sie meczyc dalej :mrgreen: Jutro trasa do Kudowy Zdroj lub Zakopanego to sobie pomacham lewarkiem :lol:

Dzieki chlopaki :wink:

Cie szef nie lubi jak Ci takie auto na takie trasy kupił :D


Post Wysłano: 25 mar 2009, 19:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 mar 2007, 12:14
Posty: 570
GG: 9870144
Samochód: Scania R450
Lokalizacja: Kobierno/Kalisz

Gorsza sprawa bo to jest mój bardzo dobry znajomy :lol: Nie mam zielonego pojęcia czemu wybrał 311CDI a nie np 315CDI :roll: Co prawda ten nowy Mesiek jest dużo wygodniejszy niż poprzedni ale mocą mu nie dorównuje ;) Wołał bym już zostać na starym poczciwym 312D ale niestety wczoraj przeszedł do historii, może natrafię na niego jako żyletkę :(

_________________
"Ten, który boi się zdobywać jest skazany na porażkę" - Napoleon Bonaparte


Post Wysłano: 04 kwie 2010, 20:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 kwie 2010, 20:19
Posty: 1
GG: 0

Zamierzam kupic sprintera w chodzi w gre 312,316 412,416 wiecie moze jaki sprinter jest najszbszy i wazne jest tez dla mnie DMC przyczepy wolał bym 3.. bo sa pewnie szybsze od 4.. ale nie wiem czy w dowodzie 312 czy 316 jest 3500kg przyczepy. Z gory dzieki za wiarygodne info.. Pozdrawiam.


Post Wysłano: 04 kwie 2010, 22:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Cytuj:
Zamierzam kupic sprintera w chodzi w gre 312,316 412,416 wiecie moze jaki sprinter jest najszbszy i wazne jest tez dla mnie DMC przyczepy wolał bym 3.. bo sa pewnie szybsze od 4.. ale nie wiem czy w dowodzie 312 czy 316 jest 3500kg przyczepy. Z gory dzieki za wiarygodne info.. Pozdrawiam.
Mógłbyś to napisać w miarę po polsku?

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 12 kwie 2010, 21:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 cze 2008, 2:55
Posty: 262
GG: 6263155
Samochód: Citroen Berlingo 2.0 HDI

Koledzy, znowu jeżdżę sprinterem. 308 pierwsza generacja. Powiem tak, Fiat, Citroen i inne marki po takich przejściach jak ten model już by się rozleciały. Te samochody są nie do zajechania. Może nie ma już tyle mocy i co chwila trzeba go naprawiać, ale zawsze jak załadują to dojedzie do celu. I powiem szczerze co może wydać się dziwne, ale tak praktycznego i dobrze zrobionego kokpitu to nie ma żaden dostawczak. Ogromny stolik-półka, duży schowek po otwarciu mający mały stolik na napoje. Świetne wspomaganie kierownicy, otwór na radio w miejscu które pozwala na sterowanie podkręcania głośności palcem bez odrywana ręki od kierownicy. Do tego fotel IRSI. Co prawda mogło by być więcej schowków, szczególnie te w drzwiach mogły by być szersze, ale i tak nie jest źle.

_________________
I Was Born To Be A Truck Driver.

B - 24 VIII 2004
C - 29 VIII 2009
Kurs Na Przewóz Rzeczy


Post Wysłano: 12 kwie 2010, 21:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Cytuj:
Koledzy, znowu jeżdżę sprinterem. 308 pierwsza generacja. Powiem tak, Fiat, Citroen i inne marki po takich przejściach jak ten model już by się rozleciały. Te samochody są nie do zajechania. Może nie ma już tyle mocy i co chwila trzeba go naprawiać, ale zawsze jak załadują to dojedzie do celu. I powiem szczerze co może wydać się dziwne, ale tak praktycznego i dobrze zrobionego kokpitu to nie ma żaden dostawczak. Ogromny stolik-półka, duży schowek po otwarciu mający mały stolik na napoje. Świetne wspomaganie kierownicy, otwór na radio w miejscu które pozwala na sterowanie podkręcania głośności palcem bez odrywana ręki od kierownicy. Do tego fotel IRSI. Co prawda mogło by być więcej schowków, szczególnie te w drzwiach mogły by być szersze, ale i tak nie jest źle.

Pokaz fotki jak wygląda ten stolik-półka.

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 12 kwie 2010, 23:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Cytuj:
Ogromny stolik-półka, duży schowek po otwarciu mający mały stolik na napoje
Seryjny model? Również poproszę zdjęcie.

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 19 kwie 2010, 21:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 maja 2009, 14:34
Posty: 162
GG: 0
Samochód: na baterie

Cytuj:
Zamierzam kupic sprintera w chodzi w gre 312,316 412,416 wiecie moze jaki sprinter jest najszbszy i wazne jest tez dla mnie DMC przyczepy wolał bym 3.. bo sa pewnie szybsze od 4.. ale nie wiem czy w dowodzie 312 czy 316 jest 3500kg przyczepy. Z gory dzieki za wiarygodne info.. Pozdrawiam.
kolego sprintery o dmc 3,5t mogą ciągnąć tylko 2 tony(co wg mnie jest zbyt mało głupi mały sharanik też tyle ma),dopiero te najnowsze 316 ,318 i 319 mają 3,5t dmc przyczepy ale dopiero na wzmocnionym haku

w sobote wróciłem z Niemiec ,ojciec kupił sprintera 212d z 96 roku ,przebieg coś koło 410 tys ,ale za to od pierwszego właściciela ,w marcu ostatni serwis ,ciekawe jak się będzie sprawował ,jak wróci to dam fotki bo stan jak na ten rocznik naprawdę ciekawy ma tylko krostki rdzy ,ABS,klime,pompowany fotel kierowcy ,hak :lol: i chyba airbag


Post Wysłano: 01 maja 2010, 14:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 maja 2010, 13:49
Posty: 1

Witam serdecznie wszystkich :)

Planuję zakup długiej 319-tki i w zasadzie wszystko już jest jasne... no, może po za samą skrzynią biegów.
Chodzi mi po głowie pomysł zamówienia skrzyni automatycznej... W5A380
Samochód będzie eksploatowany głównie w długich trasach.

... dobry pomysł czy zapomnieć ?
Taka skrzynia sprawdza się w Sprinterach ?



Kolejne pytanie...
Wg strony producenta do modeli 319/419 i 519 wstawiana jest skrzynia W5A380.
Oznacza to (wg. oznaczeń), że skrzynia może przenieść maksymalnie 380Nm .. a silnik generuje 440Nm.

Błąd w katalogu ?

Cytuj:
W = A transmission using a hydraulic torque converter.
5 = 5 forward gears.
A = Automatic Transmission (J means that was used in
580 = Maximum input torque capacity in Newton meters.


Post Wysłano: 08 mar 2011, 16:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Jak to jest z hakiem w Sprinterach z windą? Da radę założyć czy nie? Wychodziły takie seryjnie?

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 12 mar 2011, 1:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Pewnie że się da:D. Podjedz do fachurów od haków oni coś zawsze wymyślą.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 11 sie 2011, 8:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 cze 2011, 11:06
Posty: 26
GG: 9367224

Jestem w trakcie projektowania formy do produkcji spoilerów do samochodów dostawczych, głównie do Mercedesa Sprintera.

Rozważam dwie opcje konstrukcji modelu
1. Dwuczęściowy spoiler dachowy czyli kołnierz + dachowy (zdjęcie poniżej)

Obrazek

2. Jednoelementowy (zdjęcie poniżej)

Obrazek

Zastanawia mnie jak te dwa rozwiązania spisują się w praktyce. Dwuczęściowy ma plus w postaci regulacji wysokości w przedziale 0-10cm i wydaje mi sie że jest lepszym rozwiązaniem.

Jednelementowy jest napewno sztywniejszy ale nie wiem czy jest to odczuwalna róznica.

Bardzo prosze o opinie użytkowników ospoilerowanych sprinterów odnosnie tych dwoch rozwiazan a takze innych faktówn dotyczacych zakupów spoilerów np. roznica w spalaniu itp.

_________________
SPOJLERY DO SAMOCHODÓW CIĘŻAROWYCH
http://www.lamirs.com.pl
jablonski.biuro@wp.pl
517 765 871


Post Wysłano: 27 lis 2011, 19:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2011, 20:37
Posty: 24
GG: 0
Samochód: Brak

Cytuj:
Witam ja chciałbym pokazać takiego o to Mercedesa
Obrazek
Sorka za jakość ale foto robione telefonem :)
A autorem jest mój Przyjaciel zdjęcie może być tylko i wyłącznie na http://www.wagaciezka.com
Chciał bym się zapytać co do tego zestawu, bo ciekawie to wygląda ile aut by weszło na taka pake, czy przewożąc auta mogę je przewozić pod plandeka czy paka musi być odkryta, jaka firma przerabia takie zestawy, czy w Polsce jest możliwość zarejestrowania takiego zestawu, czy ITD nie będzie się czepiala takiego zestawu, i zasadnicze pytanie czy to jest legalne przerobienie auta i czy w czasie kontroli muszę mieć przy sobie certyfikat, i czy to prawda że nowy Sprinter ma w ofercie 3 rodzaje skrzyń manual, Shiftmatic, i klasyczny automat?


Post Wysłano: 01 gru 2011, 0:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 cze 2011, 9:39
Posty: 246
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
jaka firma przerabia takie zestawy, czy w Polsce jest możliwość zarejestrowania takiego zestawu, czy ITD nie będzie się czepiala takiego zestawu, i zasadnicze pytanie czy to jest legalne przerobienie auta i czy w czasie kontroli muszę mieć przy sobie certyfikat,
firma Konar przerabia dostawczaki na ciągniki.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Myślę, że odpowiedzą Ci na pozostałe pytania. Nie wiem tylko czy to jest opłacalne. Gdzieś na zachodzie to się stosuje, żeby ominąć zakazy tonażowe, ale tego też nie jestem pewny. http://www.konar.com.pl/produkty/ciagniki_siodlowe/


Post Wysłano: 01 gru 2011, 0:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2011, 20:37
Posty: 24
GG: 0
Samochód: Brak

Dzięki za info


Post Wysłano: 04 gru 2011, 16:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 sty 2011, 17:50
Posty: 237
GG: 636485
Samochód: FH12
Lokalizacja: Białystok

Koledzy mam problem z moim sprinterkiem, może cos podpowiecie ;)

sprawa wygląda to tak po rozgrzaniu silnika do 40 stopni pojawia sie dziwny stukot ( jakby wiatrak uderzał o plastikowa obudowe ) Stukot jest słyszalny od 3ciego biegu od okołu 2tys obrotów, jak mocniej da sie mu w gaz to czasami i pojawia sie na 2gim biegu. Przy zachowaniu stałej predkosci np 90km/h nic nie stuka ale jezeli dodajemy gazu problem powraca, dodam jeszcze ze gdy samochód stoi w miejscu nie słychac zadnych stuków

Nie wiem czy ma to cos z tym wspólnego ale mam padniete wisco kreci sie jak szalone. W węzach do turbiny odrobine oleju ale to chyba norma, w turbinie ''wiatraczek'' ma delikatny luz, silnik oleju nie bierze, wycieków brak, nie dymi.

Dodam jeszcze że mam wrazenie że coś dłużej zaczał krecic przy odpalaniu tak samo zimny jak i cieply. Możliwe ze to wtryski stukają lub cos w pompie wtryskowej ?

Słaby ze mnie mechanik wiec bede wdzieczny za każe podpowiedzi :)


Post Wysłano: 23 lut 2012, 22:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 paź 2007, 11:41
Posty: 146
GG: 0
Samochód: MB Actros MP2 MS i tak MAN lepszy
Lokalizacja: Łódź

Obrazek
Obrazek


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: