Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 02 kwie 2010, 23:14

Zapytałem ostatnio Inspektora z ITD jak wygląda sprawa wtedy, gdy pauza najdzie na jazdę (pytałem tylko o ten przypadek). Otóż taka sytuacja jest NIEDOPUSZCZALNA i nie powinno się tak robić. Nie można tutaj sobie folgować, że na pewno nikt nic za to nie zrobi, bo jak wspominaliście, tarczka jest na 24h. Wszystko zależy od kontrolującego: jeden przymknie na to oko, drugi natomiast już nie. Tak więc lepiej traktować to jako ewentualne przeoczenie jeśli się zdarzy, a nie celowo zostawiać tarczkę, bo idę spać i nie będę wstawał w nocy. W takim przypadku można wyjąć ją przed upływem 24h i włożyć nową tarczkę. To już nie jest traktowane jako nieuzasadnione użycie więcej niż jednej tarczki w ciągu 24h. Co innego jadę godzinę na jednej, a po godzinie wkładam drugą tarczkę.


Post Wysłano: 05 kwie 2010, 16:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 mar 2010, 16:17
Posty: 34
GG: 0
Samochód: MAN L2000

Witam, to jak to jest z tą pauzą na otwartym tacho?? można czy nie. kończę jazdę wyciągam tarczkę, zaczynam jazdę wkładam tarczkę. Jak na pauzie muszę podjechać 300m pod rozładunek mając tarczkę w środku to za każdym razem muszę ten fakt opisać na odwrocie, a zdarza mi się często tak przerywać odpoczynek.


Post Wysłano: 05 kwie 2010, 21:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2822
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Mozna musisz tylko na odwrocie narysować potem pauzę

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 05 kwie 2010, 21:19

Cytuj:
Witam, to jak to jest z tą pauzą na otwartym tacho?? można czy nie. kończę jazdę wyciągam tarczkę, zaczynam jazdę wkładam tarczkę. Jak na pauzie muszę podjechać 300m pod rozładunek mając tarczkę w środku to za każdym razem muszę ten fakt opisać na odwrocie, a zdarza mi się często tak przerywać odpoczynek.
Nawet na otwartym tacho bardzo łatwo sprawdzić, że podjeżdżałeś: otóż po włożeniu nowej tarczki zacznie rysować w innym miejscu niż powinna, a sprytny inspektor szybko to wychwyci. Jeśli podjeżdżasz w trakcie pauzy, to nawet mimo opisania w większości przypadków zostaniesz ukarany. Niestety życie jedno, a przepisy jedno - nie da się tego pogodzić.


Post Wysłano: 05 kwie 2010, 21:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Wychwyci 20-50 metrów?

_________________
---


Post Wysłano: 05 kwie 2010, 21:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 mar 2010, 16:17
Posty: 34
GG: 0
Samochód: MAN L2000

dzięki za wyjaśnienie,
pozostaje liczyć na wyrozumiałość inspektorków.


Post Wysłano: 05 kwie 2010, 22:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 sty 2007, 18:53
Posty: 623
GG: 6032020
Lokalizacja: Czchów

Cytuj:
Zapytałem ostatnio Inspektora z ITD jak wygląda sprawa wtedy, gdy pauza najdzie na jazdę (pytałem tylko o ten przypadek). Otóż taka sytuacja jest NIEDOPUSZCZALNA i nie powinno się tak robić. Nie można tutaj sobie folgować, że na pewno nikt nic za to nie zrobi, bo jak wspominaliście, tarczka jest na 24h. Wszystko zależy od kontrolującego: jeden przymknie na to oko, drugi natomiast już nie. Tak więc lepiej traktować to jako ewentualne przeoczenie jeśli się zdarzy, a nie celowo zostawiać tarczkę, bo idę spać i nie będę wstawał w nocy. W takim przypadku można wyjąć ją przed upływem 24h i włożyć nową tarczkę. To już nie jest traktowane jako nieuzasadnione użycie więcej niż jednej tarczki w ciągu 24h. Co innego jadę godzinę na jednej, a po godzinie wkładam drugą tarczkę.
Z kolei mi podczas kontroli w styczniu br. nic za takową sytuację nie powiedzieli. Stwierdzili że kierowca nie będzie wstawał specjalnie z łóżka w środku nocy by wymienić tarczkę. Jazda na pauzę nie może zajść, natomiast pauza na jazdę owszem. Ale jak widać co inspektor to opinia..

Cytuj:
Wychwyci 20-50 metrów?
Wychwyci. Nie będzie znać na prędkości ale "sierżant" drgnie..


Post Wysłano: 06 kwie 2010, 4:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
PKT 16 lub 18
Mówimy o różnych zaświadczeniach czy co?
To które podałeś w punktach od 13 do 15 zawiera powody nieposiadania wykresówek. W 16 i 18 są miejsca na podpisy, więc?
W tej co podałem ja punkty do zaznaczania są od 14 do 19.
Dzięki. Okazało się, że w międzyczasie pojawił się nowy, lepszy wzór zaświadczenia, o którym nie wiedziałem.
W Polsce jak zwykle przedobrzyli i źle przetłumaczyli, ale zawsze można używać wersji anglojęzycznej w transporcie krajowym jak i międzynarodowym.

_________________
---


Post Wysłano: 03 maja 2010, 16:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lut 2010, 21:28
Posty: 10
GG: 0
Samochód: MAN 9.153

Cytuj:
Cytuj:
pauza na pauze moze wejść ale pauza na jazde juz nie.
nie do końca, 3821/85:
"7.2. Kierowcy stosują wykresówki w każdym dniu, w którym prowadzą pojazd, począwszy od momentu, w którym go przejmują. Nie wyjmuje się wykresówki z urządzenia przed zakończeniem dziennego okresu pracy, chyba że jej wyjęcie jest dopuszczalne z innych powodów. Wykresówka nie może być używana przez okres dłuższy niż ten, na który jest przeznaczona."

wykresówka czyli tarczka tacho przeznaczona jest na 24h.
tyle prawo, ale w praktyce jak koledzy pisali za najście przerwy na przerwę nie karze się i w kraju i w innych krajach Europy.
Ja po przyjeździe do domu przed weekendem wyciągam tarczę przed upływem 24h ponieważ zakończony mam "dzienny okres pracy"


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: