Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 maja 2010, 10:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 maja 2010, 9:56
Posty: 2
GG: 0

Witam mam pytanie i nie wiem gdzie pytać w tej kwestii bo każdy mówi co innego a mianowicie,
zakładam działalność gospodarczą i kupiłem Pomoc drogowa do której będę podczepiał lawetę zęby zwozić auta dla SIEBIE z krajów UE i posiadam prawo jazdy B+E bo auto jest do 3.5 T i na haku ma też 3.5 T czyli takim zestawem mogę jeździć.

1. Z tego co wiem to licencji nie potrzebuje chyba ze jest inaczej to proszę o komentarz

2. Na auta do 3.5 t + laweta tachografu też nie potrzebuje ?? Z tego co słyszałem to niemiecka policja i inspektorki karajął za brak tacho czy to zgodne z prawem i możliwe ??

3. Co jeszcze powinienem wiedzieć ??

Proszę o Pomoc i dziękuje


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...zęby zwozić ... dla SIEBIE z krajów UE...
no to musisz mieć uprawnienia stomatologa.

1. C+E
2. w Niemczech (u nas też) tacho od 3,5t DMC (Bawaria 2,8t)
3. wiele rzeczy

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Cytuj:
1. C+E
Czemu?

_________________
---


Cytuj:
Cytuj:
1. C+E
Czemu?
Cytuj:
auto jest do 3.5 T i na haku ma też 3.5 T


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Może nie rozumiem wyrażenia, że coś ma na haku 3,5t.

Kat. B uprawnia do kierowania pojkazdem do 3,5t, a E do B tymże pojazdem z przyczepą. Poza tym masa rzeczywista przyczepy nie może przekraczać masy rzeczywistej pojazdu ciągnącego.

Co jeszcze mam doczytać? :P

_________________
---


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 wrz 2008, 21:48
Posty: 539

A nie jest czasem tak:(pytam)

na kat. B+E przyczepa o DMC > 750 kg z hamulcem najazdowym (DMC pojazdu ciągnącego stanowi co najmniej 1,33 DMC przyczepy) MAX DMC takiego zestawu wynosi 6125 kg (3500 kg pojazd ciągnący + 2625 przyczepa)

na kat. B+E przyczepa o DMC >750 kg . MAX DMC nieograniczony przy założeniu że DMC przyczepy może być większe niż DMC pojazdu jednak MASA CAŁKOWITA przyczepy musi być równa lub mniejsza MASIE CAŁKOWITEJ pojazdu ciągnącego (czyli MAX DMC takiego zestawu 7 t)

w takim przypadku kolega mieści się w BE,


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 maja 2009, 14:34
Posty: 162
GG: 0
Samochód: na baterie

Dużo razy było o tym gadane, przecież B+E wystarczy ,samochód jest do 3,5t i może legalnie ciągnąć 3,5t , a kategoria B+E uprawnia do kierowania pojazdem do 3,5t łącznie z przyczepą więc wszystko jasne.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 maja 2010, 9:56
Posty: 2
GG: 0

Odnośnie tego czy moge jezdzic na b+e zestawem 3.5 +3.5 to już wiem ale co z odpowiedziami na 2 i 1 pytanie ?? POMOCY !!


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

jak latasz furą na B to i skąd tacho

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

dlaczego żaden z kolegów nie weźmie kodeksu i nie przeczyta:
"kategorii B+E, C+E lub D+E - pojazdem określonym
odpowiednio w kategorii B, C lub D, łącznie z przyczepą"

nie plus przyczepa, ale łącznie z przyczepą, a znaczy to że zespół pojazdów nie może przekroczyć wartości podanej w kategorii. ponieważ i C i D nie mają ograniczenia tego to nie dotyczy, ale kat. B ma takie ograniczenie, więc zespół pojazdów nie może przekroczyć wartości DMC określonej w kat. B.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 maja 2009, 14:34
Posty: 162
GG: 0
Samochód: na baterie

tacho musisz mieć i zaświadczenie na przewóz na potrzeby własne chyba że wolisz mieć licencje na transport
Cytuj:
nie plus przyczepa, ale łącznie z przyczepą, a znaczy to że zespół pojazdów nie może przekroczyć wartości podanej w kategorii. ponieważ i C i D nie mają ograniczenia tego to nie dotyczy, ale kat. B ma takie ograniczenie, więc zespół pojazdów nie może przekroczyć wartości DMC określonej w kat. B.
ja widze tylko napisane jest do kat.b: pojazdem do 3,5t ,ale nie jest napisane w b+e że zespół pojazdów nie może przekraczać 3,5t tylko że można jechać pojazdem określonym w kat.b łącznie z przyczepą a wg prawa przyczepa może mieć dmc w takim przypadku do 3,5t,z resztą po co C+E skoro samochód jest na B przez przyczepę tak?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 wrz 2008, 21:48
Posty: 539

Sama kategoria B uprawnia do kierowania pojazdem samochodowym o DMC (dopuszczalnej masie całkowitej) nieprzekraczającej 3,5 t wraz z przyczepą, której DMC nie przekracza masy własnej pojazdu ciągnącego oraz DMC zespołu pojazdów nie przekracza 3,5 t co wynika z art. 88, ust. 2, pkt. 1 lit. b PoRD (prawo o ruchu drogowym). Dopuszcza się również ciągnięcie przyczepy lekkiej, czyli takiej, której DMC nie przekracza 750 kg, praktycznie bez względu na masę pojazdu ciągnącego, a zatem łączna DMC zespołu pojazdów może w takim przypadku wynosić 4,25 t, wynika to z art. 88, ust. 3, pkt. 3 PoRD.

Kategoria B+E uprawnia do kierowania pojazdem- nie jest napisane zespołem pojazdów ale pojazdem- o DMC nieprzekraczającej 3,5 t wraz z przyczepą. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez samochód osobowy oraz samochód ciężarowy o DMC nieprzekraczającej 3,5 t nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego, co wynika z art. 62, ust. 1, pkt. 1 PoRD. Oznacza to, że mając kategorię B+E można kierować zespołem pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej nawet do 7 t.




Jak by tak nie bylo to po co by było B+E?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Cytuj:
dlaczego żaden z kolegów nie weźmie kodeksu i nie przeczyta:
"kategorii B+E, C+E lub D+E - pojazdem określonym
odpowiednio w kategorii B, C lub D, łącznie z przyczepą"

nie plus przyczepa, ale łącznie z przyczepą, a znaczy to że zespół pojazdów nie może przekroczyć wartości podanej w kategorii.
Bzdura. Zinterpretowałeś sobie to po swojemu, te "plus" i "łącznie".
Jakie są róznice w kwestii ciągnięcia przyczep wg Ciebie między B i B+E?
B+E max. 3,5t, a samo B z przyczepą lekką 4,25t?

_________________
---


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

w najnowszym na osi inspektor ITD poruszał własnie taki problem. Odpowiedział na pytanie ze wystarczy prawko B+E w przypadku takiego zestawu a wiec auto do 3,5t przyczepa do 3,5 czyli jak by nie było w sumie 7 ton


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lip 2008, 12:50
Posty: 437
GG: 0
Lokalizacja: Szzzztolyca

Cytuj:
.... Odpowiedział na pytanie ze wystarczy prawko B+E w przypadku takiego zestawu a wiec auto do 3,5t przyczepa do 3,5 czyli jak by nie było w sumie 7 ton
O ile pojazd ciągnący ma homologacje na hak :arrow: = 3.5 t. :!:

W polskim wydaniu PoRD jest sporo nieścisłości.....

Ale jak to mawiali Kargule :arrow: :arrow: :arrow: Sąd sądem, a sprawiedliwość musi być po Naszej stonie :mrgreen:




.

_________________
B - B+E - C - C+E - D - D+E - CDL i kilka innych ..... :-)
Wg. Nikodema Dyzmy § 13 ¼
NIKT Ci tyle nie da, co Kierownik Ci OBIECA !
oraz --> S T O P parówkowym skrytożercom !!!


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Cytuj:
dlaczego żaden z kolegów nie weźmie kodeksu i nie przeczyta:
"kategorii B+E, C+E lub D+E - pojazdem określonym
odpowiednio w kategorii B, C lub D, łącznie z przyczepą"

nie plus przyczepa, ale łącznie z przyczepą, a znaczy to że zespół pojazdów nie może przekroczyć wartości podanej w kategorii.
Bzdura. Zinterpretowałeś sobie to po swojemu, te "plus" i "łącznie".
Jakie są róznice w kwestii ciągnięcia przyczep wg Ciebie między B i B+E?
B+E max. 3,5t, a samo B z przyczepą lekką 4,25t?
jest oficjalne stanowisko biegłych sądowych, policji i ITD.
co jakiś czas są konsultacje dla wykładowców oraz instruktorów i tam porusza się takie kwestie.

jeśli według Ciebie jest inaczej to pisze się: "moim zdaniem", ale jeżeli kolego piszesz "Bzdura", to rozumiem, że Ty tam gdzie mieszkasz stanowisz prawo. bo na Dolnym Śląsku jest inaczej.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Cytuj:
jest oficjalne stanowisko biegłych sądowych, policji i ITD.
co jakiś czas są konsultacje dla wykładowców oraz instruktorów i tam porusza się takie kwestie.
No OK, więc moim zdaniem to bzdura. Można gdzieś przeczytać to oficjalne stanowisko (może jakieś uzasadnienie wyroku sądowego), które mówi, że kategoria B daje w pewnym sensie większe uprawnienia niż B+E?
Czy może tylko tak się coniektórzy "wymądrzają" na jakichś pogadankach?
Chętnie dowiem się coś więcej, bo byłby to praradoks niemający równego w PoRD.

_________________
---


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Cytuj:
jest oficjalne stanowisko biegłych sądowych, policji i ITD.
co jakiś czas są konsultacje dla wykładowców oraz instruktorów i tam porusza się takie kwestie.
No OK, więc moim zdaniem to bzdura. Można gdzieś przeczytać to oficjalne stanowisko (może jakieś uzasadnienie wyroku sądowego), które mówi, że kategoria B daje w pewnym sensie większe uprawnienia niż B+E?
Czy może tylko tak się coniektórzy "wymądrzają" na jakichś pogadankach?
Chętnie dowiem się coś więcej, bo byłby to praradoks niemający równego w PoRD.
1. nie jesteś pępkiem świata, jeżeli nie jest to dla Ciebie zrozumiałe nikt nie będzie z tego powodu zmieniał prawa, chociaż faktycznie jest to nielogiczne.

2. aby według Ciebie wymądrzać się na jakiś pogadankach (a to są wykłady z przepisów prawa jazdy na kat. B, C, D oraz KW i KO) trzeba mieć jakąś wiedzę - takich uprawnień nie dostaje się za darmo, a to kosztuje trochę pracy, więc proszę więcej szacunku dla tej pracy.

3. nie ma żadnego wyroku sądu, jest tylko to co zacytowałem i jest to podstawą do tej interpretacji, Art. 88.

jeżeli masz wątpliwości, na Dolnym Śląsku autorytetem jest pan Stanisław Łoboda, ekspert prawny w dziedzinie ruchu drogowego, biegły sądowy, egzaminator, człowiek który szkoli egzaminatorów, policjantów, inspektorów ITD i wykładowców, prowadzi dla nich konsultacje i rozstrzyga kwestie sporne. jeżeli uważasz, że ja nie mam pojęcia o tym co piszę lub kłamię z jakiegoś powodu proszę to sprawdzić - tel: 784091941

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 maja 2009, 14:34
Posty: 162
GG: 0
Samochód: na baterie

pozwolę sobie zacytować wypowiedź kolegi z foum o nicku : scalar2
Cytuj:
Jestem instruktorem i egzaminatorem, więc powinienem się raczej znać - jest tak - na kat.B można jechać pojazdem o dmc do 3,5t , a także zestawem o dmc do 3,5t. Inny przepis mówi że zgodnie z określeniem w art.2 p.r.d można poruszać się wymienionym w kategorii pojeżdzie łącznie z przyczepą lekką (750kg). Jeszcze inny przepis mówi że dmc przyczepy nie może przekroczyć dmc pojazdu - oczywiście mowa tu o do 3,5t.
Wnioski:
-pojazd 3,5t - kat B;
-pojazd 3,5t + przyczepa lekka - razem 4,25t - jedyny przypadek gdzie jeszcze tylko kat B;
-pojazd np 2t + przyczepa np 1t - też tylko kat B, bo całość nie przekracza 3,5t, a nigdzie nie jest napisane że pow 750kg przyczepy trzeba już BE;
-pojazd 3t + przyczepa 2t - wtedy BE.
Nawet policjanci i inne mózgi mają różne zdania na ten temat ale tak właśnie jest jak wyżej - omawiałem m.in. ten temat z autorytetami na temat p.r.d
Pozdrawiam


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Cytuj:
1. nie jesteś pępkiem świata, jeżeli nie jest to dla Ciebie zrozumiałe nikt nie będzie z tego powodu zmieniał prawa, chociaż faktycznie jest to nielogiczne.
No nie jestem, nie twierdziłem tak przecież.
Jednak nie z powodu mojego niezrozumienia tematu należałoby ewentualnie zmienić prawo, ale z powodu jego nielogiczności jak sam napisałeś.
Cytuj:
2. aby według Ciebie wymądrzać się na jakiś pogadankach (a to są wykłady z przepisów prawa jazdy na kat. B, C, D oraz KW i KO) trzeba mieć jakąś wiedzę - takich uprawnień nie dostaje się za darmo, a to kosztuje trochę pracy, więc proszę więcej szacunku dla tej pracy.
Dlategoż "wymądrzać" napisałem w cudzysłowiu.
Cytuj:
3. nie ma żadnego wyroku sądu, jest tylko to co zacytowałem i jest to podstawą do tej interpretacji, Art. 88.
Czyli jednak - nie ma nic na piśmie.
Wyobraźmy sobie sytuację, że pan X (autorytet w dziedzinie) czytając po raz kolejny PoRD wpadł na pomysł takiej a nie innej interpretracji przepisu. Powiedział to koledze, panu Y (autorytet w dziedzinie), ten niby zgodził się, że owszem, tak mogłoby być. No i tak poszedł łańcuszek i już nikt się nie zastanawia nad niczym, tylko powołuje na autorytety, które interpretują zapis "łącznie" tak nie inaczej.
Cytuj:
jeżeli masz wątpliwości, na Dolnym Śląsku autorytetem jest pan Stanisław Łoboda, ekspert prawny w dziedzinie ruchu drogowego, biegły sądowy, egzaminator, człowiek który szkoli egzaminatorów, policjantów, inspektorów ITD i wykładowców, prowadzi dla nich konsultacje i rozstrzyga kwestie sporne. jeżeli uważasz, że ja nie mam pojęcia o tym co piszę lub kłamię z jakiegoś powodu proszę to sprawdzić - tel: 784091941
Niekoniecznie mam wątpliwości. Siedzę okolicach PoRD już jakiś czas i jest to dla mnie niesłychane, że taki bubel mógłby tak sobie istnieć w przepisach, ludzie mogli robić prawko kat. B+E, jeździć po Polsce z lawetami i nic - cisza. Aż tu nagle piszesz Cyryl, że to tak nie jest, że owszem przepis jest nielogiczny, ale jest, że wie o tym wiele autorytetów, sądy itd... i nic.

_________________
---


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: