Witam na ostatniej trasie zauważyłem wzrost temperatury silnika.
Sprawa jest dziwna, jadąc rano ok 8:00 załadowany z przyczepą auto trzyma temperaturę jak zwykle 80*,
gdy wracałem później ok 12:00 temperatura wzrosła do ok 90* trzymała na zielonym polu ale była na samej górze (zielonego pola), dzień był słoneczny ok 18* na zewnątrz.Dodam ,że jechałem z Gdańska do Katowic cały czas jedną prędkością jednostajnie 80km/h i temperatura była tak wysoka.Następnego dnia znów to samo rano ok a popołudniu wzrasta.Na pusto temp ponizej 80*.
Może ktoś z Was miał podobny przypadek?? sprzęgło wisko na wentylatorze kręci się dość luźno na gorącym silniku może to przyczyna???? płyn sie nie gotuje, zbiorniczek wyrównawczy też pusty.Chłodnica z dołu gorąca Wiem ,że maniki nie lubia przegrzania dlatego proszę o pomoc.
Mechanik powiedział ze można spróbować napełnić wisko olejem taka niby regeneracja co o tym sądzicie??
Pozdrawiam.
Kolego cos mi sie wydaje ze juz sam sobie odpowiedziales na to pytanie Piszesz:"płyn sie nie gotuje, zbiorniczek wyrównawczy też pusty.Chłodnica z dołu gorąca" wiec mi sie wydaje ze musisz poprostu dolac plynu!!
Poziom płynu jest w normie!!!.
Jedynie jak mówię visko- wentylator strasznie luźno chodzi.To chyba jest przyczyna.Termostaty to chyba byłby inny objaw gotowałby płyn??
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Co to znaczy wentylator lużno chodzi , po zapaleniu silnika przez moment powinien sie wentylator obracać z pełną siłą a potem tylko z siłą bezwładnośći
Kolego na zagrzanym silniku gdy jest on wyłączony wentylator kręci się luźno nie ma oporów.Więc wisko chyba nie spełnia swego zadania mówiąc krótko czym silnik cieplejszy tym ciężej powinno sie obracać-wtedy obroty by się na niego przenosiły( a ja na zagrzanym silniku po wyłaczeniu ręka zakręce i wiatrak sie luźno kręci.) a tak się ślizga i chyba nie ma tego momentu obrotowego co powinienb i nie schładza chłodnicy.
Sprawa jest dziwna bo jak jest zimkniej to wszystko jest ok.
"Wisko-sprzęgło
Wisko-sprzęgło to hydrauliczne sprzęgło przeciążeniowe,które przenosi moment obrotowy bezpośrednio w układzie może ono być w każdym modelu indywidualnie nastawione."
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Na ciepłym silniku wentylator obraca się razem z kołem pasowym?
Radze ci zdemontowac intercooler i potraktowac go myjką ciśnieniową i tak samo chłodnicę która jest pewnie zabita brudem przez co niema przepływu powietrza przez chłodnice, z wiekiem to zjawisko jest normalne i nalerzy umyć chłodnice. Gorąc powietrze z chłodnicy załancza visko chyba że masz urochomiane powietrzem z zaworu który znajduje się no powrocie płynu chłodzącego z chłodnicy przed pompą wodną. Wtedy z przodu wentylatora masz przykręcony przewód doprowadzający powietrze do visco
Tak ma być że przy wyłaczonym silniku wentylator swobodnie się obraca,
To jest silni 5 czy 6 cylindrowy?
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 64 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę