Od
14 maja 2010 roku zaczną obowiązywać zasady określania systemu oceny ryzyka podmiotów wykonujących przewóz drogowy w zakresie występowania naruszeń dotyczących czasu prowadzenia pojazdu, obowiązkowych przerw i czasu odpoczynku kierowców.
System oceny ryzyka to:
1)
wykaz podmiotów dokonujących naruszeń dotyczących czasu prowadzenia pojazdów, obowiązkowych przerw i czasu odpoczynku kierowców, zawarty w centralnej ewidencji naruszeń, prowadzonej przez Głównego Inspektora Transportu Drogowego;
2)
wykaz grup naruszeń przepisów rozporządzenia (WE) nr 561/2006;
3)
sposób obliczania współczynnika ryzyka występowania naruszeń dotyczących czasu prowadzenia pojazdów, obowiązkowych przerw i czasu odpoczynku kierowców;
4)
wykaz podmiotów o wysokim współczynniku ryzyka występowania naruszeń dotyczących czasu prowadzenia pojazdów, obowiązkowych przerw i czasu odpoczynku kierowców.Wykaz ten ustala się na podstawie wyników kontroli podmiotów wykonujących przewóz drogowy, przeprowadzonych w roku kalendarzowym. Podmioty, które zjadą się w tym wykazie podlegać będą kontroli w roku następnym. Dla przykładu - przedsiębiorca, dla którego wyniki kontroli w 2010 roku spowodują wpisanie do wykazu podmiotów o wysokim współczynniku ryzyka, podlegać będzie kontroli w roku 2011.
Ustalenie ryzyka występowania naruszeń następować będzie na podstawie wyników kontroli przewozów drogowych wykonywanych przez
wszystkie uprawnione organy, a więc nie tylko Inspekcję Transportu Drogowego, ale również Policję, Państwową Inspekcję Pracy, celników, Straż Graniczną, pracowników zarządców dróg publicznych oraz w przypadku przewozów regularnych i regularnych specjalnych - pracowników organów wydających zezwolenia na nie.
Sposób obliczania współczynnika ryzyka występowania naruszeń oraz ocenę punktową naruszeń znajdziesz na stronie
www.DoradztwoTransportowe.pl w zakładce
DO POBRANIA.